Moederschap

Hoi meiden,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier op het forum ben geweest omdat ik al heel snel mijn eigen leven weer het opgepakt na de bevalling, geen tijd meer dus om te internetten.

Toch heb ik ook aan jullie een vraag. Voor en in mijn zwangerschap had ik me de eerste maanden met de kleine erg zwaar voorgesteld. Ik had gedacht dat ik niet meer zomaar zou kunnen gaan winkelen en uit eten kunnen.

Maar toen Valentijn anderhalve week oud was ging hij al mee naar verjaardagen en na 3 weken is hij al mee gegaan toen we uiteten gingen. Ik heb het idee dat ik hem makkelijker maak als ik hem nu al overal mee naar toe neem. Moet er wel eerlijk bij zeggen dat hij al heel erg makkelijk is hoor. Hij huilt echt alleen als er echt iets is.

Overal op internet lees ik horrorverhalen over de eerste paar maanden. Heb ik een uitzondering of zijn jullie ook alweer jezelf en helemaal gewend aan het nieuwe leven?

Het is trouwens onze eerste dus ik wist echt niet wat me te wachten stond.

Hey,

Ik zou jou verhaal zelf geschreven kunnen hebben. Ook ik dacht dat het veel zwaarder zou zijn. En ook Floor gaat overal mee naar toe. Met een tweede erbij zal het vast moeilijker zijn, maar met het kind dat we nu hebben... Heb (nog) het idee dat ik eigenlijk maar heel weinig hoef op te geven...
Het enige is dat ik soms bij afspraken moet nadenken over dat Floor niet mee kan, en dat papa dus op tijd thusi moet zijn, of niet gaan, of oppas... en dat het wat langer duurt voordat ik weg ben (alles bij?, tas, eten etc).

Liefs,

T

Hier ook al weer een "normaal" ritme te pakken.
Na 3 weken voelde ik me lichamelijk weer oke en ga ik ook met mijn meisje op pad.
En als mijn man thuis is, ga ik ook alleen de deur uit. Even met een vriendin wat drinken in de stad ofzo.
Ik merk dat ik steeds flexibeler begin te worden. Ik ben ook nog maar 26, dat scheelt misschien ook.
Dus ben dik tevreden. Ik geniet super veel van Julia, en heb echt niet het idee dat ik wordt "geleeft" door haar en dat ze me tot last is nu ik niet meer alles kan dan als voorheen. Ze is echt een mooie toevoeging in het leven van mij en mijn man. En binnenkort regelen we een oppas, zodat we met zijn tweeën even de deur uit kunnen. Is ook best belangrijk!

Liefs Maartje

Heeiiheeii..

Hier ook een heel tevreden kindje die gewoon meegaat naar verjaardagen.. daar vrolijk mee kijkt en als ze moe is lekker gaat slapen..
Alleen de nachten zijn soms wat zwaar(eerst flesje geven aan onze kleine meid en dan kolven en als je dan weer goed en wel ligt te slapen moet ze alweer drinken) maar verder geniet ik zo van ons kleintje en ervaar het ook niet echt alsof ik geleeft word.. heb alleen wat meer tijd nodig voor ik ergens naar toe ga enzo..

Volop genieten dus!!:D

Hahahah ik geloof we hebben allemal makkelijke kinderen gekregen. Stan gaat ook overal mee naartoe!

hoe vaker hoe beter. Alleen moeten we letten dat we niet TE veel op 1 dag doen. Dat merk je dan wel.... hij heeft zijn rust echt nodig!

xx

Hahaha ja dat hebben we dan blijkbaar wel heppy.
De kleine meid was een weekje oud toen we gewoon eerst ff op proef een mooie wandeling met dr ging maken.
Toen ze twee weekjes oud was ging ik met dr op stap.kijken hoe t zou gaan.
Het was een klein stukje rijden,maar dat vond ze wel fijn want ze viel al gauw in slaap.
Daar aangekomen ging t ook wel,af en toe wel even huilen,ja andere omgeving,andere geluiden,enz.
En natuurlijk de grote Honger he...
Al met al een goed dagje met dr gehad.
Ook op de beurs was ze echt rustig.
Keek veel om zich heen.Was rustig met de massage...
Had voor de beurs al dr flesje gekregen.we wisten ja ni dat men op de beurs ook plaatsen had waar men de kleine eten kon geven.
Had zelf ni gedacht dat t dus eigenlijk zo makkelijk alles zou gaan.

Gelukkig ben ik dus niet de enige haha
Ik liep 1 week na de bevalling ook al rond in de stad met de kinderwagen. Ik nam Roan de eerste paar weken ovral mee naartoe. De stad in winkelen, verjaardagen, zelfs naar de tatoo studio waar mijn vriend meteen een tattoo heeft laten zetten voor Roan.
De laatste weken doe ik het wel rustig aan. Inmiddels sta ik 'smorgens vroeg op samen met Roan. Doe in de ochtend boodschapjes en meteen een wandeling. 's middags gaat de kleine man gewoon naar bed.
Ook slaapt hij al vanaf week 3 lekker door van 12u á vonds tot 8u 's morgens :D

Terug
Bovenaan