moeilijk poepen

hoi,

mijn zoontje van 11 weken kan moeilijk poepen. Er zit soms bijna 3 dagen tussen en hij heeft heel duidelijk last van zijn buik. Op het kdv vonden ze zijn poep ook te stevig. Hij kreeg albert heijn hypo-allergeen maar is sinds vrijdagmiddag over op de nutrilon pepti vanwege koemelkallergie. Ik doe ook soms 2 schepjes jbpm in zijn fles omdat hij veel spuugt. Ik deed er altijd 3 in.

Hebben jullie tips?

groetjes Minke
 
quote: Minke39 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-06-2009 12:27:38'));

hoi,

mijn zoontje van 11 weken kan moeilijk poepen. Er zit soms bijna 3 dagen tussen en hij heeft heel duidelijk last van zijn buik. Op het kdv vonden ze zijn poep ook te stevig. Hij kreeg albert heijn hypo-allergeen maar is sinds vrijdagmiddag over op de nutrilon pepti vanwege koemelkallergie. Ik doe ook soms 2 schepjes jbpm in zijn fles omdat hij veel spuugt. Ik deed er altijd 3 in.

Hebben jullie tips?

groetjes Minke



Ik vermoed dat je met de pepti binnen 2 weken al verbetering zult zien hoor. Verstopping is 1 van de reacties die je kunt zien bij een KEA. Het kan overigens ook een reactie zijn op jbpm. Je kunt tegen de verstopping 15-20cc extra water toevoegen, maar als hij ook reflux heeft is een grotere fles misschien weer aanleiding om meer te spugen.
 
Een paar druppels olijflie/slaolie kan ook helpen.... en als alle huis tuin en keuken middeltjes niet helpen kan Kindicol van VSM ook uitkomst bieden.

Succes!
 
Hoi Minke,

onze zoon heeft dat rond die leeftijd ook een tijdje gehad. Hij bleek naderhand moeite te hebben met de lactose in de voeding.
Je zou na zijn badje je zoontje in kunnen masseren met olie en dan op zijn buikje met de klok mee masseren in een u-vorm (rechtsonder beginnen en een cirkel maken tot linksonder): dan masseer je de dikke darm met de peristaltiek mee. Bij ons heeft het inderdaad ook goed geholpen om wat extra water aan de fles toe te voegen.
En een middeltje van mijn oma: 's ochtends op de nuchtere maag wat lauwwarm water drinken brengt de maag en darmen op gang.

Je zou ook een consult kunnen aanvragen bij een chiropractor, osteopaat of manueel therapeut. Zij kunnen uitzoeken waar het probleem zit en het vaak ook verhelpen.

Hopelijk gaat het snel beter met je mannetje!

Groetjes, Marijon
 
Terug
Bovenaan