Moeders die volledige BV geven, doen jullie op verzoek of schema

Hallo
Ik vroeg me af hoe jullie voeden, is het nog steeds op verzoek of meer op schema?
Ik doe beetje van beiden. Het doorslapen is er nog niet helemaal. Ik merk dat als Fedde savonds om 20.00 en 23.00/23.30 goed drinkt hij het wel volhoudt tot 05.30. Daar ben ik al heel blij mee. Nu heeft hij vannacht om 23.30 bijna niet gedronken omdat hij om 21.00 pas kwam, met als gevolg dat hij rond 03.00 wakker werd.

Hoe doen jullie dit?
Grt
Debby

Hai Debby,

Ik voed nog steeds op verzoek, al houdt dat ook in dat ik ook wel op mijn verzoek voed als dat beter uitkomt. Het enige wat ik niet doe, is voedingen rekken, maar eerder geven dan dat ze zelf zou komen, doe ik wel. Zo kan je het een klein beetje proberen te sturen.

Mooi dat er al zo'n lange nachtslaap bij jullie is! Geniet er van!

Groetjes Nynke
Ervaringen delen met andere borstvoedende ouders doe ik op http://www.borstvoeden.net

Hallo debby,

Ik voed ook op verzoek, maar stuur een beetje met de eerste en de laatste voeding zodat wij ook nog wat slaap krijgen. Overdag voed ik mijn dochtertje wanneer ze komt tenzij we weg gaan oid en dan stuur ik het ook een beetje.

Succes!

Groetjes Deetje

hoihoi,

ik voed ook nog op verzoek, meestal het verzoek van mijn dochter en soms dat van mij hihihi. Ik rek inderdaad nooit, tenzij ze honger krijgt onder het wandelen, tja dan zal ze moeten wachten tot ik weer thuis ben, maar het laatste stukje naar huis gaat dan wel bijna op een drafje. Soms maak ik haar wakker om te drinken, omdat we dan op stap moeten, maar dat probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen, lukt niet altijd.

groetjes

mama van Rêve 19 weekjes alweer

Ik voed ook overwegend op verzoek.
Mijn dochter slaapt al sinds ze 3,5 week oud is de nachten door. Ze kreeg de laatste voeding rond 0.00 en de eerste als ze wakker werd 's morgens. Dit was in het begin meestal ergens tussen 6.00 en 7.00, maar werd steeds later. Rond 6 weken was het al tussen 8.00 en 9.00 en soms zelfs nog later.
Aangezien ik over drie weken weer moet gaan werken en ik dan al om half 7 de deur uit moet 's morgens proberen we nu het gehele ritme geleidelijk op te schuiven. Ik wacht nu niet meer 's morgens tot ze zelf wakker wordt, maar haal haar nu rond 7 uur uit bed. De laatste voeding is nu vaak tussen 22.00 en 23.00 's avonds. Ze krijgt nu trouwens nog 6 voedingen. Vorige week had ik ineens een dag met 5 voedingen! Ze had toen de laatste om 21.15 gekregen en ik verwachte haar nog wel een keer, maar ze heeft toen gewoon doorgeslapen tot de volgende ochtend! Helaas was het eenmalig, maar wie weet, gaat dit binnenkort wel vaker voorkomen. Zou mooi zijn als we op 5 voedingen zouden zitten als ik weer moet werken.
Eigenlijk bepaal ik dus 's morgens de begintijd (tenzij ze zelf eerder wakker is natuurlijk, dan krijgt ze haar voeding ook eerder), maar de rest van de dag gaat op verzoek.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006, dus nu 9 weken oud)

Hoi;
Mijn dochter Jasmijn is nu 7,5 mnd. Ik geef nog steeds bv op verzoek. Ze zit gemiddeld op 4 voedingen. Ze krijgt wel bijvoeding (eten: fruit, groente, brood) alleen het drinken is bv. Soms wil ze vaker. Afgelopen week was ze niet lekker en zat ze weer op 6 voedingen. Ze heeft echt haar eigen ritme en zit globaal genomen om de 4 - 4,5 uur. (met tussendoor fruit, brood en warm eten)

Groetjes Finduilas (juni 2006 forum)

Hai, mijn dochtertje van bijna 10 weken voed ik ook op verzoek. Probeer het wel een beetje te sturen en geef haar als het mij beter uitkomt wel eens wat eerder of tussendoor. Gemiddeld zit er 3,5 tot 4 uur tussen. Ze zit nu tegen het doorslapen aan, meestal krijgt ze rond 2130 avond de laatste voeding en dan slaapt ze tot ergens tussen half 5 en half 7,dat wisselt nogal (is dus eigenlijk al doorslapen). Is ook wel eens om 3uur wakker hoor. Ze begint nu de avond erg rustig te worden en gaat eerder de diepe slaap in merk ik. Ik maak haar dan wel wakker, uiterlijk om 22uur, dat vind ik voor mij laat genoeg en dan zie ik wel hoelaat zij dus weer wakker wordt. Gewoon een beetje uitproberen. Vroeg in de avond drinkt wel altijd kort op elkaar, bijv vandaag om 5uur middag, en om 19uur wil ze dan absoluut weer drinken en flink ook. En het wisselt ook wel per dag hoor hoeveel ze drinken.

Terug
Bovenaan