Hallo
bij ons Cb hadden ze van pacco een inbakerdoek voor baby's tot 8 weken te leen. Dat is er een die niet strak zit en waar de armpjes nog gebogen tot aan het mondje kunnen komen (om bv te sabbelen) de doek zit zo, dat de ellebogen er niet uit kunnen waardoor om het hoofdje maaien niet gaat. Misschien kan je die proberen als je kindje nog geen 8 weken is.
Ik ben trouwens ook niet van het laten huilen, maar na 10 weken ben ik inmiddels ook wat flexibeler geworden. Loek huil nu ook. Ik heb 'm net in zijn bedje gelegd (dit is mijn 2e dag van rrr en inbakeren, dus nog aan het wennen...). Na gisteren een uur gekrijst te hebben en vanmorgen bijna een kwartier (wel in mijn armen, alleen laten krijsen vind ik niks. ik heb hem kalm weer terug in bed gelegd), is het nu jengelen, niet echt hard huilen met pauzes na een paar minuten. Als hij harder gaat huilen, dan ga ik weer naar hem toe, evt troosten, maar weer terug in bedje. Ikz eg dan tegen hem "jij gaat slapen lieve knul!". Het werkt voor een tweede dag al best goed. hij heeft vandaag al meer geslapen dan in zijn hele leven op een dag. (in de boekjes staat dat de 2e of 3e dag de dag is van het hevige protest omdat ze dan uitgerust zijn om te drammen.... oeps)
Maar ik vind het wel zielig! Het is moeilijk. Als er na een paar dagen geen duidelijke verbetring is te zien, dan moet ik het toch nog maar eens gaan overwegen. Vanmorgen heb ik hem in de draagdoek gedaan, dan slaapt hij als een roos, rustig zonder huilen en langer. Maar ja, dat kan ook niet altijd en hij wordt steeds zwaarder.
Ik ga nu toch even naar hem toe, ik hou het niet meer vol, al huilt hij nog niet echt door, het is nog jengelen...