Moeders voor moeders

Ik ga meedoen aan moeders voor moeders.
Zijn er meer meiden hier die meedoen?

Ze doen zo'n testje naar het Hcg gehalte.
Betekent het nog iets als dat laag is? m.a.w. is er dan iets mis met je zwangerschap?
En als het hoog is? kun je er dan vanuit gaan dat het goed gaat?

groetjes Mariëlle

Ik doe ook mee aan MvM. Morgen komen ze de flessen brengen. Ben benieuwd, maar doe het graag. Volgensmij heeft het helemaal niks met elkaar te maken of je Hcg hoog of laag is en of het goed gaat met je zwangerschap. Bij mij heeft ze er iig niks over gezegd..

Goed dat je meedoet! Ik heb het volgende begrepen:
De hoeveelheid HCG heeft niets te maken met de kwaliteit van je zwangerschap, hooguit met de lengte. Je hebt geen HCG als je niet zwanger bent, maar je kunt nog wel HCG hebben als je zwangerschap net is afgebroken. In dat laatste geval heb je een bloeding gehad of krijg je die heel snel. Wat wel leuk is, is dat de zwangerschapstest van MvM houdbaar is. Leuk souvernirtje!

Vanaf 6 weken tot ongeveer 16 weken is het hormoongehalte hoog. In die tijd kunnen ze je urine gebruiken. Het testje wat ze doen geeft alleen aan of het hormoon erin zit of niet. Het is een soort bevestiging van wat je al weet! Je bent zwanger!

Ik doe ook mee. Ben nu inmiddels al 6 weken in die kannen aan het piesen. Nu nog 5 weken te gaan..... Omdat ik iets eerder ben uitgerekend, geef ik nu dus eigenlijk 11 weken urine, maar goed, vind ik niet zo erg. Maar ben toch wel weer blij als die kannen weg zijn.

Hoi meiden,

Ik doe ook mee! En inderdaad, ik moet toegeven, zal ook blij zijn als die kannen weer weg zijn! Ik vergeet ze steeds buiten te zetten en nou staat mijn hele gang vol met die kratten ;-)

ik doe ook mee. bij onze oudste zoon (nu 4,5) wilde ik het heel graag doen maar toen kon het niet omdat er geen mvm depot hier in de buurt was.
en nu kan het wel dus doe ik het met liefde voor de mensen die maar moeilijk zwanger worden. maar wat een gedoe... ontspannen op de wc zitten zit er niet meer in tot 5 nov.
maar zo als ik al zei... ik doe het graag ken helaas verscheidene mensen die maar moeilijk zwanger kunnen worden.

Terug
Bovenaan