Moeilijk poepen

Hoi mama's,

Hebben jullie kindjes er wel eens last van dat ze moeilijk kunnen poepen?
En heeft iemand wel eens VSM Kindicol druppels gegeven? En zo ja wat zijn de ervaringen daarmee? En als je iets anders hebt gegeven, wat is daar de ervaring mee?
Wat betreft voeding:
vermijden:
banaan
rijstebloem

aan te raden:
peer
en wat nog meer?

Alvast bedankt voor het meedenken!

groetjes Ida

Hoi Ida,
Chloë heeft al last met poepen, sinds ze van de bv af is, dus ong. vanaf 3 maanden.
Ik heb de kindidol druppels geprobeerd, maar bij haar hielpen ze niet. Ik heb wel veel verhalen gehoord dat ze wel hielpen.
Ik geef Chloë nu roosvicee laxo en dit lijkt te helpen. Maar een heel klein beetje met veel water, ben bang dat ze anders kramp krijgt.
Verder stopt appel ook.
Bruine bonen en sinaasappel daarentegen kunnen laxerend werken.
Toen ze kleiner was hielp ik haar ook met poepen als ik haar zag persen, door een beetje mee te drukken rond haar anusje. Verder kan het ook helpen om haar ruggetje te masseren en doe ik wel eens wat olijfolie door haar eten.
Sil

hallo,

dinand heeft er gelukkig weinig last van, maar de kleine van mn zusje wel regelmatig, bij ons raadde ze op het cb aan om appel met schil te geven, ik weet niet of je dat al doet, maar bij haar hielp dat goed, ook pruimen schijnen goed te helpen,

succes ermee!

groetjes susanne

heb van die laxo roosvicee gebruikt, toen hij heel klein was, dat hielp goed, zomaar een druppeltje in zijn fles, maar na 5 maanden had ie daar geen last meer van. gaat gelukkig goed, en hij krijgt elke dag pap van rijstebloem(met melk), en poept gewoon goed.
kinidol druppels ofzo, schijnen ook goed te helpen heb ik gehoord. succes. daan

Hoi mammies!

Helaas heb ik ook ervaring met moeilijke poepers...
Billy is net 10 mnd. en heeft sinds een maand of 2, huilen met poepen. Bij een keer harde poep heeft ie een beschadegingetje, een soort aambei maar van binnen opgelopen zei de kinderarts. Normaal ben ik echt geen voorstander van medicijnen maar Billy gaf ik op aanraden vd arts dus s ochtends en s avonds een beetje Importal, dat is een soort laxeermiddel. Hij had echt niet meteen zachte poep. Nu gaat het sinds een week goed zonder. Hij huilt nog wel maar niet zo erg. Z'n poep is nu normaal.
Hier in Griekenland doen we sowieso olijfolie door het ook babyeten. Helpt nix...
Peer heeft meer werking. Pruimen inderdaad.Kiwi is af te raden vanwege evt. allergie. Maar heb ik toch ook gegeven, hielp niet echt.
Ik geef geen rijst en zelden pasta.
Ik moet nu weg, ik maak t verhaal morgen af.
groetjes,Priscilla

Kyara heeft hier trouwens ook altijd last van gehad en heeft zelfs een hele lange tijd laxeermiddel geslikt.
Bij haar is het pas over gegaan toen ze zindelijk werd en haar behoefte op de wc kon doen.
Ik zelf heb er ook altijd last van gehad (tot de zs van Chloë), dus misschien zit het wel in de familie?
Sil

Terug
Bovenaan