Moeilijk poepen

Ons zoontje  kan soms heel  moeilijk poepen, hij krijgt dan een rood hoofd en lijkt zijn hoofd er wel uit te persen, huilt dan ook en zodra het poepen gelukt is, is dat een enorme opluchting voor hem. Het is ook duidelijk dat 't hem dwars zit.

Wie  herkent dit en wat valt er aan te doen? Ik let al op mijn voeding, eet niets geks (tegen krampjes) en geef ook Cinababy tegen krampjes.
 
Ik begrijp uit verhaal dat je borstvoeding geeft? Is zijn ontlasting
hard? Of is het donker waterig als hij klaar is? Dan heeft hij namelijk
obstipatie en dan moet je echt naar de dokter.

Je moet daar even goed naar kijken en dan actie ondernemen.



 
hoi,
heb je masseren van de buik al eens geprobeerd???
als hij zo aan het drukken is kun je de darmen wellicht stimuleren door met de beentjes te gaan "fietsen". dus hij ligt op zijn rug, jij beweegt zijn beentjes alsof hij luchtfietst. niet te snel natuurlijk. of de benen rekken en strekken.
(als wij last hebben gaan wij lopen, beweging bevordert de stoelgang)
hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes
 
Ik geef inderdaad borstvoeding.
Ja de ontlasting is niet hard maar inderdaad dun, niet té dun, het is geen diarree. Moet ik dan echt naar de dokter?? Mijn kraamzorg zei er toen zij er nog was niets van.
En ik geef inderdaad ook al Cinababy van VSM tegen darmkrampjes. De krampjes zijn minder (helaas niet weg) maar het moeilijk poepen blijft. Is trouwens niet altijd zo...

Bedankt voor de tips in ieder geval! Meer zijn altijd welkom haha
 
Hallo! Mijn zoontje heeft hetzelfde gehad, poepte soms 2 weken niet. Nu is dit normaal met BV, maar hij had er ook duidelijk last van. Wat bij mij heel erg hielp, is hem gewoon in zijn blote kontje op een aankleedkussen leggen, met wat keukenpapier er onder.  Dat vond hij heerlijk en meestal, met een beetje buikmassage, kwam het poepje wel! Als  je kindje echt last heeft,  kun je een thermometer met een klein beetje (warme) babyolie proberen. Dan prikkel je zijn aandrang, zeg maar. Werkte bij mijn kindje heel goed. Dat mag je niet elke dag doen!  Dan worden zijn darmpjes lui... Heb ik me tenminste laten vertellen. Succes!  
 
Hoi, Petra

Mijn dochter had en heeft soms nog last van het moeilijk kunnen poepen.
Advies van mijn huisarts, een theelepeltje slaolie door de fles doen.
Dit is een natuurlijk produkt dus kan geen kwaad.
Ik doe het meestal door de fles van 7.30 uur. Dit helpt goed, nu gaat het wat beter en sla ik het een paar dagen over. Ze moeten heel erg wennen volgens mij aan alle nieuwe soorten voedingen die ze krijgen, hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes patricia en anouk
 
Hoi,

Mijn ervaring: toen mijn dochter rond de 3 maanden was veranderde haar ontlastingpatroon opeens (gaf bv). Eerder elke dag, soms meerdere malen en van het ene op andere moment zaten er 5 dagen tussen. Ze had er echt last van, veel persdrang, onrustig huilen  en als ze dan poepte kostte het haar veel moeite en stonk het enorm. Ben naar de huisarts geweest en kreeg lactulose siroop mee waar ik na een week mee kon stoppen. Naast dat ze het erg lekker vond, hielp het goed. De huisarts had de indruk dat haar darmpjes toe waren aan wat vaster voedsel en meer voedingsstoffen eruit haalden dan eerder. Ik kon me hier wel in vinden. Misschien is bij jouw baby iets vergelijkbaars aan de hand. Maar hier heb je huisartsen voor, om het goed te beoordelen. Succes!
 
Terug
Bovenaan