Moeilijk in slaap vallen ‘s avonds

<p>Ons zoontje van 5,5 maand kan zelfstandig in slaap vallen, overdag redelijk gemakkelijk en meestal zonder traantjes. Soms even een huiltje maar als we zingen valt hij dan snel in slaap. ‘S avonds valt hij vaak in slaap aan de fles, vooral als hij overdag wat minder heeft geslapen. Soms leggen we hem wakker in bed na de laatste fles en dan heeft hij heel veel moeite met zelf in slaap vallen, veel traantjes zingen etc. Hij valt dan steeds bijna weg en schrikt weer wakker. Wakkertijd is net als rest van de dag zo’n 2 uur, oververmoeid lijkt het niet. In je armen valt hij gelijk in slaap.</p><p>Ik twijfel of we ‘s avonds hem gewoon in onze armen in slaap moeten vallen of wel doorzetten met oefenen zelf in slaap te vallen (als hij niet aan de fles in slaap valt). Iemand tips of ideeën? Is dit iets wat vanzelf opeens makkelijker gaat of idd oefenen? </p>

Met ongeveer 6 maanden verandert het slaappatroon. In onze yoga groep gingen sommige baby's toen ineens slechter slapen. De mijn sliep daarvoor slecht, en met 6 maanden ongeveer waren alle slaapproblemen over. (Totdat tandjes zich aandienden natuurlijk)
Dus met 5,5 maanden zou ik zeggen, maak je niet te druk, volgende fase is nabij.
Zou misschien kunnen dat vlak na zo'n fles buikje gewoon wat te vol is? Als hij overdag wel zelf slaapt kan hij het dus wel, geen zorgen.

Terug
Bovenaan