Moeders voor moeders geweest, kan ik niet meedoen.....

Vanmorgen was hier een mevrouw van moeders voor moeders (haar laatste dag vandaag, na 34 jaar houdt ze er mee op) kan ik niet meedoen.......

Ik heb na de bevalling vorig jaar een bloedtransfusie gehad en dan mag je niet meedoen.
Dus voor alle mensen die moeite hebben met zwanger worden, ik mag jullie deze keer niet helpen.
En voor degene die zwanger zijn, doe ajb mee voor het goede doel, het is een kleine moeite en een groot gebaar!

groetjes Mariska

Jammer he dat je niet mee kan doen. ik heb alleen bij de oudste meegedaan. Bij de andere twee zamelden ze hier niet in en kon ik dus niet meedoen, anders had ik het graag gedaan.

Groetjes van marloes

Aan je inzet ligt het zeker niet, zo moet je maar denken. Erg jammer, maar waarschijnlijk doen ze dit niets voor niets...

Toch super van je dat je je hebt opgegeven hoor!

Ik heb er ook aan meegedaan vorig jaar.

Liefs

En waarom mag dit niet? Mag je nooit meer meedoen aan MvM als je een bloedtransfusie hebt gehad? Of alleen omdat het nog vrij recent is?

Want bloed word uitvoerig getest, lijkt me, dus overdracht van ziektes kan dan toch niet?

De reden is de bloedtranfusie. Daardoor kun je ook via de urine eventuele HIV overbrengen of zo.
Die vrouw vindt het ook onzin, maar de gezondheidsraad heeft dit beslist. Terwijl bloed inderdaad voor een transfusie al getest wordt....

Helaas. Maar ik zal wel zwangeren om mij heen adviseren mee te doen!

groetjes Maris

Voor zover ik weet mag je vijf jaar na een bloedtransfusie niet meedoen aan MvM! Inderdaad om de overdracht van ziektes te verkleinen. Ze worden idd steeds strenger omdat er is gebleken dat het nodig is, maar het is wel jammer dat jij niet mee mag doen en er vrouwen zijn die wel mee mogen doen het niet doen.

Groetjes van marloes

Tja, het klinkt logisch wel...

Mijn man geeft  al jaren bloed, en het word wel altijd getest, en als er iets niet goed is, hoor je het ook wel gelijk,maar toch, een risico zit er altijd wel in!

Maar eh, als je dan toch HIV hebt gekregen, dan is dat niet na 5 jaar over. En als je gezond leeft dan heb je er waarschijnlijk ook nog geen last van. En dan mag je wel meedoen aan MvM. Nou ja, het is zo bepaald.

Terug
Bovenaan