moeders/kindjes met moeilijke start

Goewan en ik hebben een heel erg zware bevalling gehad waar we et allebei erg moeilijk mee hebben gehad.

Goewan-Mats is nu 12 weken en 1 dag en heeft totaal geen ritme.

slaapt op wisselende tijden, de ene keer 7 uur s'avonds al in mega diepe slaap tot de volgende ochtend. de dag erop slaapt hij pas om 23.00uur. ook overdags slaapt hij altijd anders, totaal geen ritme.

ook met drinken nog totaal geen ritme, overdags komt hij om ong 2 1/2 uur en s'avonds komt hij nog steeds om de 2 uur.

dit is heel erg vermoeiend, en ook lastig. ik kan bijna niets plannen want iedere dag is nog steeds anders.

volgens het ziekenhuis,huisarts en cb kan ik hier niets aan doen. heeft het geen zin om een eventueel ritme te proberen in te brenegn door flessen te rekken of proberen vaste slaaptijden te maken.

zijn lichaam doet dat niet, hij bepaald zijn eigen ritme, dus tot hij vind dat het tijd is om de flessen uit te stellen dan pas zit er meer tijd tussen.

dit heeft te maken, met de bevalling en de start,

herkend iemand dit, hoe gaan jullie daar mee om, ja je moet er aan toe geven, maar vinden jullie het ook zo vermoeiedn.

wat ik ook lastig vind is dat weinig mensen het ook echt begrijpen, dat ik niets kan plannen, ik kan niet zeggen ik kom om 10 uur s'ochtends de ene dag slaapt hij dan nog de dag erop is hij dan al uren wakker maar moet om 10 uur zijn fles, terwijl hij de dag ervoor zijn fles al om half 9 had......................................

herkenbaar,......

ik heb mij erbij neergelgd, dat dit is hoe het gaat, maar als ik dan andere hoor van zijn leeftijd die om de 4 uur veoding krijgen en vaste slaaptijden hebben en de moeders dus ook meer rust hebben, dan vind ik dat soms best moeilijk.

Femke heeft ook een moeilijke start gehad. Ze was echt veel te klein voor 39 weken en 4 dagen. Ze heeft het heel hard te halen gehad. Ondanks dat ze het heel zwaar had ging het vanaf het begin eigenlijk heel goed.
Ze kon in het begin d'r temeratuur niet vasthouden. Ze had constand 2 warme kruiken in beb en ook als ze uit bed was dan was ze dik ingepakt. Dit moest omdat ze geen vaste temperatuur had. 2 weken na d'r geboorte moest ze naar het ziekenhuis i.v.m. een urineweg infectie. Daar mocht ze na 3 dagen weer weg.
Al met al heeft ze het heel goed gedaan. Ze heeft een inhaalslag gehad met eten. Ze dronk d'r fles altijd leeg en ik ben elke dag met 10cc gaan ophogen.
Ook nu doet ze het erg goed.
Ze heeft een redelijk vast ritme en slaapt s'nachts goed door.
Ik hoop dat het bij jou ook nog komt.
Oh, Femke woog 2310 gram bij d'r geboorte
Gr linda

ook hier een moeilijke start
jens kwam 17 dagen te vroeg, bewust, vliezen doorgebroken
was heel moe, wilde niet drinken
werd al snel ziek, erg verkouden,
met 6 weken opgenomen int ziekenhuis,
vocht gekregen, en medicijnen
mocht weer naar huis, was een soort rs virus
tot 12 weken ziek gebleven,
met 17 weken weer andere voeding, de zoveelste
ingedikte melk......want verborgen reflux
nu ook inmiddels medicijnen en het gaat eindelijk goed
jens is door deze start erg langzaam met alles

hij woog bij geboorte 3160 en binnen 24 uur was dat 2940 en dat duurde 12 dagen voor hij weer aankwam.
het is nog altijd een licht mannetje

maar hij drinkt wel nu

groetjes

goewan was 4160 gram en twee weken over tijd, maar door de moeilijke bevalling heetf hij een week in de couveuse gelegen, hier knalde hij echt bijna uit, het was een reus, naast hem lag een tweeling die waren samen nog lichter dan hem alleen, ook Goewan is niet dik, helemaal niet, maar hij is erg lang.

Wat vervelend voor je! Ik snap het.

Loek was een voorbeeldige baby de eerste 1,5 week. Daarna werd hij onrustig, jengelig en wilde overdag niet meer slapen. Het bleken 2 liesbreuken te zijn, waar hij pas met 8 weken aan is geopereerd, lang leven de bureaucratie in het ziekenhuis!

Door die 6,5 week was hij het slapen overdag helemaal afgeleerd. We zijn er nu 2 mnd mee aan het rommelen geweest en het begint ergens op te lijken. Meestal slaapt hij goed in nu. Vaak is het kort, 45 min en soms langer. Afgelopen week ineens 4uur overdag, hij was meteen weer ingeslapen tijdens een voeding. Maar doordat hij de ene keer lang slaapt en de andere keer kort, zit ik met hetzelfde probleem. Omdat slapen lang zo moeilijk is geweest, probeer ik zo min mogelijk te rommelen daarmee. Ik ben zooooooo blij dat het nu beter gaat, dat ik bang ben er vanaf te wijken. Ik ben denk ik wel te voorzichtig nu, hoor!
Ons 'probleem' is gelukkig alleen overdag. 's avonds en 's nachts heeft Loek altijd goed geslapen, met onderbrekingen voor de nachtvoedingen, maar daarna slaapt hij meteen weer zonder problemen in. Dat wel fijn!

Mijn ervaring is dat Loek met de regelmaat die we nu wel hebben, dat zelf heeft gezocht. De rest zal vast wel komen.
Heb je trouwens al geprobeerd om de slaaptijden eens op te schrijven. Bij ons leek het heel onregelmatig te zijn, maar dat valt best mee als ik naar de tijden kijk die k heb opgeschreven. Niet zo erg als ik dacht.

Heel veel succes!

ik kan het inderdaad wel eens gaan opschrijven ik begin nu gelijk, (hij slaapt nu namelijk)
Goewan-Mats, slaapt snachts ook gewoon door, of hij word wakker voor een voeding maar slaapt daarna ook weer, gelukkig, zo kan ik mijn rust ook pakken want overdags heb ik mijn energie hard nodig

Ik heb een makkelijke bevalling gehad ondanks mijn handicap. Ik werd ingeleid omdat ze niet wisten of Arjun wel goed groeide. Arjun was idd te klein en te licht en daarom moest hij een paar dagen op de babykamer blijven. Hij kreeg bijvoeding en glucose.
Een paar dagen later mocht hij naar huis. Arjun kreeg 8 voedingen waarvan 2 nachtvoedingen. Sindsdien is hij in sneltreinvaart gegroeid.

Arjun was vrij laat met zijn hoofdje optillen en hij had een voorkeurshouding. Hij loopt nu nog ietsjes achter met zijn ontwikkeling en daarvoor krijgt hij nu fysiotherapie.

Hoi hoi,

Ja ons meisje is ook 3 weekjes te vroeg geboren met de vacuüm-pomp en daardoor heeft ze nu een nekwerveltje verschoven waarschijnlijk!!!
Vanaf toen ze 3 weken oud was is ze heel onrustig geworden ook geen ritme en veel huilen en enorm veel krampjes!!!
Nu naar 2 bezoekjes naar de orthopeet is het al een heel ander kindje geworden, alleen met de ritme gaat het nog steeds niet erg goed maar ja al wel veel beter als dat het is geweest dus er is hoop!!!
Ze is nu 4mndjes en doet het goed en groeit goed nu!!!

Liefs Sandy

Terug
Bovenaan