moederfiets!!!!!

A

Anoniem

Guest

Hoi Moeders.

Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets, omdat ik het heerlijk vind om buiten te zijn. Ik heb nu een hybride en die functioneert heerlijk met alleen een stoeltje achterop. Maar nu wil ik over een maand of drie ook met Nora voor op de fiets en dat werkt niet. Zadel staat te kort het stuur. Ik kan bijna niet de fiets op of af.

Welke moederfiets hebben jullie en wat vinden jullie ervan????

Groetjes

Leuk!!! Op naar het voorjaar, kan niet wachten om met Maudy te kunnen fietsen!!
Zingen, lachen, wind door haar haartjes.....................heerlijk!!
Ik heb een batavus, gewoon een lichte fiets met 6 versnellingen geloof ik. Niets supersonisch............hoop dat dat gaat werken!
Ik kan je dus niet helpen met een briljante tip, wil je wel veel fietsplezier wensen...........

LAAT HET VOORJAAR MAAR KOMEN!!!!
(ben de winter beu........)

Kus Rimke

Haihai!

Ik heb vorig jaar alvast een nieuwe moeder-fiets gekregen voor m'n verjaardag! Ben er echt heel blij mee, heeft een breed stuur (wel even wennen, maar fietst heerlijk) en een lage instap. Ook heeft ie een goeie bagagedrager voor een kleintje achterop  en 7 versnellingen. Ik heb 'em toen zelf besteld op fietsenwinkel.nl.  Toevallig  kwam ik gister de factuur tegen, hij was  â‚¬400,- (niet al te duur dus voor een nieuwe fiets) en hij heet 'Montego Liberty'. Het  is dus geen a-merk moet ik erbij zeggen, maar ik heb tot nu toe  geen klachten!  Succes!

El

Ik heb een gewone damesfiets. Persoonlijk vind ik de mamafiets niet zo mooi meer als over een poosje het voorzitje eraf gaat. En het stuur is zo breed. Maar goed dat verschilt per persoon ;).
Op een gewone fiets kun je een brommerstandaard laten zetten. Dan valt ie niet om als de kleine erin zit. En voorzover ik weet kun je nu de stuurvergrendeling (zodat stuur niet om klapt) ook op een gewone fiets laten zetten.

Nou veel succes met uitzoeken van je (mama)fiets en natuurlijk veel fietsplezier!!!

Toen ik met mijn oudste dochter kon fietsen, deed ik dat gewoon op mijn gewone fiets. Maar ik werd weer zwanger en die buik werd dikker en dikker en dikker. Dus heb ik mijn fiets ingeruild voor een Gazelle Bloom, 7 versnellingen. Ook ik wilde niet zo'n opvallende brede stuur, dat als het voorzitje eraf gaat, een lelijk stuur dan overhoudt. Dat heeft deze niet.
Hij is wel wat duur, maar hij rijdt heerlijk. Alhoewel ik de standaard niets vind.Er is ook een ander standaard erop gezet, maar ook daar ben ik niet helemaal gek op, terwijl het zogenaamd zo;n stabiel standaard moet zijn (zo'n dubbele is het). Ik wilde eigenlijk de moederfiets van Sparta, maar die was niet op tijd leverbaar.
Maar goed, nogmaals ik ben er blij mee en nog 2 maandjes en dan kan ik met haar fietsen, heerlijk!
Succes
Mamajo

hoi

ik heb een batavus fiets waar het zadel een stukje van na achteren kan en het stuur naar voren,
heb ook nog een kindje achterop.
ik wou een moederfiets kopen maar dat is zo tijdelijk ik heb er echt lang over getwijfeld,
maar uiteindelijk zei een fietsenmaker tegen mij dat je ook fietsen hebt waar het zadel van naachter kan ik dacht shit dat kan met die van mij,
en een moederfiets is mooi als je nog meer kinderen wilt, maar na anderhalf jaar zit de kleine toch achterop.
en zit je met dat mega stuur.
ik moet wel zeggen dat ik zulke fietsen wel geweldig vind.
mvg mascha

Hey Yeppie,

Ik ga zelf het moederstuur aanschaffen. Als je zelf tevreden bent over je huidige fiets, maak je op deze mannier de ruimte tussen het zitje en je zadel wat groter.
Misschien iets voor jou?

www.moederstuur.nl

Groetjes Jen

Ik wist niet dat de sturen los te verkrijgen waren.

Maar dit lijkt mij heel ideaal, mijn fiets is nog geen 2 jaar oud dus vind ik het zonde om een "dure" moederfiets aan te schaffen.

Terug
Bovenaan