Moeders die ook graag meer dan 2 kinderen willen

Hallo,
Ik ben tineke en moeder van 2 lieve kinderen, een dochter van ruim 2,5 jr en zoon van 10 weken. Wij hebben de wens voor een grotere gezin,   liefst 4 kinderen, als het ons gegund is. Ik vraag me soms wat nou het ideaal leeftijdsverschil zou zijn, ook al is het natuurlijk moeilijk te plannen. Ik hoor van moeders uit de buurt "nou eerst de andere twee maar naar school en dan maar een derde". Wie heeft hier mee ervaring? Zijn er ook meer moeders die deze wens voor een groter gezin  hebben en ervaring willen uitdelen?

Hoi,

Ook ik heb altijd geroepen 4 kinderen! Maar gezien de ruimte hier in huis, en daarbij het financiele aspect ben ik daar al vroegtijdig vanaf gestapt.

Wij willen dan ook 2 of 3 kinderen.. maar wat jij al zegt:Kinderen krijgen is iets natuurlijks, niets vanzelfsprekends...
Eerst maar eens genieten van deze kleine aap!

We zullen zien!

Esmé mv Kay

Hoi hoi,

Wij zouden erg graag 3 kinderen willen als ons dat gegunt is natuurlijk. Momenteel hebben we een dochter van 2 jaar en 9 maanden en een zoon van 6 weken. Nou moet ik zeggen dat ik na de eerste bevalling direct zoiets had van nou zo wil ik er nog wel een maar nu na de 2e bevalling heb ik dat dus totaal niet. Het is me de 2e keer zo enorm tegen gevallen en dat terwijl het toch veel sneller gegaan is dan de eerste keer. (eerste bev ongeveer 12 uur, 2e bevalling ongeveer 8 uur)

Mocht er dus ooit nog een derde komen dan lijkt me ongeveer dezelfde tijd ertussen wel ok. De oudste zit dan inmiddels op de basisschool en de ander op de peuterspeelzaal. Het blijft hoe dan ook een drukke bedoening denk ik maar ook daar krijg je dan vast wel weer een ritme en handigheid in. Ik zou me daar van te voren niet al te druk om maken.

Groetjes Sandra, mama van Kirsten en Jarkko

Wij willen ook graag een groot gezin en als het aan ons ligt komt er dan ook zeker nog een derde, en wellicht nog meer. Vleer is nu 21 maanden en een beetje, en Jorja is 8 weken. De tijd tussen die twee vind ik geweldig, maar wat mij betreft mag het zelfs nog wel korter zijn. Het is wel handig als je jongste al loopt zodat je er niet twee moet dragen, maar voor de rest...

Voorlopig gaan wij even aan de anticonceptie, maar dat willen we niet al te lang volhouden denken we.

wij hebben sinds kort 3 kinderen
mn oudste word bijna 5 en zit op school,de middelste word bijna 4 en gaat in december naar school.
de jongste is nu 7 weken
de oudste 2 slapen nu samen op een kamer,dat vinden ze erg gezellig,maar we kijken wel naar een groter huis,ik zou zelf nog heel graag een 4de kindje willen,lijkt me heerlijk zo,n groot gezin,ik vind het nu ook geweldig dus we zien wel.

Hoi,
Zelf heb ik 3 kids.
Een van 9 jr, een van 5 jr  en een van 3 maanden.
Persoonlijk vind ik dit super relaxed.
De oudste twee zitten op school, de jonste slaapt nog veel, dus
kan ik met gemak het huishouden doen, lekker lopen keutelen, soms duik ik smiddags ook nog even een uurtje m'n bed in.
Wat ik wel merk, is dat die van 9 en 5 een totaal ander belevingswereldje hebben.
Ze spelen wel eens samen, maar niet echt vaak. Daar merk je toch dat er een (te) groot leeftijdsverschil is.
Maar toch is het zoals we het nu hebben ideaal.
Wij houden het  bij drie kinderen. Zo piepjong zijn we niet (34 en 36) meer.

Groetjes

Terug
Bovenaan