Moeilijk poepen

A

Anoniem

Guest
Hoi andere mama's en papa's

Ons zoontje Coen van 7, 5 week krijgt nu al 6 weken flesvoeding, Nutrilon hypo-allergeen. Hij heeft de laatste week veel moeite met poepen. Het doet hem heel veel pijn, hij gaat echt hartvescheurend huilen als hij moet poepen. Het eerste beetje van zijn poep is dan ook heel hard, daarna juist bijna waterdun. Hij poept ongeveer 1x per dag, dus dat is denk ik wel normaal.
Heeft er iemand tips waardoor ik het misschien wat dunner kan laten zijn zijn poep? Of is dat juist niet slim omdat het daarna dun is? Of misschien andere tips waardoor ik het poepern voor hem minder vervelend kan laten zijn????

Groetjes, Irene

Vervelend voor jullie kleine mannetje, op zich maken op kinderen dit mee in de beginweken.
Je kan extra water in de fles erbij doen, zodat de voeding dus iets dunner wordt.
Als het echt allemaal maar dik blijft dan kan je een paar druppels olijfolie door de fles doen maar volgens mij moet jij dit niet doen omdat je schreef dat het daarna weer onwijs dun was.
Ik zou dus eerst even extra water proberen.
Succes

Hoi,

Wij hebben dit gehad bij de oudste! (nu 8jr) wij gaven hem rooibosthee en later ook roosvisee lacso! Ook kregen we via de ha iets, is er nog steeds, kan geen kwaad hooguit veel poepen staat erop (haha) dat werkte echt super ik weet alleen niet meer hoe het heet, als ik jou was ging ik even naar de ha om dat te vragen en je kun de rooibosthee gewoon even in het water van de fles leggen voor je de melkpoeder erbij doet!
Niet kunnen poepen is zo erg, zeker voor zo'n kleintje.

Succes en laat aub even weten hoe het gaat!
Gr MJ

hoi Irene,
zielig is dat he. vond het zo zielig als samantha weer een het huilen was tijdens het poepen. ik heb van het cb het advies gekregen om lactulose te kopen. hier is dan 5 ml voorgeschreven per dag. ik gaf haar 2 ml omdat ze bij meer gigantische diaree krijgt. ik gebruik dit ook pas als het weer een paar dagen geweest is dat ze gepoept heeft. ik heb van roosvice laxo gekocht en doe daar een scheutje van in de fles. dat helpt ook goed. ik heb de olie niet geprobeert. wou eerst dit proberen voordat ik ze olie gaf. ze had namelijk erg veel last van krampjes.

mijn moeder zegt dat je ook een pruim kan pureren en dat door de fles doen. maar dan moet je alleen nog ff kijken of je een hele nodig hebt of minder.

succes!

Petra

Mijn neefje heeft hier ook zo'n last van gehad. Hij kreeg daar toen lactulose voor. Gewoon verkrijgbaar bij de drogist. Nu lijkt mijn kleine meid er ook last van te krijgen (6,5 week), en ga ik toch maar het cb bellen, of zij ook lactulose mag. (durf dat toch niet zonder eerst te overleggen te geven). We hebben ook al een aantal dagen 10 ml extra water in de fles gedaan, en dat lijkt wel iets te helpen, maar het is geen wondermiddel.

Je kan ook voeding proberen voor kindjes die moeilijk poepen!!

groetjes
Mama van Navara

hoi,

mijn zoon Luuk van 6 weken heeft hetzelfde "probleem" wij hebben op aanraden van het consultatieburo 1 voeding vervangen door friso comfort voeding. Nu gaat het een stuk beter én wij gebruiken van vsm druppels voor krampjes.
Dan heeft ie minder pijn, waardoor hij zich beter ontspant zodat het minder pijn doet en beter wil.

ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes truus

Hallo moeder,

Misschien een beetje laat maar ik hoop dat je er alsnog iets aan kan hebben.
Mijn zoon(nu bijna 3) kwam 5 weken te vroeg ter wereld en had vanaf twee weken last met poepen. Via het cb kreeg ik de tips om met een thermometer te stimuleren en extra water aan de voeding te geven. Toch kreeg ik de beste tip van de kinderarts zelf en dat was aan twee voedingen per dag wat zonnebloemolie te voegen( 2  a 3 theelepels). Na twee dagen poepte hij weer als een tierelier. Toen ik een week later bij het CB kwam moest ik acuut stoppen met de olie omdat dit niet goed voor hem zou zijn. Ik dat toen ook gelijk gedaan zoals een goed moeder behoord te doen en een dag later was het weer mis. Ik ben toen zelf weer begonnen met olie en heb dit toen het weer een tijd goed liep heel langzaam afgebouwd. Sindsdien nergens last meer van gehad. Bij mijn dochter van nu bijna tien maanden had ik hetzelfde probleem en ook haar heb ik op deze manier door die periode geholpen, maar nu op moedersinstinct. Ik gaf BV en deed af en toe kolven en in die flesjes deed ik de olie. Hoop dat je er nog wat aan hebt.

Groetjes Patricia

quote: Irene1979 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-11-2008 22:07:33'));

Hoi andere mama's en papa's

Ons zoontje Coen van 7, 5 week krijgt nu al 6 weken flesvoeding, Nutrilon hypo-allergeen. Hij heeft de laatste week veel moeite met poepen. Het doet hem heel veel pijn, hij gaat echt hartvescheurend huilen als hij moet poepen. Het eerste beetje van zijn poep is dan ook heel hard, daarna juist bijna waterdun. Hij poept ongeveer 1x per dag, dus dat is denk ik wel normaal.
Heeft er iemand tips waardoor ik het misschien wat dunner kan laten zijn zijn poep? Of is dat juist niet slim omdat het daarna dun is? Of misschien andere tips waardoor ik het poepern voor hem minder vervelend kan laten zijn????

Groetjes, Irene

Aangezien je hypoallergeen geeft kun je geen dingen als olie enzo gaan toevoegen, omdat dat allergenen zijn. Je kunt wel per fles wat extra water toevoegen.
En soms werkt het het beste als je overstapt op een ander merk hypoallergeen, daar is aardig wat keuze in.

Terug
Bovenaan