Moeilijk inslapen

<p>Hoi!</p><p>sinds afgelopen vrijdag slaapt onze dochter s avonds slecht in. Voorheen konden we haar tussen 18.30-19.30 uur op bed leggen en ging ze lekker slapen. Nu is het bijna ontroostbaar huilen, tot echte tranen en snikken aan toe. Erbij blijven helpt iets en troosten helpt iets, maar blijft steeds wakker schrikken/huilen. Dit duurt ongeveer een half uur tot een uurtje. Onze dochter is bijna 5 maanden. Herkenbaar voor iemand? Slaapregressie wellicht? En wat hielp bij jullie naast “uitzitten” in deze fase? </p>

Rond de 4-6 maanden is er idd een slaapregressie.
Slaappatronen gaan veranderen.
Het belangrijkste advies is in deze: zorg dat je geen onwenselijke slaapassociaties maakt. Bijvoorbeeld in slaap vallen op mama's arm, want dan wordt dit een gewoonte. Een slaapcoach zei me daarom dat dit toch even een fase van pappen en nathouden is en voorspelbaar zijn in reacties. Het slaapritme is 90 minuten.
Sterkte!

Heel herkenbaar. Onze zoon ging rond die leeftijd opeens niet slapen 's avonds, ja pas rond een uur of 10, nadat we 2 uur gewandeld hadden ofzo. Heel vermoeiend was dat. Het goede nieuws: na een week of 2 was het weer over. 

hoi mijn zoon is 2maanden oud hij wilt maar niet slapen na de laatste flesje in de nacht. Op schoot of bij mama in bed vind hij prima maar in zijn eigen bed duurt het uren voordat hij in slaapvalt iemand een tip voor mij. Hij drinkt zijn laatste flesje in de nacht ook niet helemaal leeg 80cc max van de 150cc

Terug
Bovenaan