Moederkoek zit in de weg ;)

Hoi meiden!

Ik heb vorige week de 20 weken echo gehad. Alles was helemaal goed!! Daar ben ik erg blij om. Maar nu bleek dat mijn moederkoek voor het kindje ligt, wat dus de reden is dat ik nog helemaal niks voel. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe lang kan het dan nog duren voordat ik mijn kindje wel ga voelen?? Ik ben nu bijna 21 weken zwanger. Dat ben ik namelijk vergeten te vragen tijdens de echo.

Groetjes Marisje

Bij mij ligt de baarmoeder ook aan de voorkant. Ik voelde rond 21 weken wel wat beweging, maar voornamelijk aan de zijkant. Dat is nu eigenlijk nog steeds. Ik voel de kleine nu wel, maar voornamelijk aan de zijkant van mijn buik, of boven in mijn buik of onderin. Ik kan nu wel een voetje pakken... Ben nu bijna 31 weken.

Het komt echt in deze dagen voor je.

Groetjes

Hoi Marisje,

Bij mij precies hetzelfde. Ik begin nu zins een week iets te voelen (ben vrijdag 22 weken). De verloskundige gaf aan dat de kleine heel hard moet schoppen voordat ik het voel. Op de echo was te zien dat ze heel druk was en lange benen heeft, en blijkbaar begint ze die nu te gebruiken. Het is in het begin ook lastig om het te onderscheiden. Meestal voel je het namelijk een keer en dan niet meer. Sinds een week voel ik het met meer regelmaat, dus daarom weet ik nu zeker dat ik wat voel.

Hopelijk word het bij jou ook snel duidelijker.

Groetjes

Suzanne

Hoi!

Dit is mijn 2e kindje en ook hier ligt de placenta tegen mijn buikwand aan. Ik merk niet zo heel veel verschil, maar dat is misschien ook omdat dit de 2e is.

Ik voelde deze kleine met week 13 voor het eerst echt bewegen, dus erg vroeg. Het enige waar het verschil misschien in zit, is dat de eerste rond deze tijd echt enorm hard kon duwen en haar voetje er dan helemaal uit kwam. Deze beeb doet dat óf minder, óf ik heb de buffer van mijn placenta die het tegenhoudt. Ik vind het in dit geval dus niet zo erg.

Groetjes, Marisa

Hoi Marisje,

Bij mijn eerste lag ook de placenta aan de voorkant, ik voelde haar zo rond 22 weken zwangerschap. Daarna heb ik haar ook goed gevoeld en erg van genoten. Ik maakte me toen ook druk en las toen ook verhalen van mensen die hun kindje nog veel later pas voelden (maar ook eerder, het is voor iedereen heel verschillend).

Nu ben ik ruim 36 weken zwanger van de tweede en nu ligt de placenta wel aan de achterkant en dat heb ik geweten. Ik voelde onze dochter rond de 19 weken geloof ik, maar de laatste weken word ik soms gek van onze zeer beweeglijke (tweede) dochter. Natuurlijk stelt het ook erg gerust als je je kind zo goed en veel voelt, ik ben benieuwd of ze straks buiten de baarmoeder ook zo druk is... Het voelt bij mij althans heel anders dan bij de eerste.

Nog maar heel even geduld voor jou hoop ik en voor als het zover is, zou ik zeggen 'geniet van het bijzondere gevoel van leven in je'.

Groeten,

Karin

hoi,

ik heb nu bij de 3e ook de placenta voor liggen en voel het kindje vanaf ong. 22 weken, nu voel ik hem wel goed maar idd wel veel onder,boven of aan de zijkant. ik voelde mijn 2e al bij 14 weken dus maakte me er in het begin wel druk om, maar ik denk dat je het een deze dagen echt wel gaat voelen!!

groetjes susanne

hey marisje,

Ook ik heb de placenta aan de voorzijde,ik voelde ons kindje pas echt goed rond de 23/24 weken.
Geen zorgen voor je het weet kan je genieten van dat getrappel

liefs lis(35 weken)

hoi marisje,

ik heb hem ook aan de voorkant liggen zagen we bij de echo, ik ben bijna 14 weken dus nog erg vroeg om zowiezo iets te voelen he. Mijn verloskundige zei dat het dan meestal rond de 20 weken is dat je iets voelt. dus bij jou zal het eerdaags wel komen.

nou heb ik ook een vraag,   we hoorden van de week bij de vk. het hartje niet kloppen, ergens jammer ergens fijn omdat we nu een extra echo kregen, hadden jullie dit ook???? en zo ja wanneer konden ze het hartje wel horen???

groetjes moeke77

Terug
Bovenaan