Moederfietsen

Hallo moeders,

Zijn er hier moeders met een moederfiets? Ik ben op zoek naar ervaringen en tips.
Ik ben benieuwd welke fiets jullie hebben (Sparta, Gazelle, Union etc.) en hoe de fiets bevalt.

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties, ik ben erg benieuwd.

Groeten, Maria

trotse moeder van Romy en Kay (geboren 9 september 2005)
 
hallo maria,

ik heb nu ongeveer een maand een moederfiets.
een montego liberty, niet echt en bekend merk maar een prima fiets.
ik heb hem via internet nieuw gekocht voor 350 euro.
de site heet www.12gotrading.com
het enige wat je wel zelf moet doen is de bouten en moeren een keer na lopen. en vast draaien

ik ben er dik tevrede over. voor mij hoeft het niet zo dure fiets te zijn.

gr henny
mama van ilse 14 maanden en zwanger van een kerstkindje
 
Hoi,

Ik heb een sparta amazone trendy. Ik vind hem helemaal super.
Ik had eerst een gewone gazelle fiets toen ik met Daan begon met fietsen dit was geen enkel probleem ik vond alleen met de buggy achterop geen succes.
Vorig zomer begon mijn man over de moederfiets en zijn wij eens rond gaan kijken.
Wij zijn toen dus gevallen voor de sparta. Nu fiets ik ook met de buggy achterop.
Een moederfiets is gewoon veel steviger als een gewone fiets.
Ik denk dat jezelf gewoon eens rond moet kijken en proeffietsen op verschillende fietsen.
Het nadeel van goedkopere fietsen is vaak dat ze de eerste jaren wel goed fietsen , maar naar verloop van tijd wel minder. Wij hebben dus gekozen voor een goed en wat duurder merk, ook omdat deze waarde vaster zijn.
Maar ik akn niet in je portomee kijken natuurlijk.
Veel succes met het zoeken van een moederfiets.

Groetjes Saskia
 
Hoi Maria

Ook mijn dochter is op 9 september geboren. En samen met mijn oudste dochter van bijna 4 fietsen we nu op een Batavus Stabilo.Het gaat echt super. Ik ben niet groot en het probleem met de "echte"moederfietsen was dat ik armlengte te kort kwam. Bij dit model dus niet. Succes met het vinden van je fiets.
Tamara
 
Ik heb zelf een sparta amazone. Supper fiest al zeg ik het zelf. Lekker stevig en fiest goed. Ook met m'n dochter voorop gaat het supper. Je merkt nauwelijks verschil of je kindje wel of niet voorop zit. Ik heb mijn fiets tweedehans gekocht bij een fiestmaker. Je ziet gebruikte nog niet al te veel te koop staan maar ik liep er bij toeval tegen aan (en was af en toe al een beetje aan het kijken). Op marktplaats staan ze af en toe ook te koop aangeboden. Soms met fietszitje en al.

Succes met je keuze

Groetjes Astrid
 
Hoi,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Family-bike, zie Family-bike.com.
Een erg fijne fiets en niet bepaald standaard. Mijn dochter vind het heerlijk ze zit als een prinsesje.
Het fijne is de vele mogelijkheden, tot 25 kilo kunnen ze in de zitjes en de maxi cosi kan er zelfs in.
Hij staat stevig als je je kindje erin zet de fiets is ook getest door de fietsbond en komt er goed uit.     De prijzen beginnen vanaf 590 euro volgens mij inclusief zitje,

veel succes!
ps het zijn ook echte knalkleuren helemaal vrolijk
 
Terug
Bovenaan