moeilijk, een naam kiezen

Hallo allemaal.
Mijn partner heet al een zoontje en dochtertje. Hun namen beginnen met de letter H en E. Nu heb ik een hele mooie naam in gedachten maar die begint met een L..... de eerste letters zouden dus HEL vormen. Niet goed natuurlijk. Maar in hoeverre kun je hier opletten? Ik ben pas 9 weken dus mijn keus van naam zal nog wel veranderen. Maar hebben jullie tips in hoeverre je rekening moet / kan houden met namen van anderen???
Alvast bedankt!

Hoi Tess,

Jeetje, waar je al niet over moet nadenken bij het kiezen van een naam he?? Mijn man en ik komen er maar niet uit!! We hebben een dochter van 2,5 die heet Isabelle en ook tijdens haar zw.schap kwamen we er maar niet uit, tot we 4 weken voor de bevalling wel moesten....Nu ik weer zwanger ben(inmiddels 28+2)  zijn bij ons de discussies weer begonnen! Jeetje wat een ramp! Ik wil alleen rekening houden met de twee namen die we voor het nieuwe kindje verzinnen, als die initialen maar niet vreemd zijn dan is het goed, verder let ik nergens op. Je noemt de kinderen toch bij hun hele naam en niet bij de initialen?? Ik zou me daar niet al te veel op focussen. Als jullie het eens zijn over de naam met de L dan zou ik het daar lekker bij laten!!

Succes met je zwangerschap en het kiezen van de naam.

Groetjes Odette

Jeetje, zoiets zou niet eens in me opkomen zeg, die
voorletters bij elkaar opnoemen. Waar je allemaal wel niet
aan moet denken he! hihi.
M'n man en ik zijn er al een tijdje uit gelukkig.
Ik ben af en toe nog wel eens bezig met andere namen
maar die we het eerst hadden blijft er toch bovenuit springen.
Ik zou er wbt. die combinaties niet moeilijk over gaan doen
hoor, niemand die daar aan denkt volgens mij.
Succes verder!

xx Syrah

Hai,

Ja het kiezen van een naam is behoorlijk moeilijk!
Maar ik zou niet zo denken als jij nu doet, ik vind dat je er nu te moeilijk over gaat doen.
En wie heeft het nu in de gaten dat het dan op hel lijkt!
Ik niet hoor!
Wij vonden het ook echt heel moeilijk om een naam uit te kiezen, en inmiddels zijn we er wel uit.
En als je het aan de mensen om je heen vraagt in hoe verre je rekenig moet houden met een naam, de meeste mensen zeggen toch dat je gewoon de naam moet doen die jij of jullie mooi vinden.
Suc6!

AW 38+6

Tess, het is je gelukt met de ticker !!
Hij is ook leuk zeg !

Maare.... een naam... tja, ik denk dat jij je naam die je leuk vindt gewoon moet kiezen hoor. Ook al zijn de voorletters samen misschien een woordje, maar hoeveel mensen zullen daarop letten? Niemand denk ik...

Succes met kiezen, wij weten nog niets voor jongens, het is zo moeilijk !! Tips zijn welkom, beetje aparte namen, geen "top 10" naam dus...

Groetjes Marasje

Hai Marasja (en anderen)

Ik denk dat ik idd te moeilijk doe ja over de letters maar ja... het kan ook nog allemaal veranderen want wie weet hoeveel leuke namen ik nog hoor. Ik vind voor een jongen deze namen wel leuk Marasja;
Owen
Raf
Brent
Succes met kiezen allemaal

ja moeilijk he...

Mijn dochters heten Britt en Lynn..ik hou dus van korte namen. Maar dit kindje gaat met de achternaam post heten. Dus dan past een korte naam niet zo.

Ik vindt zelf Marit of Tessa erg leuk. Jongensnaam weet ik niet. Ben altijd zo in to de girlthings...zou wennen worden als bij de echo blijkt dat het een jongen is...h aha...maar ben er dan uiteraard net zo blij mee....hoor...

Terug
Bovenaan