Moeilijk boertjes kunnen laten

Onze zoon is 2 maanden oud en we merken vanaf het begin dat hij moeite heeft met boertjes laten na zijn fles. We hebben al om geprobeerd om korte pauzes te nemen tijdens het drinken van de fles, verschillende houdingen tijdens het drinken (rechtop, lopen, plat op zijn rug).

Na het drinken van zijn fles komt er vaak wel 1 of 2 boertjes uit… en dan kan die uren later nog last hebben ( een boer die vast zit en dan spuugt hij melk uit wat brokkelig is).

Vind het zo sneu! Komt het jullie ook bekend voor en hebben jullie misschien tips?
 
Onze dochter had ook veel moeite. Mijn man liep vaak wel een half uur met een wiegende pas voor er er een boertje kwam.
Mij lukte het in het begin helemaal niet.
Krampjes spul Kruidvat eigen merk hielp goed.
Ze had ook moeite met scheetjes laten. Daar kan je meehelpen door o.a. met de beentjes te fietsen. Of rug en hoofd tegen je borst houden en beentjes optrekken. Babymassage
 
Wij hadden daar ook last van. Ik merk wel dat met de tijd het steeds makkelijker wordt. Nu met 11 weken gaat het echt veel beter dan bijvoorbeeld met 6 weken. Beter kunnen boeren hoort trouwens ook bij de eerste sprong.
 
Terug
Bovenaan