moeders voor moeders

A

Anoniem

Guest
Hee meiden ,

Even jullie mening ....ik heb weer wat hoor ...

Ik en mijn vriend zijn nu dik anderhalfjaar bezig om zwanger te worden en hebben volgende week onze eerste afspraak in het ziekenhuis .

Ik heb twee zussen mijn jongste zus is nog niet lang geleden bevallen van haar tweede kindje en heeft toen ze net zwanger was mee gedaan aan moeders voor moeders .
Nu is mijn oudste zus zwanger van alweer haar derde kindje na vier maanden al ..... en ik vroeg haar of ze mee wilde aan moeders voor moeders , dit omdat het hormoon wat ze uit de urine van een zwangere vrouw halen er steeds minder is .
En uiteraard omdat ik het misschien ook wel nodig heb over een tijdje en ik het eigenlijk bijna niet meer als normaal vind dat je dat gewoon doet als je het geluk hebt gewoon zwanger te zijn van je derde wonder en dat elke keer al na 4 maanden !!
Ik bedoel dan kun je best in je handjes klappen toch !

Ik weet nu twee weken dat ze zwanger is en ik heb er best veel moeite mee om dit een plaats te geven dit heb ik met alle zwangere om me heen op dit moment ik gun het ze natuurlijk maar toch het is en blijft dubbel !

Ik heb mijn zus verteld over moeders voor moeders maar ze reageerde er niet echt op vertelde achter mijn rug om aan mijn andere zus dat ze het maar vies vond en een gedoe om in een fles te plassen .......
Ze heeft mij hier onbedoeld erg mee gekwetst en vind het erg egoistisch ik zou zo graag ook een wondertje in mijn buik hebben zoals vele met mij en ben de dames die wel de moeite nemen om in een fles te plassen daarom ook erg dankbaar dat ze dit over hebben voor eventuele andere moeders in spe !

Al met al mijn zus doet dus niet mee want ze vind dit teveel moeite .........

Lastig is dit zeg! Pas als je van dichtbij meemaakt wat een pijn het kan doet als zwanger worden niet vanzelf gaat, dringt het echt door denk ik... Maarja, je zou hopen dat ze, vooral als ze weet dat jullie bezig zijn, zich op die manier wil inzetten... Als steun, of haar bijdrage nou voor jou nodig is of voor iemand anders. Het is gewoon een wonder als je zo vlot zwanger wordt en dan mag je best van je zegen delen. Praktisch lastig? Vies? Onhandig? Vast. Maar het doet zoveel goeds!

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik alleen van mijn schoonzus weet dat ze heeft meegedaan en verder van andere zwangere vriendinnen niet. Maar inmiddels ben ik er ontzettend van overtuigd dat je eraan mee 'moet' doen! (als er een brengpunt in je buurt is en je medisch gezien mag natuurlijk :))

Ik begrijp heel goed dat je hierdoor gekwetst bent... Weet ze van jullie wens? Afhankelijk van jullie band en contact zou je er met haar over kunnen praten wat dit met je doet. Maar goed, ik heb ook twee zussen en sommige dingen laten zich niet altijd uitpraten... Hier iig niet ;)

Haha, ik keek net en dacht huh? Ik heb toch net gereageerd? Twee keer? Stomme computers soms :D

Ik had het met de eerste. Mijn schoonzusje vertelde al met 7 weken dat ze zwanger was. Ik was zelf met hulp toen 13 weken. Dus inderdaad pregnyl gehad. Zij vertelde dat ze wel begreep waarom ik het moeilijk had gehad omdat het langer had geduurt, want het had bij haar eerste wel 7 maanden geduurt.(grr dat is geen anderhalf jaar en een hoop gedokter) Maar goed dat heb ik maar even in het midden gelaten, dus ik vraag haar of ze mee wilde doen aan moeders voor moeders, omdat ik dus de injecties nodig had gehad. Kreeg ook als antwoord dat ze het vies vond. Ik sprong in op het feit dat ze 7 maanden al lang vond, dus laat staan jaren. Zegt ze vervolgens, ja dat sommige niet zwanger kunnen raken is niet mijn probleem. (nummer 2 en 3 waren in 1 keer raak) Ik kan je wel vertellen dat onze band er niet beter op geworden is. Ik heb haar ook duidelijk verteld dat ik het haar zeer kwalijk neem, dat ze zo''n houding had. Of je mee doet , moet je zelf weten, maar denk inderdaad ook even aan een ander. Ik zou je zus er op aan spreken. En vraag gerust, ow dus jij gunt mij het niet om zwanger te worden? Kijken hoe ze dan reageert.

Jeetje, lastig dit.
Wij proberen nu een 3e wondertje te krijgen en ik heb bij beide voorgaande zwangerschappen mee gedaan en zal dat ook bij de 3e doen.

Hoop dat je het met je zus uit kan praten.

Liefs

wat egoistisch zeg! ik heb bij mijn eerste zwangerschap mee gedaan, bij m'n tweede wilde ik mee doen maar bleek dat ik een buitenbaarmoederlijke had en ben toen een eileider kwijt geraakt. ik heb toen altijd gedacht, als het weer gebeurt en ik raak m'n andere eileider ook kwijt, kan ik alleen nog een kindje krijgen via de medische weg. dan ben ik ook afhankelijk van de vrouwen die meedoen, nu ben ik 29 weken zwanger op de 'normale manier', ik wist het al toen ik 4 weken zwanger was en heb me direct aangemeld toen. mijn urine alleen zal wel niet genoeg zijn geweest, maar alle kleine beetjes helpen. heel veel sterkte en ik hoop dat ook jou kinderwens in vervulling mag gaan!

Hai Bloemmie,

Wat een lastige situatie zeg! Ik begrijp dat dit je onbedoeld heeft gekwetst maar aan de andere kant.....vrouwen die het geluk hebben om elke keer vrij gemakkelijk zwanger te worden, hebben werkelijk geen idee hoe belangrijk moeders voor moeders is! Je kan het ze misschien ook niet kwalijk nemen maar de reden die zij opgeeft om het niet te doen vind ik ronduit belachelijk.....Ze zou de rollen eens moeten omdraaien.....maar ja, je kan haar ook niet verplichten mee te doen maar het betuigd niet meelevendheid van haar kant!

Weten je zussen van jullie situatie? Anders zou ik voor je eigen gemoedsrust toch nog eens met haar gaan praten maar goed....Dat is aan jou!

Wij zouden iig allemaal mee doen, hier op het forum, dat staat als een paal boven water! Want hemeltje lief.....moeders voor moeders is zooooo belangrijk!

Sterkte lieverd! Lieve knuff Lynn.

Hee lieve meiden ,

Dank jullie wel voor jullie reacties gelukkig denken jullie er net zo over als ik en gelukkig mijn andere zus hihi !!!

Mijn zussen weten beide dat we bezig zijn na zon lange tijd kon ik dat niet meer voor me houden en vond het fijn om erover te praten .

Gelukkig kan ik met mijn andere zus beter op schieten zij begrijpt mij ook al heeft ze twee kindjes en was ze vrij snel zwanger ik kan er met haar goed over praten !!

Nogmaals bedankt voor de reacties ik dacht dat het mij lag maar gelukkig niet ......

Ik hou jullie op de hoogte ik zie mijn zus morgen en dan heb ik het er met haar over .

Liefs

Terug
Bovenaan