moeilijk in slaap komen

Hallo,
Ik heb een vraag over mijn zoontje van bijna een jaar, de laatste weken wil hij niet slapen s avonds. voor die tijd was het geen probleem ik legde hem in bed en hij was weg, maar nu.. Hij huilt alles bij elkaar en ik heb al van alles geprobeerd, laten huilen oppakken, laten liggen en om de tien minuten gaan kijken, het enige wat helpt is hem mee naar beneden nemen en na een paar minuutje weer op bed brengen dan slaapt hij meteen. dit wil ik eigenlijk niet want ik ben bang dat hij daaraan went. Kennen jullie dat probleem en kan het misschien van zijn tanden komen?? er zitten een heleboel aan te komen haha.
nou in elk geval alvast bedankt en ik hoop dat iemand dit herkent.
Groetjes Hannie
 
Hallo,

Ik herken het zeker wel!! Onze dochter (bijna 1 jaar!!) heeft eerst in bakerdoeken gelegen, toen in een bakerzak en nu sinds kort in een gewone slaapzak, met lange mouwen. Zo heel af en toe lukt het haar gewoon niet, om in slaap te komen 's avonds. De ene keer haal ik haar eruit en neem haar even mee naar beneden, om vervolgens gewoon te gaan slapen. De andere keer kan ik haar laten liggen en valt ze even later toch in slaap. Misschien heeft je kindje dorst of honger?? Dat hebben we namelijk ook een paar keer gehad.
Het merendeel van de tijd slaapt ons prinsesje (gelukkig) als een roosje
 
Oja, en het kan inderdaad ook van zijn tandjes komen....
Hier gebruik ik trouwens de druppeltjes van VSM voor (Chamodent), helpen bij onze dochter erg goed!!

Succes
 
Hoi, ja dat herken ik ook. Ruben is nu 11 maanden en sinds een paar weken wil hij 's avonds niet gaan slapen. Overdag is het geen probleem en kan ik hem makkelijk wegleggen. Het heeft zeker met moeite met loslaten te maken. Dat is toch normaal op deze leeftijd. We doen al een tijdje een ritueel voor het slapengaan en dat helpt wel een beetje: nog wat drinken (heeft nog geen tanden ), 1 boekje lezen op schoot, wiegend drie liedjes zingen (altijd dezelfde) en dan wegleggen. De avond heeft  sowieso een duidelijke structuur van eten, wassen en in pyjama nog even spelen voor het slapengaan.  
Als hij huilt,  ga ik nu met mijn rug half naar hem toen in zijn kamer zitten en maak geen oogcontact. Nu hij niet meer zo hard huilt en redelijk snel in slaap valt ga ik steeds een stukje  dichter bij de deur zitten.  Net zolang tot ik er straks helemaal uit ben. Dit werkt wel goed. Het steeds even gaan kijken terwijl hij in bed lag maakte hem alleen maar erger overstuur.

Succes: het hoort er bij
Groetjes,
Sterre
 
Herkenning!!
Mijn zoontje, bijna 1 jaar, huilt de laatste week ook 's avonds als hij moet gaan slapen. Overdag geen problemen, maar 's avonds is het mis. ook al van alles gedaan, drinken, zingen, voorlezen, laten huilen, naar beneden, bij ons op het grote bed.... Soms heb ik een trucje dat werkt, dat probeer ik dan de volgende avond weer, maar hij trapt er niet een tweede keer in...Het is een tijdelijk iets hoop ik!!?? Maar het is niet leuk, om het maar voorzichtig uit te drukken.

Groetjes Wilma
 
hoi
Onze oudste dochter heeft dat ook een periode gehad rond haar 1e verjaardag.
Volgens ons had ze moeite met afscheid nemen van de dag, het verwerken van wat er gebeurt was. Vanaf deze leeftijd gaan ze zichzelf zien als een persoontje, en ook ontdekken ze dat ze jou kunnen beinvloeden met hun gedrag.
De eerste keren ging ik ook naar haar toe, probeerde van alles, maar na een tijdje lieten we haar huilen. Dit duurde eerst een half uur, werd toen een kwartier en steeds minder. Op het laatst was het nog ongeveer  5 minuten, dan werd het huilen steeds minder, ging over in geklets en vervolgens slapen.
Inmiddels is ze 3 jaar en kan ze af en toe nog lang liggen zingen en kletsen voor ze gaat slapen, dit is haar manier van verwerken en in slaap komen.

groetjes
 
Hallo,

Ook hier te maken met hetzelfde probleem.
Alleen is mijn dochter 7,5 maand oud maar het inslapen is echt een ramp op het moment.
Wij hebben van alles al geprobeerd ook hebben we een vrij strak ritueel en houden ons er ook aan.
Maar het lukt gewoon niet.
Als we er bij blijven zitten zonder contact te maken dan probeert zij op allerlei mogelijke manieren je aandacht te trekken maar slapen ho maar.
Laten huilen ook al geprobeerd  maar ze raakt echt zo over haar toeren dat het ook voor ons beroerd voelt om   haar zo de nacht in te gaan.
Het lijkt ook wel of ze niet echt moe is maar als we haar langer latern spelen beneden wordt ze toch wel jengelig.
Laten we maar hopen dat het tijdelijk is maar ik vindt het voor ons en ook voor haar een heftige periode.
Groetjes Linda
 
Terug
Bovenaan