moeilijk poepen

mijn dochtertje van 8 weken kan erg moeilijk poepen de laatste dagen. ze ligt dan heel erg hard te persen en haar best te doen, voor 1 heel klein keuteltje. ook ligt ze erg te krijsen als het keuteltje eruit komt. en normaal huilt ze nooit. ik gebruik voeding frisolac comfort, en doe al bij iedere voeding 10cc water extra. heeft iemand een beter idee??
 
Mijn huisart adviseerde om een paar druppeltjes olijf of zonnebloem olie door de voeding te doen.
Ja dacht ik bij zo een kleintje in ben gek. Ook het cb vond dit niet een goed plan van de huisarts maar na een paarweken heel moeilijk poepen heb ik toch wat door haar fles gedaan en ja hoor de eerste twee keer poepte ze niet zo makkelijk en daarna had ze dikwels een hele volle poepluier zonder te huilen!!
Mijn huisarts was dus zo gek nog niet.

Ook het anusje met goeie vette vaseline masseren helpt hierdoor wordt het anusje wat soepeler en doet het iets mider pijn als er een hard keuteltje komt.

Ook krijgen ze dan vaak wat persdrag en kun je ze een beetje helpen.

Heel veel succes
 
Ik heb het al vaak geschreven op dit forum, maar ik gaf aan onze zoon altijd een paar druppeltjes lijnzaadolie koudgeperst voor elke voeding met theelepeltje. Dat doet wonderen en het is helemaal natuurlijk. Dus het is gezond voor je kindje. Olijf of zonnebloemolie is niet zo gezond.

Succes! Onze zoon poepte weer goed, zonder dat het te dun wordt.
 
Terug
Bovenaan