moeders en schoonmoeders, voor,tijdens,na zwangerschap

Hoe zijn jullie moeders en schoonmoeders voor en tijdens en straksjes ook na de zwangerschap?

mijn moeder klaagde al jaren bij kinderspullen in de winkel: ik kan dat niet halen, ik heb geen kleinkinderen......
Zelfs een zwangere onbekende vrouw heeft haar toen op de kop gegeven,
Toen kwam ik met het nieuws hallo hier is jullie nieuwe schoonzoon en niet al te lang daarna: wij willen kindjes maken.
Toen was het: ik wil geen oma worden, ik ben nog te jong :) ja echt angst en zenuwen.
Paar maand later was ik zwanger: Ze stonden in een uur voor de deur met een kadootje, hadden ze al klaar liggen voor als het gelukt was ;-D
ze was apetrots tijdens het babyshoppen en zijn heel blij. Maar vinden het ook eng, uitspraken of ze straks willen oppassen doen ze nog niet, eerst maar de geboorte overleven (zij dan he) en stap voor stap. hihihi ze waren ook zenuwachtiger dan wijzelf op onze bruiloft vorige week.

zijn ouders leven beiden niet meer, maar ik heb het gevoel dat zijn moeder dichtbij is en blij, dat ze net zo trots is als wij zelf.

Mijn ouders zullen echt proberen een vinger in de pap te krijgen, ze vertellen ons nu al hoe wij onze tuin moeten inrichten en welke klussen wanneer in huis gedaan moeten worden, en wij luisteren nooit naar hun en toch blijven ze het zeggen hihihihi die veranderen nooit. wij weten dat ze dat doen en zij weten dat wij niet luisteren, soort pact tussen ons.

Nu ben ik nieuwsgierig naar jullie verhalen

o leuk

mijn schoonmoeder is een top vrouw echt geweldig.
ze is ook helemaal leuk met kinderen dus ja die zat al te wachten te ze een kleinkind kreeg haha maar wachte braaf af. nu is ze helemaal loos gegaan van alles kopen voor de baby en ons (gelukkig wel allemaal hele nuttige dingen, ik hou niet van nutteloze cadeaus haha)

mijn schoonvader (ouders van mij man zijn gescheiden) was eerst zo van ja moet dat allemaal nu wel en zo (beetje stoer doen hihi) en nu maar die de hele tijd lieve opmerkingen van wel voorzichtig met mijn kleinkind etc.

mijn andere schoonvader (aangetrouwde zeg maar) houd zich wat afzijdig van het geheel... (heeft ook niet zo veel met zwangere en kleine kinderen) maar als de baby eenmaal is en wat groter is komt dat wel helemaal goed denk ik.

mijn eigen vader is helaas overleden in januari ....

mijn moeder vind het helemaal leuk, herleeft ook haar eigen zwangerschap weer beetje zeg maar.
vind wel fijn kan haar altijd om advies vragen en ze bied ook geen advies aan zonder dat ik daar nu echt op sta te wachten zeg maar. (want sommige mensen met hun goed bedoelde adviesen......)

zou wat een verhaal he. haha maar ja zo gaat het bij ons ongeveer.

gr.

hihihi wat leuk, en je hebt zelfs een extra ouder. Nog gecondoleerd met je moeder. Ik vind het heel erg voor mijn vriend, zijn moeder overleed in 04 en vader in 06. ze misten ons trouwen en 1e kleinkindje. ik ben ooit voorgesteld aan ze, verder kende ik ze helaas niet. Jij hebt tijdens je zwangerschap je moeder verloren?
mijn vader heeft pddnos, dus die heeft tijd nodig om te wennen en stressed daarom ook wat meer.
ik ben wel heel trots op mijn ouders hoor, geen onbedoelde adviezen tot nu toe, nou ja wel over het huishouden hihihi. mijn vader blijft soms even hangen in zijn eigen wereld: de kleinste kamer voor een baby? dat kan niet, een ongelakt bed? dat kan niet hihihi maar tot nu toe doen ze het heel goed. Ze krijgen ook de ruimte.
Ze zijn amper aan mijn man gewend en nu net weekje getrouwd, komt er alweer over 2,5 maand een kleine aan, het is heftig genoeg voor ze.
Ze weten dat ik niet helemaal eens was met hun opvoeding ( heeft vooral met zijn pddnos te maken) dat vind ik al heel wat.
En na de geboorte kijken we wel welke rol ze gaan vervullen, het is hun eerste kleinkind en ze wonen niet ver weg, ik hoop dat ze wekelijks paar uur oppassen voor de band met de kleine.
Als ma maar niet verandert in een feeks die mij ff gaat vertellen hoe het moet hihihi.
Mijn ma herleeft idd haar eigen zwangerschappen en dat haar moeder en zussen er niet waren, pas na 3maand na de geboorte kwamen ze langs, nu beseft ze pas hoe erg ze dit vond en staat ze voor ons klaar, superlief van haar.

hoi

maakt niet dat je je vergiste kan gebeuren.
ja mijn vader is tijdens mijn zwangerschap overleden.was toen 17 weken zwanger.
dat was wel even moeilijk en nog steeds......
maar van de andere kant is het ook fijn dat er een kleine is en die laat merken dat het leven doorgaat en het helpt mijn moeder ook heel erg gelukkig.
maar ja aan de andere kant is het ook lastig.omdat hij het allemaal niet meer gaat meemaken en zo.
gr.

Hoi sparkelgem - heftig lijkt me dat, gecondoleerd...

Hier worden mijn ouders voor het eerst opa en oma en aangezien ik al 33 ben was de eerste reactie van mijn moeder 'kind toch, ik had er niet meer op gehoopt' gewoon uit zelfbescherming. En ze vinden het superleuk. Mijn vader zegt niet veel maar die zit alleen maar te glimmen. Ze leven echt mee, vooral mijn moeder. Jammer dat ze ruim een uur rijden verder weg wonen maar we gaan veel momenten zoeken zodat ze de kleine kunnen zien.

Mijn schoonouders zijn al een tijdje opa en oma en schoonmoeder heeft in de kinderopvang gewerkt en past al een jaar op een nichtje van 1. Ons kindje komt op die dag er bij en dat is super! Beide ouders laten ons ons ding doen en dringen nooit hun mening op Wij zijn beide nogal sterk van karakter dus die kans is er gewoon niet haha en dat weten ze, we zijn tenslotte hun kinderen ;-))
We hebben het getroffen!

hoi inge09
je hebt het mooi getroffen
ik ben ook 32, jongste thuis en dit is het eerste kleinkind.
mijn man en ik zijn uitgesproken karakters en mijn ouders weten ook wel dat wij onze gang gaan, maar toch kunnen ze het niet laten, ze moeten hun mening geven hihihi
maar zoals het nu gaat is het prima hoor, zij praten en wij luisteren niet :) zeggen we ook letterlijk.
En het was zo schattig dat zij zenuwachtiger waren voor onze bruiloft dan wij zelf waren, heel bijzonder. hihihi
Mijn man doet het gelukkig heel goed, ondanks dat zijn ouders er niet meer zijn
ik ga van het weer genieten, doei doei

hoi inge09
je hebt het mooi getroffen
ik ben ook 32, jongste thuis en dit is het eerste kleinkind.
mijn man en ik zijn uitgesproken karakters en mijn ouders weten ook wel dat wij onze gang gaan, maar toch kunnen ze het niet laten, ze moeten hun mening geven hihihi
maar zoals het nu gaat is het prima hoor, zij praten en wij luisteren niet :) zeggen we ook letterlijk.
En het was zo schattig dat zij zenuwachtiger waren voor onze bruiloft dan wij zelf waren, heel bijzonder. hihihi
Mijn man doet het gelukkig heel goed, ondanks dat zijn ouders er niet meer zijn
ik ga van het weer genieten, doei doei

Terug
Bovenaan