Moeilijk in slaap komen.....

De titel zegt het al: mijn dochter van bijna een maand oud komt overdag zo moeilijk in slaap in haar eigen bedje. Als ze bij mij of papa ligt dan is ze binnen no time onder zeil, maar zodra ze dan in haar bedje ligt dan is ze klaar wakker. Ook het wakker in bed leggen heb ik geprobeerd, maar ik weiger mijn meisje lang te laten krijsen. Ook de 'rrr' probeer ik toe te passen, maar het zelf vermaken (in de box bijv) dat kan ze nog niet. Moet ik dan toch het inbakeren gaan proberen?? 's Nachts slaapt ze gelukkig wel goed en zonder morren.

Hoi

Mijn oudste had dat ook. Ik wilde haar in eerste instantie ook niet laten huilen maar na 2 maanden moest er toch iets gaan gebeuren. Ze huilde van voeding tot voeding en ook 's nachts. Tuurlijk sliep ze wel eens   en het is niet zo dat ze 22 uur per dag huilde.
Ik legde haar een uur na het voeden in bed en liet haar dan 10 minuten huilen. Ging haar troosten en als ze weer rustig werd ging ik weer (ik haalde haar niet uit bed)
En dan begon ze weer. En weer 10 minuten laten huilen etc.
Na 4 dagen ging het steeds beter en uiteindelijk huilde ze zich in 5 minuten in slaap.
Ik liet er wel elke dag 5 minuten langer huilen.
Dus dag twee 15 minuten. Heb haar nooit langer dan 20 minuten laten huilen. Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes en succes Gienie

Hallo,

Hier hetzelfde probleem. Sinds een aantal weken pas ik RRR toe (daarvoor half-half) en daar blijkt Senne inderdaad iets rustiger van te worden, maar ze bleef overdag moeilijk slapen en (waarschijnlijk daardoor) ook veel huilen. Ik heb geprobeerd Senne te laten huilen, maar ze huilde soms wel dik een uur. Ik had met mijzelf afgesproken dit een aantal dagen te proberen om te kijken of ze steeds korter zou gaan huilen, maar dit gebeurde niet. Sinds gisteren gebruik ik de pacco piccolo inbakerdoek en tot nu toe is Senne elk slaapje rustig zelf in slaap gevallen en heeft vervolgens steeds doorgeslapen tot de volgende voeding.

Ik durf nog niet te spreken van een succes, want wij proberen al weken allerlei oplossingen te verzinnen en we hebben het wondermiddel nog niet te pakken, maar tot nu toe lijkt dit inbakeren wel verbetering op te leveren. Ik wil het inbakeren in principe voortzetten, maar er zijn voor mij twee gevoelskwesties om er eventueel toch mee te stoppen: 1. Ik heb overlegd met het CB en deze raden inbakeren niet aan, waardoor ik er toch enigszins twijfelachtig tegenover sta. 2. Als ik merk dat Senne het niet fijn vindt, omdat ze normaal altijd zo lekker ontspannen lag met haar armpjes naast haar gezichtje (áls ze eenmaal sliep), dan is het voor mij ook een reden om te stoppen. Wat ik ook jammer vind, is dat je moet kiezen om altijd in te bakeren, terwijl Senne 's avonds en 's nachts al zo lekker sliep en het eigenlijk niet nodig had. Ik zie het als een tussenstap om haar de mogelijkheid te geven lekker ontspannen zélf in slaap te vallen en hoop dan ook op korte termijn weer te kunnen afbouwen naar een gewoon slaapzakje.

Sorry, lang verhaal geworden, maar ik denk vertel ook maar de minpuntjes. Dan kun je zelf overwegen of je het gaat doen.

Groetjes,
Dionne (mama van Senne 27-2)

Hoi,

Hier nog zo'n niet slaapertertje!!! Jessica doet dit al vanaf de 3de week niet slapen overdag!!!
Soms ook erg veel huilen maar oevr het algemeen gaat het nu steeds beter en snachts slaapt ze ondanks nog 1 nachtvoeding goed das meegenoemen!!!
Zou ook niet weten wat te doen denk gewoon dat kinderen heel verschillend zijn en dus kan je dit dan hebben!!!   Ze is vandaag precies 9weken oud!!!  

Liefs sandy

Bij het CB begonnen ze ook al over inbakeren (ze was toen net 2,5 week!), maar mijn dochter ligt ook graag met dr handjes naast dr gezicht of ze sabbelt erop, dus eigenlijk ben ik niet zo'n voorstander ervan. Maar dan lees ik op dit forum weer zoveel positieve verhalen erover én ik zou het fijn vinden als ik niet heel de dag met haar op mn arm moet lopen, omdat ze anders huilt. En daarbij huilt ze denk ik ook omdat ze moe is, maar lukt het haar moeilijk om zelf in slaap te komen (en toch is het een heeeeerlijk meisje hoor!).

Hallo

bij ons Cb hadden ze van pacco een inbakerdoek voor baby's tot 8 weken te leen. Dat is er een die niet strak zit en waar de armpjes nog gebogen tot aan het mondje kunnen komen (om bv te sabbelen) de doek zit zo, dat de ellebogen er niet uit kunnen waardoor om het hoofdje maaien niet gaat. Misschien kan je die proberen als je kindje nog geen 8 weken is.
Ik ben trouwens ook niet van het laten huilen, maar na 10 weken ben ik inmiddels ook wat flexibeler geworden. Loek huil nu ook. Ik heb 'm net in zijn bedje gelegd (dit is mijn 2e dag van rrr en inbakeren, dus nog aan het wennen...). Na gisteren een uur gekrijst te hebben en vanmorgen bijna een kwartier (wel in mijn armen, alleen laten krijsen vind ik niks. ik heb hem kalm weer terug in bed gelegd), is het nu jengelen, niet echt hard huilen met pauzes na een paar minuten. Als hij harder gaat huilen, dan ga ik weer naar hem toe, evt troosten, maar weer terug in bedje. Ikz eg dan tegen hem "jij gaat slapen lieve knul!". Het werkt voor een tweede dag al best goed. hij heeft vandaag al meer geslapen dan in zijn hele leven op een dag. (in de boekjes staat dat de 2e of 3e dag de dag is van het hevige protest omdat ze dan uitgerust zijn om te drammen.... oeps)
Maar ik vind het wel zielig! Het is moeilijk. Als er na een paar dagen geen duidelijke verbetring is te zien, dan moet ik het toch nog maar eens gaan overwegen. Vanmorgen heb ik hem in de draagdoek gedaan, dan slaapt hij als een roos, rustig zonder huilen en langer. Maar ja, dat kan ook niet altijd en hij wordt steeds zwaarder.

Ik ga nu toch even naar hem toe, ik hou het niet meer vol, al huilt hij nog niet echt door, het is nog jengelen...

ik lees nu dat jouw kindje nog maar een maand is...
Toen nam ik hem ook nog gewoon bij me hoor! Het prupke moet nog aan de wereld wennen, ik vind dat dat best vanuit mama's of papa's armen mag.

Terug
Bovenaan