<p>Hoi allemaal,</p><p> </p><p>Weet niet zozeer of ik eigenlijk een vraag heb. Misschien is het eerder dat ik het meer van mij af wil schrijven of opzoek ben naar ervaringen van andere. </p><p> </p><p>Sinds een paar weken geef ik mijn dochter (nu 8 weken) volledig moedermelk met de fles. Ik kolf dus alles af. Dit is niet ideaal, maar gaat niet anders. Er was sprake van stille ondervoeding. Ze neemt genoegen met te weinkg. Aan de borst drinkt zij namelijk niet genoeg, het lukt haar niet om het er uit te halen (terwijl het er wel in zit, want met kolven haal ik het er wel uit). Met kolven en de fles zien we wat er maar binnen gaat en krijgt ze het ook met gemak op.</p><p> </p><p>Nu merk ik dat ik aan het twijfelen ben of ik dit wil doorzetten. Misschien toch overgaan op flesvoeding? Het kolven zelf is erg pijnlijk (wat het niet zou moeten zijn) en het kost gewoon heel veel tijd en je zit aan een bepaald schema. </p><p> </p><p>Ergens wil ik heel graag stoppen, maar ergens wil ik ook doorgaan omdat ik het zonde vindt om te stoppen zolang ik haar nog 100% kan bieden. Het voelt als een soort van falen als ik stop, ik wilde voor 6 maanden borstvoeding gaan... terwijl ze in het ziekenhuis gelukkig ook zeiden dat ik moest onthouden dat ik niet 'maar' 1 of 2 maanden heb gegeven, en gewoon al 2 hele maanden heb aangeboden.</p><p> </p><p>Een tweestrijd waar ik niet uit kom. Iemand ervaringen en of tips hoe hier mee om te gaan? </p><p> </p><p>Groetjes</p><p> </p><p> </p>