moeders met schisis

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Zijn er nog meer moeders met schisis, die in verwachting zijn ?
Zelf heb ik een lip en kaak spleet. De kans voor een kindje met welke vorm van schisis, is 3-3,5 %, hebben we uit laten zoeken.
Ik heb een dochter van 3 , die gezond is geboren.
Momenteel ben ik zwanger van de 2e, bijna 9 weken, en ik voel mij zo van tijd tot tijd onzeker en durf mij nog niet echt "zwanger te voelen". Het idee dat de 20-weken echo nog zo lang duurt, voordat we weten   hoe het met het kindje gesteld is.
Ik kan er soms niet van slapen en soms denk ik weleens, dat ik gewoon blij had moeten zijn dat we reeds een gezonde dochter hebben. Pfff het is soms wel lastig, ik zou graag ook net als andere moeders enigszins "normaal" zwanger willen zijn en er gewoon zorgeloos van genieten...

Hoi Laura

Ben zelf moeder met enkelzijdige lip en kaakspleet. Heb zelf een zoontje met een dubbelzijdige lip,kaak en gehemelte spleet. Het was mijn eerste kindje. Toen ik zwanger was van mijn tweede was ik ook erg bang omdat bij ons dit 50% kans op was. Het zit bij mij namelijk heel veel in de familie. Bij 20 weken echo bleek dat mijn tweede het gelukkig niet had. Nu zijn we bezig voor een derde (nog aan het proberen zwanger te worden) en ben ik best wel bang dat ik nog een kindje krijg omdat het gewoon fifty fifty is. Ik kan me heel erg in jou gevoel inleven. Maar de drang naar de derde blijft gewoom zelfs bij het idee dat het kan gebeuren.

Groetjes Sharine

quote: 123laura schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-06-2007 22:38:17'));

Pfff het is soms wel lastig, ik zou graag ook net als andere moeders enigszins "normaal" zwanger willen zijn en er gewoon zorgeloos van genieten...

Bij iedere zwangere is het wel iets hoor, zwanger zijn gaat nooit zonder onzekerheden, teovallig heb jij ze hierover, maar andere mensen misschien weer ergens anders over, zo ben ik heel mijn leven al chronisch ziek en hoop dat ons kindje niet op mij gaat lijken maar op zijn gezonde papa..niemand geniet er 100% van de tijd zonder zorgen van...

Het is wel een kwestie van jezelf erbij neerleggen want wat is het nut van je nu druk maken om iets wat misschien helemaal niet is (kan je beter ergens anders je energie in stoppen lijkt mij)

Bedankt alvast voor jullie reakties, ik begrijp uiteraard dat elke aanstaande moeder af en toe haar zorgen heeft, maar het ging mij dan ook specifiek om moeders met een schisis, bedankt dan ook Sharine voor je reaktie.
Ik ben blij voor je dat je 2   kinderen  hebt gekregen, ik denk dan ook wel dat je hier goed mee omgaat, ook met je zoon, anders zou je niet voor een 2e en nu voor een 3e gaan ! Misschien omdat de schisis bij jou in de familie voorkomt, dat het op de een of andere manier toch het gevoel geeft dat je niet de enige bent en het daardoor minder "beladen" wordt ? Ik vind het knap dat je toch positief hier tegen aankijkt, en dat jullie ondanks alles nog voor een 3e gaan !
Ik denk dat jij ook wel begrijpt wat ik precies bedoel, het zijn toch vaak meer zorgen ook op de toekomst gericht en dat kan je eigenlijk alleen maar weten als je het zelf ook hebt   ondervonden. Zelf heb ik dan ook vanwege dit niet altijd zo'n fijne jeugd gehad, nu voel ik mij eigenlijk over het algemeen wel prima in mijn vel, maar ja nu met het zwanger zijn lijkt soms het kind weer in mij boven te komen van vroeger....(Ben wel al 32 hoor )
Ik blijf positief hoor, anders had ik er natuurlijk niet aan moeten beginnen, maar ja soms heb je van die momenten, het zullen misschien ook wel de zwangerschapshormonen zijn die me een beetje opspelen, ha-ha !

Terug
Bovenaan