Moeilijk bij peuters, vage klachten

Vinden jullie het ook zo moeilijk als je kind niet fit is en klaagt over buikpijn en bij niks eet?
Hier is de periode dus weer aangebroken. Rond etenstijd kreeg Isabelle buikpijn en kwam niet meer van de bank ook pijn bij het plassen. Dus wat doe je dan als mama? Naar de HAP en haar plasje bleek dus helemaal schoon. Het kan zijn dat haar plasje te vers was, dus moeten we morgen haar ochtendurine naar het laboratorium brengen. Daar kunnen ze meer aan zien.
Ik vind het zo lastig, nu heb ik weer het gevoel dat ik voor niks ben gegaan naar de HAP, wat ook eigenlijk helemaal niet erg is hoor...!!!! hihi
Maar...herkennen jullie dit?

Groetjes Babybelle

Als ik iets niet vertrouw bel ik echt gelijk de huisarts of hap en ik heb al regelmatig gehad dat ik als antwoord kreeg dat er niet echt iets heel spannends aan de hand was.
Bv. een keer met patrick; hij had flink koorts en hij hoestte raar en reageerde bijna niet. Steeds als ik tegen hem praatte deed hij zijn ogen dicht en viel ie in slaap. Dus ik helemaal in paniek natuurlijk en hap gebeld (was na 17.00 uur). Ze probeerden me telefonisch gerust te stellen, maar ik was echt zo bang. Dus we mochten komen. Dus allebei de kids los in de auto (ja ik was echt heel bang dat patrick iets heel ergs had, dus dan ga je niet de kids nog eens vast snoeren), ilona afgegooid bij mijn ouders en doorgesjeesd naar de hap. We mochten meteen doorlopen en de ha nam ons echt serieus en na 5 min zei hij; ja mams, ik zag het eigenlijk al gelijk bij binnenkomst; jullie ventje heeft gewoon de griep en voelt zich erg ellendig.
Nou ik schaamde me van oor tot oor, maar de ha drukte me op het hart dat als je iets niet vertrouwd je gewoon moet bellen en komen! Daar zijn ze voor.

Reageer ik nou eigenlijk wel op het topic vraag ik me af? maar goed, dit was mijn verhaal met peuters die ziek zijn

Ik vind ook dat als je het niet vertrouwd je gewoon naar je huisarts moet gaan. Niemand kent je kind het beste als jijzelf dus je ziet gelijk of er iets mankeert aan je kleintje. En beter 10x voor niks naar de dokter dan 1x te laat!

Groetjes van Sonja en beterschap.

als je het niet vertrouwd, zou ik ook gewoon gaan naar de huisarts of de HAP. Beter een keer voor niets, dan niet adequaat reageren. Zelf bel ik meestal van tevoren de verpleegkundige van thebe via een 0900 nummer wat in het groeiboekje staat en dan overleg ik eerst met haar. Wellicht ook een tip!!

Groetjes

Hoi hoi,

Bij Sven zijn we ook menigmaal bij de huisarts beland en dat het allemaal wel meeviel.
Dus nu bij Tim denk ik elke keer, het komt wel goed. En dus ook toen hij rode billetjes had. Was vast uitslag, beetje zalf en het komt wel goed.
Tot hij ging oefenen bij het kdv, daar zeiden ze dat het waarschijnlijk een schimmelinfectie was. Ik dacht nog steeds, komt wel goed. Tot in het weekend zijn balzakje helemaal rood en opgezet was. Ik in paniek, Richard met Tim naar de HAP. Het was dus inderdaad een schimmelinfectie.
Was ik toch maar naar de huisarts gegaan..... Wat voelde ik me schuldig.....

Groetjes,
Maike

Hi,

Ik vind het ook lastig als mijn kind zegt dat hij pijn heeft. Omdat ik niet kan tillen (vanwege mijn zwangerschap) zeg ik dat dat niet kan omdat mama pijn aan de buik heeft. En nu heeft hij dat ook vaak. Maar wanneer is het echt? En soms kan een kind buikpijn hebben, maar na een dagje weer voorbij zijn (ik bedoel, dat hebben wij volwassenen ook wel eens). Ik vind het lastig te beoordelen soms.

Wij trekken wel altijd aan de bel als er een paar dagen hoge koorts is (boven de 39). Maar gelukkig hebben wij die periode achter de rug en gebeurt dat nog zelden.

Gr. Tamara.

Ik zie op zich wel vrij snel bij mijn kinderen wanneer er echt wat aan de hand is. Ik zit ook niet zo heel vaak bij de huisarts met ze. Maar als ik er zit, is er vaak dus ook wel wat met ze aan de hand.

Met vage klachten kijk ik het altijd even aan. Want soms hebben ze idd beetje pijn in de buik, als ontlasting oid in de weg zit.

Terug
Bovenaan