Moedermelk flessenwarmer

<p>Hoi,</p><p>onze kleine man is nu 5 weekjes oud en van het consultatie bureau het advies gekregen te starten met het wennen aan de fles ivm werk straks. </p><p>Wij hebben de flessenwarmer van alecto. Ik doe nu de afgekolfde melk uit de koelkast (van de dag ervoor gekolfd tijdens het geven van fles door mijn partner) in de voedingsfles (dr. Brown) en vervolgens in de flessenwarmer. Het duurt echt een eeuwigheid voordat het warm is en tegen de tijd dat Jesse klaar is is de melk alweer afgekoeld en weigert hij de fles. Soms nadat hij pas 40 cc gedronken heeft. </p><p>Iemand verstand hiervan? Misschien doe ik iets niet handig ?. Alle tips zijn welkom! Ben ook benieuwd naar ervaringen hoelang de melk opgewarmd moet worden misschien doe ik het per definitie te kort. </p><p>groetjes Willemijn. </p>

Wij warmen de flessen met moedermelk Au bain-marie op. In een kopje kokent water. Dat werkt prima en snel. 

Ik heb zelf ook de alecto flessenverwarmer gebruikt en het is ech geen aanrader ik heb het terug gebracht het is idd een miskoop je kan het beter warmen in de magnetron of in een beker met kokend water doen idd

Wat onhandig! Moedermelk in de magnetron mag niet, dus zit je aan een flessenwarmer vast.. wij hebben die van Phillips, redelijk prijzig maar heel snel! Heeft een snelstand en binnen 5 minuten heb je het flesje klaar! Misschien een idee om die te kopen? Ander idee: waterkoker voor de thee aandoen, klein scheutje in de fles en dat aanvullen met koud water. Heb je helemaal snel je flesje klaar! Doen wij als we weg moeten en heet water mee hebben voor de fles te maken. Misschien ideetje?

Moedermelk mag wel in de magnetron, maar je moet oppassen voor ‘hot spots’. Dat bepaalde delen melk heel heet zijn. De truc is om de melk niet te lang in de magnetron te doen en tussendoor en na de tijd rustig omzwenken. Magnetron wordt vaak afgeraden omdat melk te lang en te heet wordt opgewarmd, dat is niet goed namelijk. Maar als je er bij blijft, even voelen, omzwenken, zelf proeven dan is er niets aan de hand. 
Flessenwarmer duurt ellenlang, maar au bain marie werkt ook goed! 

Magnetron maakt heel veel voedingsstoffen kapot wat de baby nodig heeft. Wilt iemand misschien specifiek zijn met welk model alecto ze hebben gekocht. Ik heb namelijk ook 1 maar dan die grote waar je ook zelf babyvoeding mee kan maken. Ben benieuwd of die ook langzaam is

Terug
Bovenaan