Moedermelk invriezen

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik kolf 5 keer per dag mijn moedermelk af voor ons zoontje die niet zo goed aan de borst drinkt. Nu kolf ik meer af dan dat hij drinkt. Nu wil ik het in gaan vriezen maar nu is mijn vraag waarin vriezen jullie het in ?</p><p>Je hebt wel allemaal bakjes en zakjes hiervoor te koop maar dat kost duur en zou er met mijn productie met een paar dagen doorheen zijn </p><p> </p>
 
Hoi! Wat fijn dat je voldoende en zelfs nog wat te veel borstvoeding hebt, prettig om een voorraadje op te kunnen (gaan) bouwen. Ga je straks weer aan het werk? Op een gegeven moment liep de bv bij mij wel ietsjes terug en had ik altijd net genoeg, af en toe wou ik dat ik nét ietsjes meer voorraad had opgebouwd ? maar ja het invriezen.. zakjes en bakjes kosten geld idd. Bakjes kun je hergebruiken (bijv philips avent bakjes, ook later handig voor de hapjes) en borstvoedingszakjes zijn veelal niet herbruikbaar (ze bestaan wel) de goedkoopste (zie bijv mamaloes) zijn 0,20ct per stuk. Het handigste zou dan zijn om meerdere hoeveelheden bij elkaar in een zakje te stoppen, zodat je op 100 of 150 cc per zakje uit komt. Nu weet ik natuurlijk niet hóeveel je telkens over hebt ? misschien kom je daar iedere keer al boven. Ook kun je idd ijsblokzakjes gebruiken om in te vriezen, alleen zijn deze niet BPA vrij. 
 
Ik gebruikte beide. Kleine hoeveelheden deed ik in een Avent bakje 100 ml of minder). Grotere hoeveelheden (180-200 ml) in een zakje van Difrax of medela. Avent bakje gebruik ik nu voor de hapjes. 
 
Hoewel ik de zakjes ook aan de prijs vond, heb ik die wel 5 maanden gebruikt en ik vond het ideaal. Bakjes was nog veel duurder, aangezien ik er meer dan 50 nodig had gehad, ik had een flinke voorraad in de vriezer omdat ik ook goed produceerde. 
Aan het einde van de dag deed ik mijn gekoelde melk bij elkaar, verdeelde die in handige hoeveelheden en vroor het in. 
Ook ijsblokjes zakjes gebruikte ik, maar dat was meer om makkelijk de juiste hoeveelheid voeding te hebben, zodat ik niets hoefde weg te gooien. (Zat er in een zakje 120cc en moest mijn zoontje 150 hebben dan deed ik er 2 ijsblokjes bij).
Ik zou dus toch de zakjes adviseren, in vergelijking toch het goedkoopst (helemaal als je van kunstvoeding uit gaat;) )
 
Ik heb via bol.com een siliconen ijsblokjes vorm met deksel gekocht ideaal! Als de melk bevroren is in een diepvieszakje en kun je het bakje weer opnieuw vullen! 
 
Borstkolfwinkel.nl heb je 60 borstvoedingszakjes voor 12 euro. Heb er gelijk 120 gekocht. Zijn handige zakjes en is hygiënisch! Vond ik zelf ook wel een fijn idee. 
 
Terug
Bovenaan