Moedermelk of iets anders?

Hi meiden,

Ben nu 21 weken zwanger en ik heb elke avond even een "momentje" met ons kereltje in mn buik. Schopjes voelen, even kijken naar de bewegingen, beetje met  onze handen erop, je kent t wel.
Nu zag ik eergisteren ineens dat er gelig spul uit mn tepels komt. Kan t er echt beetje uitknijpen. Is dat (al) moedermelk?

Ik gebruik nl 2 maal daags St Janskruidolie tegen eczeem op mn tepels, dus dacht dat dat t misschien was? Maar t komt wel echt vanuit de binnenkant dus daarom twijfelde ik weer.

Iemand n idee?

groetjes Janneke

Hallo Janneke

Ik ben geen dokter oid, maar ik heb het ook en volgens mij is het colostrum (dat eerste beetje melk na de geboorte).
Ik heb het bij de eerste en bij deze baby ook gehad.

Het komt bij mij als er wat spanning op de borsten staat. Dus bijvoorbeeld als ik een te strakke BH aanheb, of met afdrogen na het douchen.
Heel soms komt  ook spontaan een klein straaltje (lees: paar druppels). Dan heb ik echt een vies shirtje.

Als de melk opdroogt op je tepel schijnt dat erg goed te zijn voor je borsten. Wellicht verminderd het wel de jeuk. Wel heb ik gehoord dat je er het beste niet teveel aan kunt zitten, maar waarom???
Als de melk bij mij op de tepel gaat zitten, dan worden het soort korstjes die laat maar zeggen in het doolhof van de tepel gaan zitten. Je wrijft ze dan zo weg.

Of dit alles betekend dat je veel moedermelk hebt of dat je borstvoeding gaat slagen, weet ik niet. Ik heb onze eerste ruim 7 maanden gevoed en had een overvloed aan melk...

Hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes Margo
mv Stefan en Purkje (26 weken)

Dag dames,

Bedankt voor jullie reacties, zal eens googlen. ;-)
Heb ook regelmatig korstjes op mn tepelhof, dacht altijd dat dat eczeem was maar denk dat ik last heb van en eczeem en van colostrum. Maar goed de St Janskruidolie werkt wel erg goed en hoef mn hormoonzalf in ieder geval niet meer te gebruiken.
Nu maar hopen dat mn borstvoeding straks goed gaat werken en ik dan geen last heb van eczeem want dat wordt anders pijnlijk verhaal. ;-)

Groetjes en thanks!
Janneke

Ja hoor, ik weet wel zeker dat dit moedermelk is, je borsten maken zich klaar.
Bijna iedere zwangere vrouw heeft disommigen lekken als zelfs!
Ik heb ook altijd korstjes en onder de douche komt er ook gewoon melk uit.
Alleen maar een goed teken!

Terug
Bovenaan