moedergevoel

A

Anoniem

Guest
hoi,
hebben jullie nu ook het idee dat het zogenaamde moedergevoel ineens heel hardnekkig is? ik had tot vorig jaar zomer niet echt het idee dat ik al ana kinderen wilde beginnen, net als mijn vriend. Na de zomer hadden we ineens allebei (gelukkig!) wel dat idee. Nu ben ik er bijna dagelijks mee bezig, als ik babyreclame zie, kijken mijn vriend en ik elkaar aan zo van: zucht! Mijn vriend is er overigens net zo veel mee bezig als ik, hij is alleen wat ongeduldiger, hij dacht dat ik meteen zwanger zou worden. tja.
het lijkt wel of de wereld er ineeens anders uit ziet als je graag een kind wil. alles kan je er op betrekken. nu ook: afspraken op mijn werk voor volgend jaar, dan denk ik al stiekum; misschien lig ik dan wel te bevallen! is dat bij jullie ook?
groetjes
boekie

O jee ja! Heel herkenbaar. Ik wil het al sinds vorig jaar zomer maar zijn pas in maart begonnen met klussen. Zelfs met kleding kopen denk ik: nou zou ik het wel doen? Wie weet hoe lang ik het nog aan kan? Misschien heb ik binnenkort wel een dikke buik en pas ik er niet meer in. En zelfs met concerten! Zou ik nog wel kunnen met zo'n dikke buik? Het is zo onzeker en frustrerend...

He boekie,

hahaah...ja ik ken het!! Ik wordt soms helemaal gek van mezelf en denk...'Doe nou eens normaal'. Bij mij kwam dat gevoel ook ineens. Heel irri soms. Ik woon in denemarken in een wat kleinere stad...dit weekend waren we bij mn vriend zus die in kopenhagen woont en ik werd helemaal gek daar. Geloof dat ik wel 100 dikke buiken zag lopen en al die kinderwagend....aaaaaaahhh!

Dus ik weet waar je het over hebt.,.helaas valt er niets aan te doen dan gewoon veel te klussen...hihih.

Succes ermee.

Knufje

Ik heb de laatste tijd ook zeer sterke moedergevoelens. Als ik maar een dikke buik zie lopen, sta ik haar al helemaal na te kijken en dat mijn vriend mij echt moet meetreken. Alleen bij mijn is het probleem dat ik door medische problemen niet zo maar zwanger kan worden. Ik zal vooraf moeten stoppen met medicijnen die ik nu slik voor mijn ziekte.En dan zal het voor menig mens geen verassing meer zijn dat we proberen zwanger te worden. Dat vindt ik wel jammer. Zou het zo graag de eerste maanden nog voor ons tweeen willen houden.

Is idd erg herkenbaar.
Ik ben onregelmatig ongi en toen ik voor het eerst naar de huisarts was geweest voor advies dacht mijn man al gelijk dat ik naar het ziekenhuis moest voor onderzoeken. En toen waren we pas 3 maanden gestopt.....

Hoi boekie..

Helemaal herkenbaar. Ik zie ook overal ineens dikke buiken. nu ben ik
al zwanger geweest, maar helaas een miskraam gekregen, dus mijn
verlangen is nu nog sterker geworden. maar ik heb ook geleerd dat als
ik er teveel mee bezig ben het helemaal niet lukt. maar toch denk je
erover na, en ben je helemaal vertederd als je iets ziet wat met baby'
s te maken heeft.

Ik herken ook heel erg dat bij alles wat je beslist over lange tijd, je
denkt, misschien loop ik dan wel met een dikke buik of zal ik dat
truitje wel kopen...als ik een dikke buik krijg, dan kan ik het niet
meer aan enz enz.

Je bent dus niet alleeen

groetjes thessa

hoi......

mijn vriend en ik hebben ook de stap genomen om de pil te laten staan....
en nu je dan in het rond kijkt zie je steeds meer met zwangere buik lopen,
al is dat niet zo is je gevoel..omdat je er nu zelf veel meer mee bezig bent,
ik kijk ook regelmatig op baby sites enzo vind het geweldig
kan haast niet meer wachten.....

liefs jb

halo halo,
ik wilde ook ff reageren want ik ken het ook,
ik heb al 2 kinders van 3 en half en 18 mnd, en ik ben al 3 mnd gestopt en al ongeveer een half jaar geleden begon het bij mij weer te kriebelen en nu koop ik aleen nog maar kleding op de 'rek' zodat ik het straks als ik zwanger ben ook nog aan kan, 2 nichtjes van mij allebij zwanger en ook nog een collega, ik ben kapper en zie aleen maar zwangere vrouwen in de zaak, ik dacht ik ga er relaxed over doen en ik zie wel waneer het gebeurt maar ik wil het gewoon NU!!!!
Dus ja ik kan erover meepraten...
Groetjes Noza

Terug
Bovenaan