moeders help..........

hallo

ik heb een probleem,ik weet niet wat ik verkeerd doe

ik geef nu ongeveer 2 weken flesvoeding en de laaste tijd heb ik  bijna
altijd klontjes en dat de speen niet goed doorloopt

zo maak ik haar flesje klaar..
stap 1 water in haar flesje ,
stap 2 paar sec in de magnetron   ongeveer 10 sec
stap 3 poeder erbij en een klein beetje schudden

en toch heb ik klontjes en de spenen kook ik om de dag uit
wat is er aan de hand wat doe ik fout

zijn er moeders die me kunnen helpen die iets meer ervaring dan ik heb

Hoi

Ik geeft nu al 4 maanden flesvoeding en heb ook nog vaak klontjes, met name als ik haast heb. Bij mij wil het beter lukken als ik langer schud, gewoon iets meer tijd nemen. Of de fles even een paar minuutjes laten staan zodat het kan oplossen..
Verder weet ik het ook niet, net wat ik zeg heb ik ook nog vaak klontjes.

Groetjes
Caroline

Bewaar je je poeder wel goed droog?

Je hebt speciale bewaarbussen die je kunt kopen (bijv. van friso)

dan wel in het folietje laten zitten en het schepje nooit nat terug in de bak enzo.

't is maar een idee.

Hoi,

Mijn zoontje is nu 7 maanden en ik kreeg de tip om de voeding met een vork door te roeren en inderdaad ik heb bijna geen klontjes meer.
Is 10 seconden opwarmen niet erg kort. Ik warm het flesje altijd zo'n 40 seconden op.
Hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes.

Mama van Jeffrey

Hoi,
Ik denk dat je het water iets warmer moet laten worden, zodat het poeder wat makkelijker kan oplossen. Roeren met een vork voorkomt ook vaak klontjes. En anders iets langer schudden.

Erg herkenbaar! Ik deed het als volgt: maakte de fles eerst goed warm. Ongeveer 30 sec. in magneton op 800. Daarna de voeding er niet in een keer bij maar in 2 of 3 keer en dan tussendoor rustig schudden. Bij mij ging het dan een stuk beter. Ben nu overgestapt op opvolgmelk nr. 2 en deze klontert helemaal niet. Succes!

Hoi,

wij zetten met de waterkoker gekookt water en zetten dat in de koelkast in een kan. Als ze eten moet, warmen we dat 1 minuut op op 800 graden, en dan het poeder erin, roeren met een mes, en klaar is kees. Ik heb nooit klontjes!

Misschien dat je hier iets aan hebt, bij ons helpt het in ieder geval wel.

Groetjes,

An22

Hoi

Ik ben met 10 weken overgestapt op flesvoeding. Ook klontjes in het begin.
Maar toen ben ik het ook gaan roeren (met de achterkant van mes of vork).
Ik doe trouwens koud water en dan de voeding erin, roeren, kort schudden, opwarmen nog een keer kort schudden! Nooit klontjes!

Terug
Bovenaan