moeilijk eten

A

Anoniem

Guest
hoi hoi

linsey eet sinds een paar dagen heel moeilijk.
brood eet ze al een week of 2 niet meer, dus krijgt ze 2 keer pap.
maar nu gaat ze overal moeilijk mee doen.
ze heeft alrijd heel goed gegeten.
ze eet nu wel alles op maar gaat onder lichte dwang dat ze haar hoofd niet weg kan draaien. en de pap vliegt nog weleens door de kamer heen.!!!!!!
en bij mijn schoonmoeder eet ze helemaal niet. als die oppast.
heeft iemand hier ervaring mee?
kan het komen door eventueel last van de kaken?
ze heeft nog steeds geen tanden ( over twee weken is ze een jaar), maar haar onderkaak is een en al bult tot aan de kiezen toe.
sprongetje?
wie helpt mij, word er een beetje radeloos van.

groetjes danielle

Hey!

Allebij heel goed mogelijk hoor! In week 52 zit er ook een sprongetje ja.. en tandjes kan ook.

Wat (hier iig) ook zo is, dat rond 1 jaar gaan ze minder eten... ze hebben niet zoveel meer nodig zeg maar. In het 1e jaar groeien ze het snelst.

Ook ik maak me er wel eens druk over of ze wel genoeg binnen krijgt, maar het loopt wel los uiteindelijk. En eventueel dat geven wat ze wel wil (doe ik ook)

B'Elanna is altijd een slechte fruit eetster geweest.. maar nu gaat het er wel in.
Als ze de avond eten slecht eet geef ik haar dat dan extra, toch weer wat hé??
En troost je... hier ook 2x per dag pap.. s'ochtends en s'avonds.

Groetjes Debby

Hoi Danielle,

Als ik dit zo lees dan zijn het volgens mij haar tandjes! En dat doet natuurlijk best veel pijn. Maak je verder maar geen zorgen over het eten, waarschijnlijk haalt ze als haar tandjes door zijn de schade weer helemaal in.

Heather had de afgelopen tijd heel veel last van haar kiesjes en dit ging er wél in,

- zacht fruit als banaan, mango, kiwi  en hele rijpe peer
- lauwwarme pap uit een fles
- potjes van 6 mnd
- danoontjes

kortom, alles wat een vla-achtige substantie had. Het hielp ook als we het eten een beetje lauw maakten.

Verder is het vooral belangrijk dat ze veel drinkt. Je kan proberen of chamodent van vsm wat verlichting brengt en anders is er ook dentinox.

Heel veel sterkte ermee!

KT

Hier is precies hetzelfde verhaal.
Haar pap drinkt ze goed en fruit wil ook nog wel, maar voor de rest helemaal niet!
Brood eet ze al een week niet meer en met moeite krijg ik er een paar hapjes groente in 's avonds.
Ik maak me er niet zo heel druk om, zolang ze goed drinkt, vind ik het wel oké.
Vanmiddag heb ik haar bruine bonen soep gegeven en dat ging er dan weer wel heel goed in. Misschien een idee.
Ik denk dat het hier ook aan tandjes ligt, maar het blijft giswerk.
Sil

Tjoh, ik meld me aan om hier een topic over te plaatsen.
Ik wist het ook niet meer: sinds gisteren eet Naomi nauwelijks meer, alleen een boterham tussen de middag. De flessen wil ze niet meer en ook de groente krijg ik met geen mogelijkheid naar binnen. De yoghurt wil ze wel weer. En fruithap lukt ook nog wel.
Ook zij heeft nog geen tandjes (is a.s. maandag 10 maanden), maar ook haar kaken lijken nogal bobbelig. (maar ja, ik denk ook al maaaanden dat de tandjes doorkomen)
Ze moet onderhand toch wel een hongergevoel hebben, zou je zeggen. Maar ja... Zal wel weer goed komen dus).

Handig die tips.

Wilmi

hoi,

hier is het eten ook een stuk minder geworden, terwijl hij echt altijd heel goed heeft gegeten, het avondeten gaat het slechts, en ook de laaste fles is er helemaal vanaf, maar goed het brood en s'morgens de papfles gaan er goed in, hier heeft het volgens mij ook met de tandjes te maken, verder drinkt hij goed, dus ik maak me niet al te druk.

groetjes susanne

hoi hoi

bedankt voor jullie reacties.
eigenlijk wel fijn om te horen dat we hier niet de enigste zijn.
we zullen zien hoe het verdre gaat

groetjes danielle

hoi,

Nou hier ging het de laatste tijd ook niet lekker met eten. Voorheen was Thomas heel makkelijk met brood en fruit en groente maar ineens was het "nee" schudden en mondje dichthouden.
Nu was dat dus vanavond weer zo en ineens dacht ik: weet je wat, doe het anders effe lekker zelf!
En dat ging dus heel erg goed. Ik deed wat op de lepel en gaf de lepel aan Thomas en hij draaide die lepel zo in z'n mond. En hij was helemaal in z'n element. Werd uiteindelijk toch wel een behoorlijke bende; alles zat onder de bloemkool en aardappel, maar toch was het meeste ingeslikt en de sfeer bleef goed. Misschien een tip?

groetjes Ida en Thomas

Terug
Bovenaan