Moeilijk inslapen

Hallo,

Mijn zoontje van bijna 4 maanden slaapt erg moeilijk in op het moment. Je kunt zien dat hij erg moe is (gapen, in oogjes wrijven, etc.), maar als ik hem in bed ligt maakt hij eerst allemaal geluidjes en gaat daarna huilen (volgens mij van vermoeidheid). Om in slaap te komen heeft hij het echt nodig om te sabbelen. Eerst gebruikten wij daarvoor de fopspeen, maar die wil hij niet meer. Hij wil wel op zijn duim sabbelen, maar dat lukt nog niet altijd en soms is hij gewoon te druk (hij wordt vaak heel druk als hij moe is).

Nu valt hij wel in slaap als ik hem een tijdje (ca 10 minuten) op mijn pink laat sabbelen en daarna zijn duim in zijn mondje stop. Ik ben een beetje   bang dat dit een gewenning wordt en er niet meer vanaf kom. En ik heb ook niet zoveel zin om iedere keer als hij moet slapen de pink in zijn mond te houden.

Iemand tips???

Groetjes Loekie
 
Ik kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt. Ons eerste kindje moest ook altijd eerst een pink van een van ons... Op een gegeven moment had mijn man er genoeg van, die is gewoon naast haar gaan zitten zodat ze niet alleen was en na 15 minuten huilen viel ze zelf in slaap... Een paar dagen later kon ze ook goed op haar duim zuigen en was het probleem dus gelukkig snel verholpen...
Hoe lang moet je kindje huilen als je hem zelf in laat slapen? Of gaat hij dan helemaal niet slapen? Je kan ook om de paar minuten even laten weten dat hij/zij niet alleen is en dan weer weggaan.

Ik hoop dat het snel beter gaat, groeten, Joke.
 
Terug
Bovenaan