moederfiets

hoi hoi

ik heb een paar jaar geleden een kei stoere gaint fiets gekocht triple x haha maar ja toen nog niet echt over nagedacht dat ik ook ooit een kindje zou moeten meenemen op die fiets.
nu is het probleem dus dat ik nooit een baby voorop kan meenemen op mijn fiets.
en ben bang dat achterop beetje zielig vind voor haar kan ze niks zien. :S

welke moederfiets hebben jullie? of zou je aanraden?
o ja nog bijkomstig probleem wil er graag ook mee naar me werk gaan fietsen (+/- 16 km heen en 16 terug.) en ben een ukkie dus moet ik zo`n lage (bijna kinderfiets) hebben denk ik.....
dus wil ik ook graag een fiets die licht fiets zeg maar.....
hebben jullie tips of ervaring hiermee?

gr.

Hi,

Nou ik fiets geen 32 km per dag haha, maar heb zelf de moederfiets van Avancer Malibu...
Hij trapt licht, is betaalbaar 499 euro en ik ben zelf ook niet zo groot, deze is verkrijgbaar in frame-maat 49...

http://www.profilecameron.com/N_frame.html?http://www.profilecameron.com/AVANCER_MALIBU_N3__N_art_958.html

Succes met zoeken...

Ik heb sinds 3 weken een montego liberty 7 en vind hem geweldig!!! Ik heb er ook al 2 kleintjes op vervoerd en hij is super stabiel en trap heerlijk licht. Kan niet wachten tot mn jongste ook oud genoeg is om mee te gaan op de fiets!

Liefs Jen

(ps hoe is het afgelopen met wacken? Ik had nog op je topic gereageerd. Mijn vent is intussen naar lowlands geweest was wel een pittig weekend van 4 dagen alleen met 2 koters :p was blij dat ie terug was en volgend jaar ga ik ook weer gewoon)

@ jen

ja wacken was erg vermoeiend hij was dus dikke 3 dagen weg en ik was kei moe nog. (en ons meisje was het er ook niet mee eens want ze gooide haar hele schema in de war en kwam in een keer ook s` avonds weer voor voeding) dus weer ff wennen voor mij. gelukkig ben ik nog wel bij mijn moeder langs geweest en mijn schoonmoeder dus beetje afleiding, maar wel wel kei kapot toen hij thuis kwam (ik kon zelf niet goed slapen omdat hij er niet was)
gelukkig had hij er zelf ook wel beetje spijt van dat hij zomaar was gegaan en heeft wel veel lieve dingen gedaan om het "goed" te maken haha dat heb ik dan maar even uitgebuit :p
en gaf zelf aan maar niet naar zijn oude studie uitstapje (was inclusief overnachting) te gaan haha dus is die toch wel lief he.
maar ja van de ene kant ben ik blij dat hij gegaan is weer ik ook weer dat ik het ook wel in me eentje aan kan (goed voor mijn zelfvertrouwen zeg maar) maar was ook heel erg blij dat hij weer thuis is en voorlopig thuis blijft.

kus gem

Hoi,

Dat wordt lastig.....Moederfietsen zijn suwieso een stuk loggger dan gewone fietsen!

Ik heb zelf de Gazelle moederfiets! Ik vind het ideaal. Maar fiets "maar"10 km per dag.

Wat een kleintje voor- en achterop betreft....Voorop mag zodra je kindje stevig los kan zkitten (maand of 8 a 9). Dan moet ie voorop. Als hij/zoij een bepaald gewicht heet (weet het even niet exact), geloof jaar of 2 moet hij/zij achterop (hoe zielig ook haha)

We hebben ook zo;n fietskar die je achter de fiets kan bevestigen! Wij laten die dan op het KDV, We hebben die toen gekocht omdat wij beiden naar het werk fietsen en toen ik weer begon was mijn dochtertje vijf maanden en mocht dus nog niet in het fietsstoeltje. Nu is de kar suwieso handig met drie kids. .

hoi hoi

vorig jaar heb ik via fietsplan op werk een mooie stadsfiets gekocht, geen mama fiets maar wel geschikt voor kinderzitjes, 16km per dag heen en terug en licht fietsen.
je kan dan 2 jaar accesoiers tot 82 euro halen en ik heb daar een fietszitje van gehaald, denk dat ik dit jaar voor een achteropfietszitje ga hihihi

het is een Trek-fiets (merk)

kijk even wat er te krijgen is en probeer het uit.
ik heb idd een zitje voor en ook een fietskar
nog niet uitgeprobeerd, ze is net 2 mnd en ik heb ook een auto waar ik heel blij mee ben met dit weer pffff. manlief heeft geen rijbewijs dus hij is tot nu toe helemaal van mij :)
vandaag lopend de stad in gegaan met zon, en de bus terug gepakt in de stromende regen. hier in het oosten is het goed extreem weer laatste tijd bleh
groetjes sabine

Hoi,

hier een mama van het aprilforum die hier ook wel eens neust. Waarom kan er geen stoeltje voor op je fiets? Er zijn ook speciale sturen verkrijgbaar zodat je toch een soort mamafiets kunt maken. Stuk goedkoper en je kunt toch met je eigen fiets doorfietsen... (collegaatje van mij heeft het zo opgelost)

groetjes Natasja

hoi,
ik wilde nooit een moeder fiets.
nu heb je de batavus mambo deluxe.
heel leuk.het is niet officieel een moederfiets ,maar heeft wel alles voor moederfiets.
alleen is nu moeilijk te krijgen,hij is zo snel uit verkocht,was zo populair.nu wacht ik op de nieuwe model die komt eind okt/nov.
succes.
gr marjan

Terug
Bovenaan