moeders voor moeders

A

Anoniem

Guest
Ik vroeg me af of er hier ook mensen zijn die mee doen aan moeders voor moeders?
Ik heb mezelf er voor aangemeld en vanmorgen is er een mevrouw geweest van mvm
eerst doen ze nog een zwangerschapstest en nemen ze wat puntjes met je door en vanaf dan mag je 10 weken in potjes plassen haha.
allemaal voor een goed doel natuurlijk. tegenwoordig krijgt 1 op de 6 paren te maken met vruchtbaarheidsproblemen. vruchtbaarheidsbehandeling kan voor hen de kans zijn op zwangerschap. bij behandeling maken artsen gebruik van het hormoon HCG wat bij zwangere vrouwen in de urine zit. en hier maken ze weer medicijnen van, ze gebruiken het bij kleine jongetjes om balindaling tegen te gaan. dus ik vond het een mooi gebaar om hier aan mee te doen!!
liefs sam

Hoi Sam

Ik heb meegedaan vanaf 6 weken,   ben nu bijna klaar met moeders voor moeders, woensdag komen we bij mij de laatste kratjes ophalen. Omdat wij erg snel zwanger raakten vond ik het wel mooi om "iets te doen" voor mensen bij wie het niet zo snel gaat en lag dit dus voor de hand.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik stiekem een beetje blij ben dat mijn 9 weken plas opvangen er bijna opzitten, voorals snachts vind ik het nogal een gehannes, maarja het is voor het goede doel he?
X Muizeke (16 weken)

hoi Sam & Muizeke,

ik doe ook mee met MvM wel een gedoe hoor maar voor het goede doel he! ik ben blij als het klaar is. we wonen boven de winkel dus ik loop de hele dag naar boven als ik moet maarja 10 weken is te overzien.

xxsuzan

Ik twijfel nog. Ik vind het een fantastisch fenomeen, maar zit met een praktisch probleem: ik moet de flessen naar een inzamelpunt brengen  en dat zie ik niet zo zitten.

Ook heb ik er een klein beetje moeite mee dat Organon, de organisatie die achter moeders voor moeders zit, het uiteindelijk wel weer commercieel schijnt uit te buiten. Maar omdat ik niet precies weet hoe dat zit, zal ik  me tot  bovenstaande omschrijving houden, dat ik er een klein beetje moeite mee heb.

Groetjes,
lotje

hoi Lotje,

Ik doe ook mee met "moeders voor moeders" en verzamel pas sinds een halve week. Inderdaad best een gedoe maar de moeite waard. Ik ben zelf zwanger geworden  met behulp van dit hormoon en ben blij dat ik nu iets terug kan doen.  
P.S.: 's nachts doe ik het niet hoor. Zo'n gedoe, dan slaap ik helemaal niet meer in. Gelukkig plas ik overdag genoeg om de potten redelijk vol te krijgen, haha).

Het medicijn wordt inderdaad wel commercieel gebruikt. Het wordt bijvoorbeeld wel eens voorgeschreven voor vrouwen die willen afvallen, maar "moeders voor moeders" staat hier niet achter en probeert dit zoveel mogelijk tegen te gaan. Ze spreken huisartsen die dit voorschrijven aan en verzoeken hen hiermee te stoppen.

groetjes witte tulp

Hallo,

ik heb ook meegedaan aan moeders voor moeders en dan meteen vanaf 6 weken tot het einde dat het mag. Dus volgens mij was dat voor mij 10 weken in een potje plassen. ach is voor een goed doel. Groetjes Erpie

ik heb me net ook weer aangemeld. Ik zit nu in de 5e week dus kan de hele periode meedoen. Bij mijn eerste zwangerschap heb i het ook gedaan. Het is best even lastig, maar wel voor een goed doel!

groetjes, Ellen

Hoi,

ik ben er gelukkig net vanaf. Maandag zijn de laatste potten opgehaald. Ik heb enorm getwijfeld of ik mee zou doen omdat ik het toch wel een gedoe vind en omdat de inhoud van die potten vind stinken. Ik las een tip om de potten eerst een aantal uur zonder dop in de tuin of op balkon te zetten, dan stinkt het niet meer zo. Heb het dus uiteindelijk wel gedaan omdat ik me eigenlijk een beetje schuldig voelde.
Als je bedenkt hoeveel urine ze nodig hebben om één tabletje te maken....
Komop aanstaande moeders, laten we degene helpen die graag moeder willen worden.

Groetjes Sharon.

Terug
Bovenaan