Moeders uit de omgeving Zwolle met een baby van ca 1 jaar aanwezig???

Hallo allemaal!
Zijn er hier ook moeders uit de omgeving van Heino/Zwolle die het een goed idee vinden om op elkaars kinderen te passen? Ik vind de kosten van kinderopvang heel hoog en daarbij lijkt het me heel gezellig om een leeftijdgenootje voor Yannick in huis te hebben. Leuk, een speelkameraadje!

Voordeel is: huizen zijn al kindvriendelijk, de ouderlijke expertise is aanwezig en de liefde en warmte voor een kleine hummel is gelijk!

Ik hoor graag of er formumlezers zijn die dit ook een goed idee vinden!

Groetjes,
Yvonne
 
Hoi,

Ik wilde toch even reageren. Ik woon zelf in Zwolle en maak gebruik van een gastouder. Mijn meisje is net een jaar geworden. Ik vind de kosten voor de opvang wel hoog maar ben supergelukkig met mijn gastouder. Zij is zelf moeder van 2 dochters van 16 en 18, heeft een aantal jaar geleden de SPW gedaan en heeft een superklik met mijn meisje. Bij het gezin komen nog andere kindjes en ze kunnen heerlijk met elkaar tutten. We hebben bij de eerste gastouder ervaren hoe belangrijk het is om die klik te hebben. Bij toeval kwamen we bij deze gastouder en direct zat het goed. Ik zou zelf niet zo snel op andermans kinderen passen want ik  heb de dagen dat ik vrij ben ook echt nodig om te relaxen en  te genieten samen met mijn meisje.  Ik hoop dat het je lukt, succes ermee.
 
Hoi Ankie,

Bedankt voor je reactie. Ik kan me het voorstellen hoor. Het lijkt me alleen zo leuk om 1 dag een ander kindje van rond 1 jaar bij ons thuis te spelen te hebben en dat hij 1 dag uit spelen gaat. Gezellig en praktisch. En omdat mijn man Herman zelfstandige is, moeten wij wel een heel groot deel van de kosten zelf betalen.

Wij wonen in Lierderholthuis (10 km  van Zwolle)  lekker buitenaf, hebben een grote tuin met een zandbak en veel gras. Buiten spelen kan hier dus heel goed, onder begeleiding. Misschien is dat niet bij alle gastoudergezinnen zo, misschien ook wel.

Misschien vindt iemand anders het wel een goed idee.
Ik zou ook graag een vriendin hebben met een kleine van dezelfde leeftijd om zo te babyshoppen, naar een dierenweide te gaan en de kids samen te laten spelen. Dit mis ik best wel, vandaar. Ik ben het helemaal met je eens dat de 'klik' er moet zijn,  met een gastouder en met de kindjes onderling. En tussen de ouders die qua opvoeding op een lijn zitten. Dus ik zou het ook niet zomaar doen hoor!

Enne....... waarom betalen voor een gastouder als je beiden de portemonnee dicht kunt houden? Dan kan mooi in de spaarpot, toch al gauw EUR 400 per jaar. Tel dat maar eens uit!

Groetjes,
Yvonne
 
Hoi Yvonne,

Zoals je misschien via andere subjects (of het het dan ook in forum-taal heet...) hebt begrepen woon ik in Zwolle.
Ik werk 2 dagen in de week als logopedist in Kampen.  Stan gaat 1 dag (maandag)  naar een KDV en  op woensdag komt mijn schoonmoeder (vanuit Enschede...) oppassen. Ze wilde graag oppassen en heeft dit er graag voor over.
Ik wilde bewust Stan gedeeltelijk naar een KDV laten gaan omdat hij op deze manier wat contact heeft met andere kinderen. Mede ook omdat ik niet zo veel vriendinnen heb die ook kinderen hebben. Daarnaast wonen ze niet echt in de buurt (Groningen, Leeuwarden, Den Haag).
Ik heb zelf ook wel behoefte aan contact met mede-mama's met kinderen in ongeveer dezelfde leeftijd. Alleen het op elkaars kinderen oppassen vind ik nu nog niet echt prettig. De vrije dinsdag, tussen mijn werkdagen in, bevalt me erg goed.
Helaas heb ik geen beschikking over een auto...

Groetjes Marieke
mama van Stan, geb. 04-09-2004
 
Hee hoi Marieke!

Leuk dat je gereageerd hebt. Ik zou het heel leuk vinden om wat te kletsen via de e-mail samen en als het wat 'klikt'  bijvoorbeeld een keertje af te spreken in de toekomst. Samen naar de dierenweide bij de Pierik bijvoorbeeld, of ergens anders.

Ook zag ik dat bij de Steur in Kampen op zondagmorgen baby-zwemmen wordt gegeven. Omdat ik een groot deel van de week werk, lijkt mij dat dé ideale dag. Ik denk erover om met Yannick heen te gaan. Stel jij zou het leuk vinden en het klikt misschien ook leuk? Zo denk ik over heel veel leuke dingen, maar het lijkt me zo gezellig om dit samen met iemand te doen! Als jij dit ook vindt, kunnen we het daar eens over hebben bijvoorbeeld. Ik heb vaak wel een auto tot mijn beschikking.


Ik geef je mijn e-mailadres, dan kunnen we eens wat fotootjes uitwisselen en wat kletsen, als je het leuk vindt. Oh ja, Ankie (geloof ik, ik kan niet terugkijken, want dan ben ik dit mailtje kwijt....... hahhahaha ), vind jij het ook leuk, mail ook gerust dan hoor!

Mailadres is: Y.Nijmeijer@home.nl.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Oh ja: vanaf zondag zijn we een weekje naar Terschelling, dus dan ben ik  er niet!

Groetjes,
Yvonne  

Hartelijke groeten
 
Hallo,

Wat gezellig, daar zijn we weer.
Ik heb nog een tijdje met de dames van de mensendieck club gezwommen, op woensdagochtend in Zwolle in het Aa bad van 12 tot 13 uur. Lekker beppen en de kleintjes bekijken.
Ik vind het wel eens leuk om op de fiets te stappen richting Liederholthus en misschien wil Marieke wel mee. Marloes vindt fietsen geweldig en ik dus ook.
Nu heb ik natuurlijk vakantie maar normaal werk ik van maandag t/m woensdag. Wat zijn jullie werkdagen? Ik mail je wel een foto van mijn meissie. Maar dat moet vanaf de andere computer.

Groetjes.
 
Hee hallo Anke en Marieke!

Gezellig die reacties. Vandaag heeft Yannick een prik gehad, de laatste DKTP-prik. Tranen met tuiten. Ik blijf het ook sadistisch vinden: zo'n grote prik in zo'n klein beentje..   Yannick was vandaag al 85 cm en net geen 11,5 kilo. Qua lengte zit hij boven de groeicurves, qua gewicht zit hij rond het gemiddelde. Er is voorspeld dat hij 1.97 wordt, dus ik kijk er niet van op. Maar het is momenteel geen dikkertje! Terwijl ik wat babyvet wel heel gezellig vind staan...... hahahhaha.

Ik werk momenteel ca. 3 dagen per week op kantoor en 2 dagen thuis. Die twee dagen plan ik zelf ik: of ik werk het weekend of ik pak de uurtjes dat Yannick slaapt. Verder hebben wij de luxe dat Herman (mijn manlief) thuiswerkt, hij ontwikkelt software. Hoewel hij de laatste tijd weinig aan werken toekomt. Omdat hij wel veel werk kan krijgen zoeken we dan ook naar een oplossing, het zal wel een gastoudergezin worden of een kennisje uit Lierderholthuis/Heino.

De vrijdagmiddag houd ik altijd als vrije middag, dus dan zijn jullie welkom! Verder in het weekend ook altijd wel hoor. Ik schuif zo wat heen en weer met mijn uren. Maar zoals gezegd: vanaf morgenmiddag vrij ivm vakantietje. Bovendien ben ik nog aan het afstuderen voor mijn HBO Bedrijfskunde (implementatie van een organisatiewijziging). Toptijden dus qua inspanning. Gelukkig is Herman een superpappa, dus Yannick merkt er weinig van. Wat heerlijk als je thuiskomt en je hoort.......... MAMA!!!!!!!!! en er komt zo'n kleine dreumes op je afkruipen. De tranen schieten me bijna dagelijks in mijn ogen. Yannick is toen hij klein was heel ziek geweest, als we zelf niet ingegrepen hadden, hadden we hem niet meer gehad. Dat geluk ervaar ik nog dagelijks: hij is nu kerngezond!

Ik hoor er eentje kletsen in bed via de babyfoon, ff kijken.........

Tot schrijfs en ik ben benieuwd naar de foto!

Groetjes,
Yvonne
 
Terug
Bovenaan