Moederpiekeringen!

Wie maakt zich soms ook zorgen om niks? Of over wat er allemaal kan gebeuren? Zo kan ik me nu soms al zorgen maken over het feit dat ze de eerste griep krijgt en flinke koorts zal hebben..... dat zou ik zo zielig vinden....
Of als ze ineens minder poept.... ben ik bang dat ze gaat verstoppen en even later poept ze alles eronder...
Of als ze zich ineens heel erg veslikt.... ik blijf uiterlijk rustig maar van binnen ben ik doodsbang dat ze stikt.....

Herkennen jullie deze piekeringen? en wat doen jullie ertegen?

Hoi bloempje,

ik sta ervan te kijken hoe nuchter ik met onze Tijn kan zijn, terwijl ik van mezelf best wel een piekeraar ben. De zaken die jij hierboven bescrhijft daar heb ik zoiets bij van: als het gebeurt dan zie ik het dan wel... Denk niet dat ik laks ben of zo, maar het piekeren valt gelukkig ontzettend mee. Terwijl ik daar wel het meeste tegen op zag. Zag dit al vrij jong: moeder zijn is mooi maar maakt je ook zo kwetsbaar!
Maar hier dus niet zo veel moederpiekeringen en vooral genieten van het moment...
Kan je er dus niet verder in helpen. Vergeet je alleen niet ook heel hard te genieten? Want het vliegt voorbij, niet?

groetjes Natasja

Hoi!! Ik denk dat het er gewoon bij hoort hoor. De een heeft het misschien wat meer dan de ander. Ik heb het ook wel vooral bij nieuwe dingen. Ik blijf gewoon alles doen en laat haar ook alles proberen, dat is voor mij de beste manier om over mijn eigen 'angst' en onzekerheid heen te komen. Daarnaast gewoon goed opblijven letten en dan valt het allemaal vast wel mee!

Ik merk daarnaast wel dat ik ook minder goed tegen zieliger verhalen kan. Baby die overleden is of zo, dan denk ik altijd stel je voor dat mij dat zou overkomen etc...Dat soort dingen lees / hoor ik dus liever niet.

Bedankt meiden, misschien moet ik mezelf gewoon beter beschermen tegen enge verhalen en meer leven in het moment.... al vergeet ik dat snel en verval ik weer in piekeren.... maar ik ga proberen meer bij de dag te leven!

Terug
Bovenaan