Moeilijk in slaap komen....

Hai...

Ik heb een zoontje van bijna 2 jaar. Het is een heel erg ondernemend mannetje kan ik wel zeggen. Overdag slaapt hij bijna niet meer. Ik probeer het wel maar het is eigenlijk altijd huilen brullen. Dan haal ik hem er uiteindelijk maar uit. Maar eind van de dag tussen 4 en 5 word hij moe. Maar dan leg ik hem niet meer in bed want dan gaat hij s'avond niet slapen. Nou zou je denken dat hij s'avond als een blok in slaap valt maar het tegendeel is waar. Ook dan gaat hij nog een half uur of langer huilen brullen etc etc... Hij is altijd wel moeilijk geweest met in slaap vallen s'avonds. Ik laat hem ook gewoon huilen. Want er naar toe gaan heeft geen zin want dan wordt het alleen maar erger. Maar tot nu toe blijft het een klein drama om hem naar bed te brengen. We hebben altijd een vast ritueel. Daar kan het niet aan liggen. Ik wordt er af en toe wel een beetje wanhopig van. Ik hoop echt dat dit toch een keer overgaat. Eigenlijk ben ik benieuwd of ook andere moeders dit probleem herkennen. Dat alleen al is fijn om even te horen. En gaat dit ooit een keer over??? Ik hoop dat ik reacties krijg van jullie. Al is het alleen maar iemand die dit herkent. Groetjes Isa
 
Hoi,
Nou ik herken het wel hoor.
Onze dochter is nu anderhalf. Slapen was nooit een probleem tot een week of twee geleden. Naar bed gaan is een drama, niks is veranderd aan het ritueel maar brullen, gillen hoort erbij de laatste tijd.
Ik word er ook wanhopig van. Drie kwartier tot een uur gillen, hoe houdt ze vol!!
Smiddags slaapt ze ook, van 12 tot 14 en dat is geen probleem. Dan gaat ze om 21.00 weer naar bed, nooit een probleem geweest en nu wel... snap er niks van!!
De ene avond gaat het goed en de andere is het weer een drama, zoals vanavond...
We gaan dan om het kwartier kijken en haar terug leggen... en op een gegeven moment valt ze wel in slaap... maar ja, dan ben je vaak anderhalf uur verder. Ik hou me aan de regels, licht uit en niks zeggen, terugleggen.... en weglopen..
Ik herken het dus wel! haha maar leuk is anders...

Groetjes Gitty
 
hoi..nou ik ben op dit moment ook een beetje de wanhoop nabij..bij ons is het s'nachts weer behoorlijk mis..zo tussen 1 en 5...het breekt ons behoorlijk op bij onze kleine meid merk je het niet zo grr..ook ik ben zoekende..eerst denk je komt het omdat ze overdag niet geslapen heeft,heeft ze wel geslapen is het ook zo...,zijn het dromen,maar ze kan soms gewoon klaar wakker zijn en zeggen ik wil er uit aankleden..
ons dametje is al vanaf dat ze van de couveuse mee naar huis is gegaan een slechte slaper,overdag gaat het redelijk maar de nachten zijn altijd een probleem geweest,ze is nu ruim 2,5.Op momenten dat het beter gaat denk je zou het nu zo blijven maar helaas wij zijn al blij als we 2 nachten door kunnen slapen.
Wij hebben ook vaste rituelen voor het slapen gaan en ook s'nachts doen we bijna altijd het zelfde even troosten,klein lichtje aan of soms wat drinken..we proberen weinig te praten..maar goed soms ben je het zo zat..maar ja ik ben wel blij dat er ook andere met dit soort problemen zitten echt raad kan ik je dus niet geven alleen maar hopen dat eht vanzelf weer goed gaat.groetjes.
 
Herkenbaar hoor die wanhoop. Wij hebben er ook dagelijks last van met onze meid van 2 jaar en 4 maanden.

Een andere moeder zei eens tegen mij dat ze de leeftijd tussen 1 en 2 jaar de moeilijkste tijd vindt. Omdat ze dan mobiel worden (gaan lopen) en overal aan gaan zitten zonder gevaar te kennen en je er dus constant achteraan loopt.

Nu, 2 jaar later, ben ik het niet met haar eens ! De leeftijd die mijn dochter nu heeft (begonnen vanaf ongeveer 2 jaar, iets eerder) vind ik 10x moeilijker en vermoeiender!
Over alle moet onderhandeld worden (volgens haar), niets gezonds willen eten, altijd dingen willen doen die op dat moment niet kunnen, tegenwerken met aankleden (en uitkleden net zo), weglopen in winkelcentra, niet luisteren, moeilijk doen met naar bed gaan etc etc etc.

En toch zijn we ook elke dag weer meerdere malen helemaal vertederd door haar! Kinderen.......het zijn duiveltjes en schatjes tegelijk    
 
Hai, ik vind het heel fijn dat jullie gereageerd hebben op mijn berichtje. Het is helaas iets waar we allemaal door heen moeten. pffffff..... Het is niet anders. Het zal toch wel een keer overgaan toch? Als ze 18 zijn... hahaha. Vanavond was het hier weer feest hoor. Een uur in totaal. Je zit dan echt op hete kolen. Uiteindelijk slaapt hij weer. Nou veel succes met jullie kleine peuters. En ik hoop voor jullie ook dat het binnenkort wat makkelijker gaat worden. Groetjes Isa
 
Terug
Bovenaan