moeilijk met de voeding

A

Anoniem

Guest
Verwacht ik soms te veel van de kleine, ik weet het niet!

Mevrouw krijgt nu 80 ML per fles, ze moet 7 voedingen. Wij bieden haar 100 ML aan, want met 80 ML begint ze om de twee uur te komen dat ze honger heeft!

Maar nu we haar 100 ML aanbieden, drinkt ze 70 a 80 ML op.. en nog komt ze om de 2 uur..

Iemand tips of ervaring?
Andere voeding een optie?

x Lies

Ik ben even kwijt hoe oud ze is. Maar je moet vanaf de geboorte elke dag 10 ml ophogen tot 100 ml per fles. Daarna in overleg met het consultatieburo de hoeveelheid voeding bepalen. Uiteindelijk moet je uitkomen op 150 ml per kilo lichaamsgewicht per 24 uur, dus verdeeld over een aantal flesjes.
Als ik jou was zou ik nog niet gaan rommelen met andere voeding. Er bestaat overigens wel voeding voor hongerige babies. Lotus kwam eerst ook zo vaak, we hebben haar gewoon af en toe een extra fles gegeven zodat ze op 8 voedingen uit kwam. En nu drinkt ze keurig netjes 125 ml per fles en krijgt ze er 6 per dag (ze is nu ruim 5 weken).
Om de 2 uur is echt niet zo gek als ze zo klein zijn. Ze moeten gewoon een evenwicht vinden.

Succes!
Groetjes,
Gyöngy

Morgen is ze 4 weken oud..

We weten nu dat dit waarschijnlijk met de krampjes te maken heeft!
We proberen nu de krampjes tegen te gaan en hopelijk gaat het goed komen :)

x Lies

Dewi drinkt ook nog erg vaak! Ze is nu bijna 6 weken en drinkt nog 7 x op een dag!
We bieden haar elke keer 100 ml aan, maar dat drinkt ze bijna nooit op. Meestal drinkt ze 80 ml. Ik maak de melk dikker met Johannesbroodpitmeel omdat ze zoveel spuugde. Eerst dacht ik dat ze daardoor  te hard moest zuigen waardoor ze niet zoveel dronk, maar ook nu ik grotere spenen heb gehaald en ze sneller kan drinken drinkt ze nog vaak 80 ml...
Ze valt elke keer zo snel in slaap tijdens het drinken, ik maak haar wel elke keer wakker, maar op een gegeven moment drinkt ze dan echt niet meer.

Weet iemand ook hier een oplossing voor??

Groetjes Cathelijne

Hoi Cathelijne,

Enige zielsverwantschap voel ik wel nu onze meisjes op dezelfde dag zijn geboren ;-)

Ik meen ergens gelezen te hebben dat je inmiddels bent overgestapt op flesvoeding en daar heb ik geen ervaring mee maar ik vroeg me af of het niet zou helpen om haar tussentijds te verschonen? Dat doe ik bij Maaike ook vaak en dan drinkt ze daarna toch nog wel behoorlijk verder. Ik neem aan dat je boertjes laten etc. al wel al geprobeerd hebt?!

Enne, je bent niet de enige met die slopende nachten want Maaike is precies zo (zou het aan de geboortedatum liggen??!!). Maaike komt vlak voor middernacht en dan rond 3 en 6 uur. Heel af en toe maakt ze nu blokjes van 4 uur....
Dus ook ik zit 's nachts twee keer te bedenken dat ik zo graag wil slapen....zo graag! En tsja, met borstvoeding zit de optie van een nacht een ander het flesje laten geven en zelf doorslapen er ook niet in :-(

Sterkte, Juul!

ik heb een beetje hetzelfde met mn zoontje.

die kreeg 110 cc en kwam ook om de 2 uur.. toen heb ik de friso kindervoeding info lijn gebeld voor advies en die raadde me aan om langzaam over te stappen op friso extra, voor hongerige babys.

nou zo gezegd zo gedaan en de kleine man komt nu om de 3 a 4 uur. en heel af en toe in de nacht om de 5 uur.

misschien ook contact opnemen met zo'n infolijn of eventjes met de cb bellen.

liefs Pascale

hoi hoi
probeer anders eens een voeding voor hongerige baby,s ,samen met abc dolpius.
dit is te koop in de reformwinkel en helpt echt heel goed tegen de krampen.
mijn dochtertje is nu bijna 7 weken en ze krijgt s,avonds om half negen al de laaste fles en slaapt dan door tot half acht s,morgens.
ik heb 6 kids maar er is er nog nooit zo eentje tevreden geweest als dit meisje.
ze heeft ook nooit geen krampen gehad omdat ik vanaf dag 1 al dat spul gebruik.
succes he.
liefs sil

Verschonen helpt indedaad wel! Handig!!  Ook werkt het wel als ik tussendoor even met haar wandel en haar daarna ergens anders leg (in de box ofzo). Meestal wordt ze dan ook weer wakker genoeg om verder te drinken...

groetjes Cathelijne

Terug
Bovenaan