moeders van meerdere kinderen

A

Anoniem

Guest
hebben jullie dat nou ook???

Dat je het nu pas zwaar begint te vinden twee kinderen.
Tess begint nu aan Nick zijn speelgoed te zitten en kan overal bijkomen.
Nick mag soms nog wel graag zijn zusje plagen. Ik kan ze eigenlijk geen moment met zijn tweeen laten. Lijk soms wel een politieagent.

Toch zijn het twee schatten hoor maar soms...............

Liefs sandra

Hoi Sandra,

ik heb precies hetzelfdeGiano is nu bijna 1 jr en Zohra bijna 6 en nu hij ook de hele dag vrolijk rondkruipt en zich overal optrekt is echt niks meer veilig ook het speelgoed van zijn grote zus niet en dat leidt tot gezellige :(   taferelen dan schreeuwt ze weer mammmmm Giano zit aan dit of dat!
gek wordt ik ervan eerst knuffelde ze hem de hele dag nu ook nog hoor maar soms merk ik wel dat ze wat gemeen en kattig is tegen hem en bv zomaar wat uit zijn handjes trekt, toenstraks was hij achter haar aan gekropen haar slaapkamer in en ik was aan het koken en ik riep nog tegen haar voorzichtig he ik kom eraan,   ik roer even in de pan en ga kijken   en toen kon ik hem net nog opvangen zeg maar had ze hem op het bed getrokken toen hij aan de rand was aan staan en toen ik binnenkwam lag hij al met zijn hoofd van het bed af !!
Dat was effe schrikken zeg nu moet je het echt goed in de gaten houden.

gr Ellen

Tja, ook ik heb dat wel een beetje. Niet zo raar denk ik. Vanwege het feit dat de kleinste nu zijn eigen plaatsje begint op te eisen en de oudste kindjes dat natuurlijk niet gewend zijn. Voorheen was al het speelgoed (in ons geval vooral de autootjes) voor Merijn, maar nu begint ook Siebe veel aandacht en interesse te krijgen voor autootjes wat regelmatig tot eigendom-scenes leidt. Het is vaak zo heftig dat hij het speelgoed gewoonweg bij Siebe uit zijn handen trekt om het vervolgens ergens neer te leggen zonder er zelf wat mee te doen. Gewoon het feit dat er iemand anders aan zit, is al te veel. Voor de rest komen hier ook behoorlijk wat taferelen voor zoals vorige week nog door DaanRoosLinde beschreven. Agressieve reacties op acties van Siebe.

Dus ja, ook ik voel me af en toe een scheidsrechtertje die de hele dag met zijn fluitje rond rent om de partijen uit elkaar te halen. Ook ik vind dat af en toe vervelend, maar aan de andere kant bedenk ik me dan maar weer dat het weer een fase is waar we toch doorheen moeten. Het belangrijkste is denk ik om te proberen de situatie wat meer los te laten en zichzelf op te laten lossen, wat toch vaak wel gebeurd. En de oudste betrekken bij de grote mensen-dingen. Reuze-interessant en bij ons helpt het om de agressie van Merijn ten opzichte van zijn broertje af te remmen. Het gevoel geven dat hij (ook) heel belangrijk is.

Groetjes Fonske.

Ja absoluut, het wordt steeds leuker maar absoluut ook zwaarder/vermoeiender. Als kahlyn ergens lief mee aan het spelen is dan komt d'r grote zus jaycee eraan en wordt het weer afgepakt en ergens neergegooid. Ook merk ik dat jaycee steeds dezelfde dingen wil als kahlyn en dat is met alles met spelen, eten drinken, ze wil bijv. niet meer zelf eten en gevoerd worden. Uit een babyfles drinken. Niet dat ze dat mag maar wel heel vermoeiend om de hele tijd uit te leggen waarom dat ze zelf moet eten en niet kan drinken uit een babyfles. En tot overmaat van ramp (t zijn net twee kleine viswijffies zou mijn moeder zeggen) gaan ze daar een partij naar mekaar staan gillen. Kahlyn omdat ze het een leuk spelletje vind en jaycee omdat die vind dat kahlyn moet ophouden. Waarop kahlyn nog harder gaat gillen omdat ze denkt dat jaycee dat leuk vind. Dus ik heb hier wel een paar keer per dag een concert of omdat er speelgoed wordt afgepakt of omdat ze hebben besloten lekker naar mekaar te gillen.

grt nathalie (mv jaycee 11-01-04 en kahlyn 23-08-06)

Nee, nooit last van!!! Hahahaha....nou ja je weet wel een beetje hoe het hier gaat.
Zelfs mijn moeder, bij wie Roos altijd (meestal) heel lief is had vandaag problemen met haar. Niet luisteren, Linde pijn doen etc...
Ik word er radeloos van vandaar ook mijn topic een tijdje geleden.
Ik probeer er niet teveel aandacht aan te geven maar uiteindelijk moet ik toch weer politie spelen.
Wat ik nu wel doe is als Roos, Linde pijn doet doe ik hetzelfde bij haar, dat vindt ze niet leuk en ik hoop dat ze zo leert dat ze haar zusje echt pijn doet en dus daar mee stopt.
Gisterenmiddag hebben ze voor het eerst sinds lange tijd heerlijk samen gespeeld, erg leuk om te zien, ik werd er helemaal blij van.
Ik denk nog steeds dat Roos haar zusje als indringer ziet, iemand met wie ze de aandacht moet delen, en niet weet hoe ze daarmee om moet gaan.
Maar dat gaat ze ook vast wel leren, alles komt goed, tot die tijd engelengeduld hebben en dat lukt natuurlijk niet altijd.
Wat ik pittig vond is toen Roos naar de basisschool ging, 's morgens aankleden, eten, en op tijd bij school zijn is best een opgave.
En dan 's middags Linde uit haar slaap halen om weer haar zus te gaan halen.
Roos blijft over op de dagen dat ik thuis ben over op school en dat gaat heel goed.
Ze vindt het heel leuk en eet er supergoed + kan nog even spelen.
Ik heb   wel geprobeert om haar op vrijdag thuis te laten eten maar ze eet zoieso al heel slecht en dat was een drama + ze wil zelf graag overblijven dus.....
Als ik het me goed herinner gaat Nick na de vakantie naar school, ben benieuwd hoe jij dit vindt.

groetjes Danielle.

Hier is het ook alleen politieagent spelen. Mirthe van 11,5maand en sven van 3 jaar en 3 maanden. Hele dag: "Mirthe niet je broer bijten. Nee Sven niet duwen, ga van je zus af! Euh euh Mirthe sven was daar mee aan het spelen, niet slaan meisje dat is stout! Sven dat is niet aardig mirthe is nog klein. Laat haar nou. Nee niet tillen! Mirthe neeh Sven laat dat!!"
Ze worden steeds gelijkwaardiger en irritanter...ik probeer Sven aan te spreken op het feit dat hij de oudtste is maar ja zo'n zus die de hele tijd je slaat en bijt en daarna ook nog met je pakje drinken weg loopt is ook niet leuk.

Hoi Sandra,

Oh oh, wat vond ons mannetje dat kleine zusje lief en schattig toen ze 20 uur sliep, in box lag en zo af en toe naar 'm lachte.... Dat was zo ongeveer de eerste twee maanden

Toen was ze nog steeds leuk, want speelgoed brengen als het jou uitkomt, dat is leuk.. En als je geen zin hebt in die kleine dan loop je weg en doe je je eigen ding. Dat duurde wel een paar maanden. En ik maar trots zijn op die twee.

En toen werd ze een maand of 10, ging kruipen, kreeg een willetje, wilde ook met de rails en de boekjes en toen dacht dat mannetje van toen bijna 3,5: hohoho, niet zo snel... En vul dan maar in: all of the above.... En met name Lilian verwoordt het erg leuk: ik vul andere namen in en ikhoor mezelf haha! Het ligt natuurlijk niet altijd alleen maar aan de oudere kindjes. Die dreumesjes kunnen een spel inmiddels aardig verpesten, onbedoeld....

Maar goed, net als bij de eerste begint het opvoeden nu ook bijnummer twee... En die zijn al net wat bijdehanter omdat ze de tweede zijn volgens mij.

Kortom, ik vin twee kindjes écht een verrijking en over het algemeen zijn ze hier echt superlief voor elkaar.... Maar zo af en toe...... gggggrrrrr

Fijne avond,
Susan mv Gijs en Sophie

Ben een najaar-mama, maar kom hier af en toe spieken.
Hier ook 2 kids en als ik jullie zo mag geloven, kan ik mijn borst nat maken!
De jongste kruipt nog niet eens, dus nog even geen zorgen. Maar ik had er eerlijk gezegd nog niet over nagedacht hoe het zal gaan als zij ook mobiel wordt..
Nu is het vooral nog knuffelen en leuk.
Sil

Terug
Bovenaan