Moeilijk poepen.

Hallo allemaal,

Mijn dochtertje is nu 6,5 maand en krijgt nu sinds een aantal weken naast de borstvoeding, groente en fruit.
Haar ontlasting patroon is helemaal veranderd. Eerst had ze zeker iedere dag een goede poepluier, de ontlasting was ook erg dun. Nu is de ontlasting een stuk smeuiger, harder en lukt het niet iedere dag. Soms zie ik haar ook echt persen en dan heeft ze nog maar een klein beetje. Gisterenavond was het ook echt zielig. Ze had een klein beetje aan haar bil zitten wat ik er zo af kon halen, ze moest toch huilen, ook zat er een klein beetje bloed aan. Het was echt zo zielig.

Wat kan ik hier aan doen?

Groetjes Joy

Hoi,

ja das idd erg zielig zeg, als er bloed bij zit.
Je kunt haar een paar dagen sinaasappel, mandarijn of pruimen geven.
Of tussendoor water laten drinken.
En mag ze al bruinbrood?? Daar kunnen ze ook goed van poepen.
Bij Dylano is het ook weleens hard, maar heb er nog nooit bloed bijgezien.
Mss zou ik voor de zekerheid toch ff naar je HA bellen hoor, dan kan die mss wat voorschrijven wat eerder helpt.

Sterkte ermee!!

Groetjes Debby.

Hoi!

Zielig he, mijn dochtertje (ook 6,5 mnd) heeft gister na een week eindelijk weer gepoept. Ik was ook met r langs de HA geweest en die heeft lactulose geadviseerd (kun je zo halen) en dan mogen ze 3 dagen achter elkaar 5 ml in de ochtend en dat maakt de ontlasting dunner, en idd sinaasappelsap, pruimen roosvisee laxo.
Het is ging hier echt niet meer, en toen heb ik haar een stukje glycerine zetpil gegeven (had mijn ma thuis liggen en die is ook verpleegkundige... :zit geen medicijn in verder) en binnen een kwartier had ze gepoept. Ik deed nml al 2 dagen olie door haar eten en die lactulose kreeg ik er dus niet in (ze kreeg eerst andere medicijnen via een spuitje en ze heeft allerlei trucjes zich te verzetten) nu het weer opgang is geef ik haar maar wat vaker was sinaanappelsap om het op gang te houden, tis echt zo zielig als het vast zit!

Hopelijk gaat t bij jou ook snel beter~!

Sterkte gr Evelien

Hoi Sam,

Ik wil je niet bang maken, maar als er bloed bij haar ontlasting zit moet je echt even contact opnemen met je HA of consultatiebureau. Dat is écht niet goed.
Als er een wondje zit, dan zal je baby pijn hebben bij het persen en zal dat dan ook niet meer doen. Dan krijgt ze natuurlijk last van verstopping.

Even bellen dus.

Succes met je kleine meid,
Karin

hoi sam,

hier echt precies hetzelfde hoor. Levi krijgt ook nog bv en nu sinds een maand ook groente en fruit. Het komt er echt heel moeilijk uit en af en toe ook met wat bloed erbij zo hard is het. Sinaasappelsap geef ik hem niet want dan heb je kans dat ze daar kramp van krijgen (levi heeft in ieder geval snel alst van kramp, heeft ook koemelkallergie).

Ik doe met elke groente voeding een theelepel olijfolie erdoor en geef hem nu ook als fruit abrikoos met pruim wat ook laxerend werkt. Tussendoor laat ik hem water drinken in de hoop dat het wat smeuiher wordt allemaal.

Hij heeft toevallig net weer wat gepoept, blijft hard maar het gaat er nu wel wat makkelijker uit. Maar het blijft zielig voor ze.

veel succes

groetjes chimene
mb levi 12-06-07

Hoi

Onze zoon heeft ook heel erg last van harde ontlasting. Is erger geworden sinds hij fruit etc. mag. Hij heeft daarbij ook veel last van kramp. Dus veel huilen. Erg zielig. Ben vrijdag bij de kinderarts in het Sofia geweest. Hij krijgt nu 3 maanden lang 10 ml lactulose om de boel goed op gang te laten komen. Wat het probleem is met lactulose 3 dagen geven is dat er nog harde keutels in de darmen kunnen zitten en het dus weer opnieuw gebeurt. Je hoort wel eens dat zoiets ' luie darmen' kan veroorzaken. Heb ik expliciet aan de arts gevraagd maar dit is zeker niet waar.
Hij is nu al een heel ander mannetje. Veel vrolijker.

hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes

Hallo allemaal,

Bedankt al voor jullie reacties!
Het is niet zo dat er steeds bloed bij de ontlasting zit hoor, dit was gisteren even tijdens het poepen. Vanochtend zat er geen bloed bij maar moest ze wel huilen. Ze moest echt persen om er een hard keuteltje uit te krijgen. Zo zielig! Ik zag dat er nog meer zat maar dat kreeg ze er niet uit. Ik kreeg het er zelf ook benauwd van. Echt erg om te zien dat ze het zo moeilijk heeft. De rest van de dag is ze overigens wel tevreden, het is niet zo dat ze meer huilt gelukkig.

Ik ga vanmiddag in ieder geval pruimen halen en hopen dat ze dit lust want ik krijg er nog niet alles in. ook zal ik alvast wat lactulosestroop gaan halen mocht het erger worden dan heb ik dat alvast in huis.

Bedankt voor de tips!

Terug
Bovenaan