<p>lieve mama’s</p><p>Ik vind het heel eng om dit te plaatsen maar ik hoop dat iemand me kan helpen of soortgelijke ervaring heeft gehad.</p><p> </p><p>vorig jaar februari ben ik bevallen van mijn zoon. Hij was zo mooi en prachtig en helemaal gemaakt uit liefde (vanuit mijn kant vooral) hij was de leukste liefste grappigste en mooiste baby die een moeder zich maar kon wensen en was dan ook smoor verliefd op het jong.</p><p>helaas kwam ik er na een maand achter dat het in mijn relatie toch iets minder rooskleuriger was dan ik aanvankelijk dacht en ben ik depressief geraakt ( met medicatie en al) </p><p>We hebben toch besloten bij elkaar te blijven en te vechten voor onze relatie. Nu zijn erbij juli op een festival en word ik (zondet gedronken te hebben) kots misselijk... ik wist het meteen: ik ben zwanger.</p><p>Ik had twee gevoelens. 1. OH MY GOD zo blij want een baby! En een mooi broertje of zusje voor mijn zoontje en 2. Shit, we hebben onze shit nog niet voor elkaar en ik zit aan de medicijnen voor depressie.</p><p>na gesprekken met mijn psychiater hebben we besloten wel door te gaan met medicatie (die overigens erg goed werkt) omdat hij me een pre en post natale depressie wilde besparen.</p><p>Helemaal prima, na gesprekken met mijn oom die ook bij de ggz werkt te hebben gehad en mij er van heeft overtuigd dat er niks met mijn kleine baby zou gebeuren heb ik de medicatie dus doorgezet.</p><p>nu 3 weken geleden ben ik bevallen van een lief klein meisje die het fantastisch goed doet, haast nooit huilt, goed slaapt, noem maar op... alleen als ik in haar ogen kijk voel ik me niet haar mama. Mijn zoon herkende ik direct maar haar herken ik niet. En ik weet niet wat het is... ik vind haar lief en mooi maar dat vind ik alle babies... ik weet niet wat ik moet want ik wil dat moedergevoel en ik wil zo veel van haar houden.... wat ik op een manier wel doe maar niet zoals ik dat van mijn zoon had... een postnatale depressie heb ik niet maar mijn moedergevoel is er niet. Alles is automatische piloot en zodra ze slaapt en ik haar haast niet hoor lijkt het ooit of ik haar bijna vergeet.. ik vind het vreselijk en ik wil hier graag iets aan doen...</p><p> </p><p>zijn er meer mama’s die dit hebben met hun tweede kindje? </p>