moedermelk invriezen

Hoi,

even een vraagje over het invriezen van moedermelk; hoe doen jullie dat? Ik gebruik zelf ijsblokjeszakjes. Het lastige hieraan vind ik dat de zakjes niet zo sterk zijn en dus regelmatig lekken bij het ontdooien. Ik heb ook geprobeerd om de melk er bevroren uit te halen, maar dat is me een geklieder zeg. Ik lees graag hoe jullie het doen.

Groetjes Lineke
 
Hoi lineke,

Ik deed het ook altijd in ijsblokzakjes.
Het makkelijkste vond ik het om de zak te vullen daarna op te hangen in de vriezer zodat alle bolletjes bol zijn. Doe je dit niet dan zijn ze wat platter en vriezen er tussen de melk ook stukjes plastic vast en dan krijg je ze er idd moeilijk uit.

Zijn de bolletjes goed bol dan kanje ze er zo uitdrukken. Zonder te veel gerommel.

Ik vroor het ook wel eens in in plasicbakjes dan gewoon de hoeveelheid die je nodig hebt er in doen of in een flesje.

verder zijn er ook speciale zakjes te koop om bv in te vriezen volgens mij van avent.

succes
 
Ik vries het ook in in ijsblokzakjes. Als ik de voeding nodig heb snij ik met een schilmesje over de bolletjes en dan kun je de bolletjes er zo uit wippen. Iets minder geknoei dan dat je ze uit moet drukken.
 
Hoi,

Ik zag die zakjes van Avent liggen in de thuiszorgwinkel; ze kosten 12 euro, persoonlijk vind ik dat ontzettend duur. Bij de thuiszorgwinkel zijn ook plastic flesjes te koop,. die kosten 1,95 en daar kan 200 cc in, vind ik voor mijzelf een betere oplossing. Ik loop ook enorm te rotzooien met die ijsblokzakjes, ze lekken bij mij ook altijd enorm!!

Groetjes petra
 
Hoi

Ik gebruik de bakjes van Via Avent. Dat zijn plastic maatbekertjes van 180cc met een dekseltje.
Met de Aventkolf kun je er ook meteen in kolven, maar je kunt ze ook zo gebruiken.
Je kunt ze steeds blijven gebruiken en zijn later ook handig voor hapjes en andere sapjes.
Ik vind het ideale dingen. Je ziet meteen hoeveel erin zit, je kunt erop schrijven en ze staan goed in de vriezer (bij die ijsklontzakjes moet ik steeds goed opletten als ik ze in de vriezer leg... dat ze niet leeglopen.) Bovendien makkelijk om uit de vriezer te halen.

groetjes.
 
Hai Lineke,

Ik heb ook een tijdje mm ingevroren in ijsblokjeszakjes. Maar uiteindelijk vond ik dat zo'n geklieder met het ontdooien. Ook een tijdje in van die Avent zakjes, maar die vond ik erg duur en ook dat gaf gekloi met ontdooien. Wat mij het beste beviel was het invriezen in flesjes. Ik heb gewoon een keer bij de kruidvat of zo een hele sloot van de allergoedkoopste flesjes gekocht. (Die pasten gelukkig ook op mijn kolf. Alleen als je een avent hebt, passen ze niet - slimme marketingtruk van Avent!- maar dan kan je de mm. gewoon even overgieten in een ander flesje.) Ik had een aantal kleine flesjes en een aantal wat grotere. In ieder flesje vroor ik gewoon een voeding in. Geen gedoe met melk laten ontdooien en in een flesje doen, want het zat gelijk in de goede hoeveelheid in een flesje. Afhankelijk van of ik genoeg vers gekolfde melk in voorraad had, haalde ik de avond van de dag voordat mijn dochter naar de creche ging het aantal flesjes uit de vriezer dat nodig was en die gingen dan mee naar de creche.

Groetjes,
Willemijn
 
Hoi,

Ik bewaar de melk in gewone plastic bekertjes. Gaat zo'n 150 cc in. Ik trek er wat plastic huishoudfolie overheen en zet ze zo in de vriezer. Ik heb een speciale lade in de vriezer alleen voor de melk.

Groetjes,
Sandra
 
Hoi,

Ik vries de mm in in een bakje voor ijsklontjes. In zo'n rubber bakje. Gewoon voor 1 euro bij de IKEA. Daar giet ik de melk in en stop ik het zo in de vriezer. Als het bevroren is dan doe ik het in een gewoon diepvrieszakje. Echt super handig. Je drukt de mmijsklontjes zo uit het vormpje in het zakje en als je ze wilt ontdooien dan haal je gewoon het aantal gewenste blokjes uit de vriezer en stop je meteen in het flesje waar je uiteindelijk mee gaat voeden. Dit vind ik ideaal.

Succes!
 
Terug
Bovenaan