Moeders van reflux baby's gezocht

<p style="line-height: 20.4pt; margin: 0cm 7.5pt 12.0pt 0cm;"><span style="font-size: 10.5pt; font-family: 'Helvetica',sans-serif;">Hoi allemaal,<br /><br />Mijn man en ik zijn 3,5 maand geleden voor het eerst ouders geworden van een zoontje. Sinds zijn geboorte is de zorg voor hem vrij intensief. Om het kort te houden; (toen we eenmaal serieus genomen werden) kreeg hij eindelijk de diagnoses: koemelkallergie, reflux en laryngomalacie. Dit heeft vrij veel impact op ons leven, waardoor het soms best lastig is om te genieten. Terwijl het echt een ontzettend lief en mooi mannetje is. <br /><br />Na talloze bezoekjes aan de huisarts, osteopaat, kinderarts, logopedist en heel veel geld uitgegeven te hebben aan babystoeltjes, verschillende flesjes, reflux kussens etc., kwamen mijn man en ik tot de conclusie dat er gewoon te weinig hulp/begeleiding is rondom reflux. Misschien ligt het aan de regio waar wij wonen (Zeeland), maar ik heb eindeloos zitten zoeken naar mensen die hier ervaring mee hebben of je advies kunnen geven of gewoon een luisterend oor. <br />Wat wij namelijk ervaren is dat het vaak echt onderschat wordt hoe heftig het kan zijn en dat mensen er niet meer zo snel van onder de indruk zijn, "want alle baby's hebben tegenwoordig reflux".<br />We hebben het gelukkig getroffen met een hele lieve kinderarts, die echt zijn best voor ons zoontje doet. Maar als je eenmaal thuis bent moet je het toch echt weer zelf doen. <br /></span></p><p style="line-height: 20.4pt; margin: 0cm 7.5pt 12.0pt 0cm;"><span style="font-size: 10.5pt; font-family: 'Helvetica',sans-serif;">Er zullen vast ouders zijn die dit niet herkennen of genoeg hulp krijgen etc. Maar ikzelf zou graag met andere moeders in contact komen die ook behoefte hebben aan een luisterend oor of hun ervaringen willen delen.<br /><br />Zijn er moeders die dit herkennen? Ik hoor graag van je in een reactie :) </span></p>
 
Ons dochtertje van vier maanden heeft ook last van reflux. Elke keer als ze spuugde begon ze ook erg hard te huilen (echt schreeuwen gewoon)... We hebben sinds ongeveer twee maanden medicatie van de kinderarts en nu heeft ze gelukkig geen last meer van de pijn bij het spugen! De ene dag gaat het heel goed en spuugt ze vrij weinig (alleen bij boeren na de fles) terwijl ze de andere dag heel veel spuugt, ook nog twee a drie uren na de fles komt er dan nog heel veel uit! Je blijft maar bezig met haar kleren, ons eigen kleren en doeken wassen... Er is inderdaad zoals je schrijft niet veel hulp en/of informatie. De meeste mensen zeggen dan: ja, alle baby’s spugen?
 
Klinkt erg herkenbaar. Fijn dat ze geen pijn meer heeft! Mag ik vragen wat voor medicatie ze krijgt? Bij ons heeft medicatie (omeprazol en ranitidine) tot nu toe geen effect helaas.
 
Herkenbaar! Onze zoon heeft ook reflux en we zijn gestart met medicatie toen hij 7 weken was. Hij krijgt Nexium en dat helpt enorm voor de pijn. We hebben een heel ander kind nu. Hij spuugt nog steeds en dat gaat de ene dag beter dan de andere dag, maar hij heeft er geen last meer van. 
Ik moet zeggen dat nu hij vaste hapjes krijgt, het ook beter gaat. 
Reflux is inderdaad een erg vervelend (en onderschat!) probleem. Ik voelde me de eerste weken af en toe echt een zeikerd als iemand vroeg hoe het ging en ik zei niet zo goed (understatement). Uiteindelijk vertelde ik het maar niet eens meer aan mensen, omdat ik me er zo rot over voelde. Mensen zeiden dingen als gewoon lekker bij je houden, wordt vanzelf beter. Maar als je 12 uur per dag met een krijsend kind loopt, word je daar echt niet blij van. Ik ben enorm blij dat de medicatie aansloeg.
 
Mijn baby heeft ook reflux. Zit er bijna doorheen. Slaapt een paar uur per etmaal. Verder onrustig. Hebben special e voeding en zuurremmers maar merk nog geen verbetering.?
 
[quote quote=10203205]Herkenbaar! Onze zoon heeft ook reflux en we zijn gestart met medicatie toen hij 7 weken was. Hij krijgt Nexium en dat helpt enorm voor de pijn. We hebben een heel ander kind nu. Hij spuugt nog steeds en dat gaat de ene dag beter dan de andere dag, maar hij heeft er geen last meer van. Ik moet zeggen dat nu hij vaste hapjes krijgt, het ook beter gaat. Reflux is inderdaad een erg vervelend (en onderschat!) probleem. Ik voelde me de eerste weken af en toe echt een zeikerd als iemand vroeg hoe het ging en ik zei niet zo goed (understatement). Uiteindelijk vertelde ik het maar niet eens meer aan mensen, omdat ik me er zo rot over voelde. Mensen zeiden dingen als gewoon lekker bij je houden, wordt vanzelf beter. Maar als je 12 uur per dag met een krijsend kind loopt, word je daar echt niet blij van. Ik ben enorm blij dat de medicatie aansloeg.[/quote]
Gelukkig dat Nexium helpt dan! Herkenbaar dat je op ten duur er maar niet meer over praat omdat je je een zeikerd voelt.. Maar eigenlijk zou dat niet moeten. Veel mensen begrijpen het gewoon niet helaas. 
 
[quote quote=10205261]Mijn baby heeft ook reflux. Zit er bijna doorheen. Slaapt een paar uur per etmaal. Verder onrustig. Hebben special e voeding en zuurremmers maar merk nog geen verbetering.?[/quote]
Ik begrijp je helemaal, hier hetzelfde. En zoals iedereen dan goed bedoeld zegt; aan deze periode komt een keer een eind. Maar daar heb je niks aan als je er middenin zit en elke dag er een te veel is. Hopelijk heb je wel iets van hulp uit de omgeving. 
 
Terug
Bovenaan