moeilijk poepen baby..

Hallo,

Mijn zoontje van 3 maanden heeft sinds vandaag moeite met poepen ik geef BV en na elke voeding begint hij te kreunen en zuchten en het komt maar niet.. hij huilt voor de rest niet ofzo en vanmiddag was het eindlijk gelukt maar wel met moeite.

Hij heeft gisteren zijn prikjes gehad mar het komt volgens mij niet daar door. Wat kan ik het beste eten/drinken en hoe lang moet ik wachten voordat ik ermee naar de huisarts ga???

Gr. Hanan

Hoi hanan

je kan ook een beetje olijf olie op een lepeltje geven, helpt ook meestal. niet te veel geven en ook niet te vakk anders worden de darmen "lui"

en wat ook nog wel eens helpt is temperatuur meten. dan bedoel ik natuurlijk via de billetjes en niet de oorthermometer hahaha

en de dokter hoef je pas te bellen als hij 5 dagen niet poept

groetjes Annegien

hoi

mijn dochter van inmiddels 3 heeft tot 2.5 jaar problemen gehad met poepen
toen ze 10 dagen oud was begon de ellende al.
we hebben in het begin vanalles gebrobeerd, niks hielp, nu achteraf heeft ze dus ruim 2 jaar aan de laxeerzakjes gezeten.
al snel bij de kinderarts beland, en die zei:je kan beter met poep probs naar een arts gaan,dan ermee blijven lopen, want dat is heel erg slecht voor de darmen van een kindje.
dus mijn advies, ga of bel even naar de dokter.

groetjes riana

Hoi hoi,

Bij ons werkt temperaturen ook erg goed.
De eerste keer schoot de thermometer zo'n meter vooruit met een grote straal poep (sorry beetje vies)erachteraan.
Mijn hand zat helemaal onder ,maar mijn zoontje had een big smile en gelijk weer praatjes.
Oja ik geef bv vandaar waterige ontlasting.

groetjes Merel

Hoi,
die tip van de thermometer werkt goed, maar doe dit niet te vaak. Gewoon echt als hij er veel last van heeft.
Verder kan je de darmpjes met je hand een beetje masseren en met de beentjes fietsen.
Misschien kan je op een borstvoedingssite eens kijken wat je qua voeding zou kunnen doen.
Groetjes Veerle

Door enkele keren per dag 3 druppeltjes Cinababy te geven, verminderen de krampjes en komt de ontlasting beter op gang. Dit is van VSM Homeopatisch. Verkrijgbaar bij de drogisterij.

Groetjes,

Annemiek

Thermometer inderdaad alleen in uiterste nood en bij langer dan 1 dag niet poepen, is namelijk ook niet goed voor de darmpjes en worden ze ook lui van.

Wij hebben nu een tweede zoon en net als zoon 1 heeft deze ook veel moeite met zijn ontlasting. Onze oudste is het eerste jaar aan de lactulose geweest en dat zal het nu waarschijnlijk ook wel worden.

Vaak veranderd het ook als ze fruit en groenten etc. gaan eten.

Groetjes
Chris

Terug
Bovenaan