moeilijk eten

Hallo moders,
Ik heb een schat van baby(net als alle andere moeders natuurlijk) van 5 maanden.Ik geef hem volledige bv ,vanaf 4 maanden begon ik met bijvoeding als fruit,groente en rijstebloem.rijstebloem krijg ik hem soms via flesje binnen ,groente wil hij ook alleen uit een potje niet iedere dag en ook alleen heel klein beetje(zelf gemaakte hapje vind hij jammer genoeg helemaal niks) van fuithapje wil hij niks van weten.mijn vraag is zijn er a.u.b moeders die mij wat tips kunnen geven.o ja wat meneertje heel leker vind is gewone yoghurt.mag hij eigenlijk nu yoghurt hebben en hoeveel? Graag hoor ik jullie tips!
Groetjes Sus
 
Hoi Suzanne,

Mijn dochter is bijna 10 maanden en eet nog helemaal niet veel bijvoeding hoor. Gelukkig is het nog maar BIJvoeding :) 5 maanden is nog hardstikke klein, dan hoeven ze echt nog geen grote hoeveelheden weg te werken. Wij zijn trouwens pas met 6 maanden begonnen. Dit wordt tegenwoordig geadviseerd, dus dan begrijp je wel dat ze voor die tijd eigenlijk nog geen bijvoeding nodig hebben.

Ik vond het dat eerste halfjaar juist erg makkelijk dat ik alleen maar borstvoeding hoefde te geven :) Ik zou me dus echt geen zorgen maken. Je kan als je wilt rustig nog een maandje wachten en dan weer eens gaan proberen. En zelfs dan kun je het heel rustig opbouwen, met theelepeltjes tegelijk.

Zuivel geef ik zelf nog niet, omdat mijn dochter met de borstvoeding genoeg binnenkrijgt. Ik geef haar dus liever andere hapjes, zoals groente, aardappels, vlees/vis, fruit, brood en ei. Yoghurt kun je vanaf 8 maanden geven. Dan kun je ook brood geven. Pap geven is niet nodig, het voegt niet echt veel toe aan de borstvoeding en het geeft toch vooral gedoe met kolven en een flesje geven en zo.

Groetjes,
Pauline
 
Terug
Bovenaan