Moeilijk in slaap vallen

Hallo

Kris valt op het moment zo moeilijk in slaap. Het is nu bijna 21:30 en hij slaapt nog niet. Hij huilt niet, maar ligt te kraaien en te draaien in bed. Af en toe ga ik bij hem kijken en dan ligt hij op zijn buik of op zijn zij en dan kan hij niet in slaap komen.
Ik leg hem dan weer goed, stop hem in en zodra ik de deur uit loop is het brullen geblazen. Meestal maar eventjes en dan begint hij weer te kraaien.
Overdag slaapt hij ook alles bij elkaar maar 2 uurtjes.
Gisteren lag hij met zijn hoofd richting het voeteneind. Ik word er zo moe van. Iedere keer moet ik gaan kijken of ie nog een beetje fatsoenlijk ligt.
Hij ligt lekker in een slaapzak. Vast leggen zie ik niet zitten.
Heeft er iemand tips? Of hebben meer kindjes hier last van?

Groetjes Ellen mv Kris (01/09/2006)

JA!!!!
Tygo heeft ontdekt dat het slapen op zijnbuikje veel lekkerder is dan slapen op zijn rug. Heel vervelend voor pappa en mamma, want die vinden dit niet zo grappig. Een beetje eng zelfs. Helemaal omdat hij niet zijn hoofdje netjes opzij heeft liggen als hij op zijn buik ligt, maar hij nestelt zijn neusje lekker in het matrasje. Lekker knus, zal hij wel denken. Soms frummelt hij zijn handjes er ook nog bij tussen.
Totaan eergisteren hebben we hem steeds weer op zijn rug gedraaid als hij sliep, maar hier wer dhij wakker van en zette het dna op een brullen. 3 nachten geleden heeft hij ons zelfs een groot deel van de nacht wakker gehouden als "straf" omdat wij hem die avond zo gestoort hadden denk ik hahahaha.
Nu (sinds 2 nachten) slaapt meneer heerlijk op zijn buik. Mamma moet haar angsten onderdrukken en hem niet omdraaien. Vaak heeft hij zo gewoeld om op zijn buik te draaien dat hij helemaal boven de dekens  of andersom in bed ligt. Ik leg dan een los dekentje over hem heen (als hij slaapt), zodat hij het niet tè koud krijgt. Verder laat ik hem nu met rust.
Succes ermee
Groetjes happyM.

Hallo,

Ook Tijn hier wil niet inslapen, hij ligt dan 's avonds wel niet zo lang wakker maar overdag is het over het algemeen brullen geblazen als ik hem in bed leg. Hij slaapt op het moment ook niet meer dan 2 à 2,5 uur overdag. Zodra ik zijn kamer uit loop begint hij te brullen en dat kan hij heel lang volhouden, als ik dan na een tijdje bij hem ga kijken dan krijg ik een grote lach, zo van haha heb ik je weer beet. Wat ik nu doe is hem neerleggen, beneden de babyfoon uitzetten en dan maar hard de radio aanzetten zodat ik hem niet hoor. Na een tijdje ga ik dan naar hem toe en geef hem (zonder aan te kijken) zijn speen. Nu gaat hij dan meestal na 1 keer wel slapen.
Wat ik wel vervelend vind is dat hij overdag maar zo weinig slaap omdat hij best moe is, daarentegen ligt hij 's avonds wel om 18.45 in bed en de laatste 2 dagen gaat hij dan ook gelijk slapen.
Ik heb in het Oei ik groei boek gekeken en hij zit midden in een sprongetje dus dat zou (hoop ik) best de oorzaak kunnen zijn.
Succes er mee,

Groetjes Danielle (mv Tijn 26-09)

Hoi
Ik heb er ook wel eens aan gedacht dat Kris misschien lekkerder slaapt op zijn buik, maar als hij op zijn buik draait begint ie te huilen en moet ik hem terug leggen. Dus dat is het ook niet.
Kris is net het sprongetje voorbij.
Mijn vriend en ik hebben tegen elkaar al gezegd dat het misschien aan de zomertijd ligt. Hij heeft het eigenlijk sinds maandag dat hij zo laat in slaap valt.
En overdag slapen heeft hij nooit veel gedaan, dus dat zijn we wel gewend.
Hopen maar dat het over gaat en dat hij ook 's avonds sneller in slaap valt.
Bedankt voor jullie tips.
Groetjes Ellen

Hoihoi, Ook hier zo'n ramp... Onze dochter sliep voorbééldig tot voor kort... Vanaf vrijdag is ze 's nachts regelmatig twee of meer keer wakker. Geen idee waarom! Naar mijn idee doe ik alles volgens het boekje en maakt ze geen misbruik van me. Maar ik zal straks eens het Oei ik Groei boek lezen, dat was ik eigenlijk al een paar maand vergeten... Wie weet dat er daar een soort van verklaring in staat. Froukje is nu 7mnd en 1 1/2 wk. Vannacht heb ik weinig slaap gehad, heb me verslapen, en ik ben er nog steeds hartstikke moe van... Froukje lijkt nergens last van te hebben, hehe. Ik voel me alleen erg rot omdat ik mijn geduld een beetje begin te verliezen omdat ik naar mijn idee alles heb geprobeerd; dat vind ik zo erg! Maar eerst eens in mijn bedje duiken (wie weet slaapt ze een uur door) en dan het Oei ik groei boek lezen. Als ik weet dat er een verklaring is dan kan ik er weer helemaal tegen!
Groetjes, Esther.

hoi!
Hoe is het nu? Al verandering?
Ik las dat Kris net uit zijn sprongetje komt, dus het zal maar zo kunnen zijn dat dit gewoon zijn ieuwe ritme is! Mijn kids hebben ook na elke sprong een heel nieuw ritme aangehouden en een tijdje terug ging Milo ook om half 10 pas naar bed. Tja, dat was in het begin niet leuk maar nadat we ons erbij hadden neergelegd was het een stuk makkelijker!
liefs Stephanie

Terug
Bovenaan