Moeilijk ademen na bevalling

<p>Dag allemaal!</p><p>Een week geleden ben ik bevallen van twee prachtige meisjes, Flor en Soe. Ze kwamen ter wereld met 37 weken en alles is prima verlopen, tot ik na de tweede erg begon te bloeden. Ik verloor 1,5l bloed en kreeg dit nadien opnieuw toegediend, samen met extra vocht. Van de eerste dagen na mijn bevalling kon ik dan ook helemaal niet genieten. Ik had veel pijn en de bloedarmoede vertraagde mijn herstel ontzettend.</p><p>Nu begin ik me steeds beter te voelen, maar 1 vervelend probleem blijft me zorgen geven. Ik kan niet goed ademen! Vooral wanneer ik lig krijg ik plots geen lucht meer en begin ik te hoesten. Ik ben hiervoor opnieuw in het ziekenhuis geweest. De "ernstige complicaties" werden gelukkig uitgesloten, maar er werd ook geen reden aangeduid voor mijn kortademigheid. De ene verpleegkundige zei dat ik "misschien wat vocht op de longen had", de andere had het over mijn organen die nog op hun plek moeten vallen. </p><p>Maak ik me onnodig zorgen? Zijn hier nog mensen die last hadden met ademhalen na een bevalling?</p><p> </p><p> </p>
 
hoi feline,
Zelf geen ervaring ermee, maar wel werkzaam als verpleegkundige en dit vind ik ook klinken als vocht achter de longen. Vooral de benauwdheid en hoesten bij het liggen. Moet je ook vaker plassen als je ligt en heb je dikke enkels? Misschien even de huisarts of anders de verloskundige naar je longen laten luisteren.
Veel succes! En gefeliciteerd met je meiden natuurlijk!
 
 
Ik heb dat ook gehad. Je longen hebben gewoon een beetje in de verdrukking gezeten en nu kun je weer diep ademhalen. Gaat vanzelf weer over. Aan het bloedverlies kan het niet liggen. Ik ben 2,5 liter verloren, geen transfusie gehad of iets en ik was vrij snel weer op de been.
Geniet van je dochters!
 
Terug
Bovenaan