moeilijk inslapen en oververmoeid raken

Mijn dochter van 3 mnd slaapt alleen in op mijn armen. Nu wil ik haar graag gaan leren zelfst. in haar eigen bedje in te slapen. Aan veel huilen valt dan niet te ontkomen.  Maar ik ben zo bang dat ze zo vreselijk  oververmoeid raakt. En dat dit schadelijk zou kunnen zijn voor haar ontwikkeling. Ih het natuurlijk al vaker geprobeerd, maar dan is ze zolang wakker met veel huilen dat ze volgens de klok alweer toe is aan de volgende voeding,   Of zou ik haar niet moeten voieden en door laten huilen tot ze slaapt?  Plus: krijgt ze dan geen vreselijke hekel aan slapen als ik haar zo laat huilen?  
Ik hou nu strak vast aan een ritme van direct  inbakeren bij 1 gaap en daarom slaapt ze vrij snel (op mijn armen dus) in.  
 
hoi arlena,

Ik weet niet of dit bij jouw werkt, maar misschien wel om teproberen.
Bij mij zeiden ze op het cb wakker weg leggen.

Bij mijn 2e kind zat ik voor m'n gevoel de hele dag met het kind. voeden naar bed weer  voeden. had niet genoeg steeds kleine beetjes.
Nu heb de 3e en loopt het ongeveer zo. Uit bed goed laten drinken en een kindje van 3 maanden is maar 1 uur soms anderhalf uur op. ze lijken dan helemaal niet moe, maar ze moeten ook leren om zelf inslaap te komen. mijn kind is nu 6 maanden en heeft geen hekel om naar bed tegaan. Protesteert soms wel maar hoog uit een kwartier anders is er iets een boertje ofzo. toen ze 2 maanden was was ze soms bijna 3 uur wakker en toen heb ik heb op het cb eens nagevraagd en die zeiden het bovenstaande. Er bestaat ook een boek inbakeren brengt rust. dit gaat niet alleen over inbakeren maar ook over slaap schema's alleen de schrijfster weet ik niet meer maar dit rade ze op het cb aan. er zijn 2 titels. Vraag het eventueel maar na of misschien weet iemand anders die dit leest de titel.

succes en hopen dat je er baat bij hebt.

groetjes van een moeder met een tevreden kind.
 
Terug
Bovenaan