Moedermelk

Hoi, Amy is de afgelopen 2 weken goed gegroeid. Haar gewicht toen ze uit het ziekenhuis kwam was 2740 gram, precies 2 weken laten is dat 3535 gram. En ik maar bang zijn dat ik wellicht niet genoeg voedingsstoffen in mijn moeder-melk zou hebben (met dank aan mensen in mijn omgeving die vertelden dat mensen met grote borsten vaak geen goede melk zouden hebben).
Alleen laat de produktie met momenteel een beetje in de steek. Al 3 dagen pijnlijke borsten en een produktie die zeker de helft is van voorheen. Zou dit stuwing kunnen zijn. En wat kan ik daaraan doen. Amy krijgt nu ook Nutrilon, maar daar is ze niet zo lang stil mee als met de moedermelk.
Groetjes
Audrey
 
Hoi Audrey,

Super, dat lijkt hartstikke goed te gaan. Ik wil je alleen adviseren om Amy vaker aan de borst te laten drinken om je productie omhoog te krijgen als je denkt dat die terugloopt. Als je Amy kunstvoeding krijgt, drinkt ze steeds minder vaak aan de borst en zul je steeds minder produceren. Gewoon vaker aanleggen dus.
Fabeltje dat je geen goede melk zou hebben met grote borsten, echt klinkklare onzin. Iedere gezonde vrouw is in staat om haar kind te voeden. Als je het kindje maar de kans geeft om vaak bij je te drinken, dat is van het grootste belang voor je productie. Wel is het vreemd dat je aangeeft stuwing te hebben terwijl je ook denkt dat je productie afneemt. Komt dat niet doordat je nu Amy minder vaak de borst geeft omdat ze nu ook af en toe een flesje krijgt?

Succes er mee, ik zou echt stoppen met het geven van flessen en Amy de rest laten doen. Echt, de natuur werkt perfect als je die haar gang laat gaan.

Groet,

Petra
 
Precies!!!

Vaker aanleggen en niet bijvoeden met nutrilon. Ik heb ook grote boersten en volgens het CB had ik supermelk, mijn meisje groeide als kool!

Pijnlijke borsten kunnen ook duiden op een beginnede borstontsteking of spruw. Heb je harde gedeeltes in je borsten, of zijn ze lekker soepel?

Groetjes, Corine
 
Terug
Bovenaan