Moedermelk mee naar opvang

<p>Hoi</p><p>Ik geef mijn zoontje van 6 weken borstvoeding en kolf dit ook af. Ik heb al een aardige voorraad in de vriezer.</p><p>Volgende maand gaat mijn zoontje naar een gastouder en ik wil graag moedermelk meegeven. Ik vraag mij alleen af hoe ik dit het beste mee kan geven. Ik heb namelijk maar 1 flesje die wij gebruiken </p><p>Kan ik het beste alles in 1 grote fles (zoals doppers) meegeven of iedere voeding in een aparte fles?</p>

Wij gaven het mee in de flesjes waarin ik het afkolfde, en dan 1 voeding per flesje. 

1 grote fles zou ook kunnen, maar wij hadden veel van de 150ml medela flesjes waar 1 voeding in kon.

Ik zou bijna zeggen koop een extra flesje (of 2). 
Mijn zoontje gaf ik altijd 3 volle flessen mee (hij dronk en meestal 2, maar redde het soms net niet tot ik hem kwam halen). 
Mijn dochtertje ben ik na een tijdje 1 grote fles mee gaan geven die het kdv dan verdeelde naar ze zelf dachten hoeveel ze zou drinken. Ze was zeer onvoorspelbaar, maar dronk meestal nooit meer dan 80 ml in 1 keer. 
Het hangt er helemaal vanaf wat de gastouder prettig vindt en hoe de praktijk gaat. 
Tip, zorg ook voor een voeding in de vriezer voor het geval dat. Bij mij ging de melk een keertje om. 

Ik geef het per voeding in de bakjes van Philips Avent mee. En ook onze fles. Die gaat dan ook elke dag weer mee terug naar huis en de volgende dag alles weer schoon mee.  Wat ik overdag kolf gaat in de medela flesjes in het koeltasje mee naar huis. Bij thuiskomst dus alle bakjes, flesjes schoonmaken en opnieuw vullen voor de volgende dag.  

Ik doe de melk altijd in zakjes als ik het afgekolfd had (van medela). Neemt ook niet zoveel ruimte in in de vriezer. Die kun je ook makkelijk afgeven. Heb je maar 1 fles nodig!

Ik geef drie flesjes mee naar de opvang. Wel zo makkelijk. Of een zakje uit de vriezer die ik daar bevroren in de koelkast zet

Ik werk op een kinderdagverblijf. De flesjes van Medela of de bakjes van Philips Avent worden veel gebruikt om moedermelk in mee te geven. Zakjes kan ook, maar is echt gepruts om het zonder te knoeien in eem es te doen.
Persoonlijk vind ik de bakjes van Philips Avent echt ideaal!! Hier kun je later ook prakjes in doen of brood of je kan de bakjes gebruiken als bewaarbakje voor de speen van je kind. Het zijn supergoede bakjes met draaidop en gaan jaaaaren mee, je gebruikt ze overal voor.
Dus schaf die aan zou ik zeggen. Een paar extra flesjes kan ook, maar die gebruik.je alleen in de fles-tijd, het eerste jaar, en daarna nooit meer!

Terug
Bovenaan